Konfiguracja zawieszenia ?
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 35   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

Konfiguracja zawieszenia ?

przez w1c10 » 2007-09-25, 08:46

Cześć :)
Może ktoś mocny w temacie napisze kilka słów o tym jaki wpływ na prowadzenie auta ma zmiana sprężyn na przodzie lub na tyle, czy też twardszy amorek przód/tył lub inne konfiguracje.
Chodzi mi o to mając przykładowo seryjne zawieszenie co się stanie:
- jak utwardzimy tylko tył,
- jak utwardzimy tylko przód.
Auto stanie sie bardziej nerwowe ? Będzie mniej lub bardziej podsterowne/nadsterowne ?
Na różnych zawieszeniu auto jest mniej lub bardziej przewidywalne, może byc nerwowe co w moim mniemaniu oznacza trzymanie długo przyczepności a jak puści ostro leci i trudno go wyprowadzic.

iVT
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2007-09-18, 13:53

przez iVT » 2007-09-25, 10:59

Ja miałem tak:

Bilki B8. przód seryjne sprężyny, tył seryjne. Auto trzymało sie drogi nawet na koleinach, ale w zakrętach był masakryczny przechył. Zmieniłem na jamexy, ale tego nie będe opisywał bo to pomyłka.Na przód przyszły HR, tył seria z obnizonym pierscieniem, przód trzymał się masakrycznie, ale na koleinach potrafił aż podskakiwac i trzeba było ostro zwalniać. Tył zachowywał się ok, ale masakrycznie się przechylał, a potrafił nawet stracic przyczepnośc koła które było po wew stronie zakrętu przykładowo rono - prędkośc na rondzie koło 80. teraz sa przód HR, tył HR i na koleinach trzeba zwalniac bo jest po prostu twardo i auto podskakuje, na tym samym rondzie przy 80 wystarczy odpuścić gaz, żeby auto stało się nadsterowne, kontroluje się raczej łatwo, trudniej było to opanowac na serii.

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2007-09-25, 21:16

wszystko zależy od nawierzchni, ja mam mocno obniżone i dosyć twarde (K-sport) i na równym jest super, nawet mi się wydaje że łatwiej wyczuć nadsterowoność i skontrować niż na serii, ale na nierównej nawierzchni albo na dziurach robi się nieciekawie, auto podskakuje i traci przyczepność. Mi się wydaje że jak utwardzisz tył a zostawisz miękki przód to auto będzie miało tendencje do podsterowności (przód wyjeżdża), jak na odwrót- twardy przód i miękki tył- do nadsterowności

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-09-25, 21:41

To może ciekawym wyjściem będzie dobry amorek np B8, seryjne sprężyny i dużo grubsze stabilizatory.

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2007-09-25, 21:48

też o tym myślałem, o grubszych stabilizatorach. To chyba dobra opcja na jakieś szutry, albo nierówne drogi. Można też dobrać jakąś sprężynę o seryjnej wysokości ale większej sztywności.

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

przez w1c10 » 2007-09-26, 08:25

Cześć :)
Zgadza się nawierzchnia robi swoje :) Mój edek zachowuje się całkiem inaczej na suchym asfalcie niz na mokrym czy np. na szutrze.
Podsumowując:
Utwardzając tył - zwiększamy podsterowność
Utwardzając przód - zwiększamy nadsterowność

Czy to oznacza, że oś utwardzana lepiej trzyma się drogi dlatego druga oś traci przyczepność?
Można to zrobic na różne sposoby -> sprężyna, amorek, stabilizator, rozpórka itp.

Czy to powyżej się zgadza ? czy przypadkiem nie jest na odwrót ? Chciałbym poznać takie zależności, aby w razie czego wiedziec co zmienic :)

Arv napisał(a):też o tym myślałem, o grubszych stabilizatorach. To chyba dobra opcja na jakieś szutry, albo nierówne drogi. Można też dobrać jakąś sprężynę o seryjnej wysokości ale większej sztywności.


Jeżeli chodzi o grubszy stabilizator w ed9 to z tego co wiem to ten z ee8 nie pasuje.
Z tą sprężyną też nie mam pojęcia jak to dobrać, to już nie taka prosta sprawa. Napewno wszystkie tuningowe sprężyny obniżają auto i chyba najczęściej są progresywne, nie wiem z kąd można by wziąść sztywniejszą sprężyny a o seryjnej wysokości.

iVT
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2007-09-18, 13:53

przez iVT » 2007-09-26, 10:04

w1c10 napisał(a):Cześć :)

Podsumowując:
Utwardzając tył - zwiększamy podsterowność
Utwardzając przód - zwiększamy nadsterowność

Czy to oznacza, że oś utwardzana lepiej trzyma się drogi dlatego druga oś traci przyczepność?


Tak by było w warunkach torowych, gdzie nawiezrchnia w zasadzie zawsze jest równa. W warunkach polskich dróg bedzie ( paradoksalnie ) na odwrót. Utwardzając TYŁ zwiększych nadsterowność, gdyż miękkie zawieszenie z przodu będzie trzymac się " drogi " - wybojów - z racji tego, ze ma większy skok, a tył w tym czasie juz nie będzie tej przyczepności trzymał, gdyż jest za twardy i będzie podskakiwał.

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-09-27, 19:52

w1c10 napisał(a): nie wiem z kąd można by wziąść sztywniejszą sprężyny a o seryjnej wysokości.
Ja kiedyś kombinowałem żeby zapodać jakąś podkładke nad sprężynę. Twardsza tuningowa i niższa sprężyna do niej podkładka i mamy wysokość jaką chcemy.

Teraz nie mam czasu może jutro wrzuce parę ciekawych fotek, taki ciekawy patencik z USA ;)

EDIT:
znalazłem :)

http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1994387&page=21

Koleś ciekawie kombinuje z tym mocowaniem amortyzatora, praktycznie można w ten sposób poskładac zawieszenie z dowolnych amorków i sprężyn (pod względem długości). On poszedł w dużę obniżenie ale można i w druga stronę, żeby sprężyny o mniejszej lugości tak wpasować żeby auto nie obniżyło się, przy zachowaniu seryjnej długości amorka.

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2007-09-28, 19:04

qrwa, ktoś wykasował moją wypowiedź, nie wiedzieć czemu. Ja chciałem dodać, że np na tył można dać amortyzator od 5 gena, który jest dłuższy i do tego krótszą sprężynę i będzie wysoko a zarazem można dać niższą, twardą sprężynę. To coś w stylu co Walter pisze, tylko że bez kombinowania z podkładkami

Avatar użytkownika
foxbox
Forumowicz
 
Posty: 1102
Dołączył(a): 2008-11-16, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

przez foxbox » 2010-04-06, 19:28

Arv napisał(a):...Można też dobrać jakąś sprężynę o seryjnej wysokości ale większej sztywności.


Arv napisał(a):... Ja chciałem dodać, że np na tył można dać amortyzator od 5 gena, który jest dłuższy i do tego krótszą sprężynę i będzie wysoko a zarazem można dać niższą, twardą sprężynę...


A czy np sprezyna obnizajaca od 5gena, nie podpasuje do naszych amorkow o seryjnym skoku ?
Tak jak ARV pisze skoro seryjny amorek od 5gen jest dluzszy, to moze obnizajaca sprezyna bedzie podobnych gabarytow do serii z IIgen.
Wtedy mozna by dac Bilstein b8 do ed9( bo jest seryjnej dlugosci) i np sprezynke h&r -30? do 5gen i miec fajny wysoki twardy zawias
Mial ktos takie doswiadczenia ?, albo ma takie czesci gdzies w garazu?
Bo zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem na trrasy szutrowo asfaltowe

takie rozwiazanie byloby o tyle leprze od wsadzenia amorka z 5gen, ze majac jeden komplet amorkow a dwa komplety sprezyn (zamiast 2 kompletow amorkow i 2 kompletow sprezyn) mozna by miec komplet zawieszenia na rozne tereny,

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2010-04-06, 19:42

Adrian Grodzki, co wygrał PPAiK w generalce Ceerką kilka sezonów temu miał chyba właśnie taki setup - twardsza, obniżona sprężyna z 5 gena i amor ceerkowy.
:O

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2010-07-05, 00:19

Zacząłem jeździć na torze fiata CRXem i mam ogromny problem z zawiasem.. tył ucieka w czasie nagłych skrętów, tak jakby po czasie łapał przyczepność.. Ktoś mi powiedział że tylny zawias powinien być miękki "szmata" żeby kleił.. Wtedy nie będzie uciekał niby ten tył..
Mam z tyłu i przodu B8 sprężyny -30 JK czy coś w tym stylu.. opony TOYO R888 ciśnieni z tyłu na suchym 1,9. Jak ustawić tylne koła żeby lepiej tył kleił : zbieżne czy rozbieżne ?? Proszę o pomoc bo auto prowadzi się niepewnie.. :/

Avatar użytkownika
foxbox
Forumowicz
 
Posty: 1102
Dołączył(a): 2008-11-16, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

przez foxbox » 2010-07-05, 11:11

a jakie predkosci sie osiaga na tym torze ? Bo jesli do +-120 to mozesz sprobowac zejsc do 1.5 z powietrzem z tylu.

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2010-07-05, 11:43

myśle max 130km/h

Avatar użytkownika
foxbox
Forumowicz
 
Posty: 1102
Dołączył(a): 2008-11-16, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

przez foxbox » 2010-07-05, 12:06

to mozesz jeszcze troche zejsc z cisnienia. Mysle ze warto tego sprobowac, w ranult 5 pomaga.
Co do katow nie bede sie madrzyl bo pewnie glupot bym napisal ;-)

  Następna strona
Posty: 35   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Teraz jest 2024-04-27, 10:34