na jakiej jeździcie bęzynie 95 czy 98 ?
Łódzkie CRXowe okolice...

Posty: 21   •   Strona 2 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2011-06-19, 22:11

W seryjnym silniku zmiana map, w dodatku na chybił-trafił i z wyłączaniem obsługi jednego z czujników (sonda lambda) raczej nic pozytywnego nie przyniesie.

Właściwie sprawa rozbija się o zapłon: Jeśli jest zbyt mocno wyprzedzony, to może zajsć konieczność lania 98... Ale po co to robić...

Avatar użytkownika
sniper
Forumowicz
 
Posty: 594
Dołączył(a): 2006-02-27, 18:37
Lokalizacja: Białystok
Samochód: CRX ED9

przez sniper » 2011-06-19, 22:14

Wlasnie dlatego mam nadzieje, ze wypowie sie osoba, ktora tego uzywala ;)

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2011-06-19, 22:48

generalnie kazda mapa , zaplony seryjne sa na duzo nizsza liczbe oktanową niz dostepna w danym kraju
ta wiec na seryjnym ecu mozna tankowac benzyne nawet okolo 90 oktanową

mowiąc krótko mozna zrobic ostrzejsze zaplony , da to minimalne efekty , ale oczywiscie bez doprezania lejemy bp95

samo bardzo duze wyprzedzanie zaplonu i wynikajaca z tego koniecznosc lania bp98 nic nie poprawi

Avatar użytkownika
sniper
Forumowicz
 
Posty: 594
Dołączył(a): 2006-02-27, 18:37
Lokalizacja: Białystok
Samochód: CRX ED9

przez sniper » 2011-06-19, 22:55

przema72 wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem, dzieki :ok:
marcin81 daj Przemkowi "Pomógł" :)

Avatar użytkownika
Sebastian_O
Forumowicz
 
Posty: 658
Dołączył(a): 2005-10-02, 19:33
Lokalizacja: podkarpacie

przez Sebastian_O » 2011-06-20, 12:07

ja się wypowiem na temat owych "map mugena" bo przetestowałem to na wszystkie strony i conieco o tym wiem...

Więc tak, - na wydechu 3 calowym, pełen przelot, kolektor 4-2-1 kwasówka, "mapy mugena" obniżyły mocno spalanie. Spalanie w trasie wynosiło jakieś 5,5 litra na 100 km, mieszanka była zbyt uboga, AFR wskazywał ciągle za mało i pomimo tego że była sprawna lambda 4 ro przewodowa, komputer nijak nie mógł wzbogacić mieszanki na tyle żeby AFR oscylowało w normie jak to ma miejsce z oryginalna mapą. Co do osiągów... Trudno powiedzieć jednoznacznie, ale nie było miażdżącej różnicy w stosunku do oryginału, pomijając te parę obrotów więcej jakie dało przesunięcie odcięcia do 8100 to chyba wielkiego szału nie było. Z kolei moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów zdecydowanie na łeb na szyję gorszy jak w oryginale.
Po założeniu oryginalnego wydechu - czyli kolektor żeliwny 4-2-1 i reszta oryginał - spalanie powędrowało w kosmos do 9-11 litrów na 100 km, i auto bardzo kiepsko jechało.

Generalnie - moim zdaniem - przereklamowany pic na wodę. Jedyne co ma sens to przesunięcie odcinki, a mapy zostawić seryjne, albo to stroić do konkretnego wydechu...

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2011-06-20, 12:55

no ty mowisz chyba o mapach mugena do sohc obd1 , gdzie ich jest z ponad 10 rodzajów

, natomiast pod d16z5 jest pewna mapa mugena ktora dosc ladnie jest zrobiona , zapony sa ostrzejsze , na wydechu 2 cala na wot ladnie trzyma afr na poziomie 13,2-13.5 , w mocy jakiejs roznicy ozcywiscie kolosalnej niema , ale auto lepiej reaguje na gaz i silnik jest zdecydowanie bardziej elastyczny

  Poprzednia strona
Posty: 21   •   Strona 2 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Teraz jest 2024-04-28, 09:00