Konfiguracja zawieszenia ?
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 35   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
kruku85
Forumowicz
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 2006-07-13, 20:34
Lokalizacja: Kielce

przez kruku85 » 2010-07-05, 12:52

ja mam cisnienie z tylu 1,3 do 1,5
tyl zbiezny, katy ~-3'
zawias miekki
tak sie prowadzi (r888):
http://www.youtube.com/watch?v=5P2u9C_Vctg

Avatar użytkownika
Sebcio
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 2007-01-30, 00:21
Lokalizacja: Bytom

przez Sebcio » 2010-07-05, 23:32

A dlaczego dopiero 6 miejsce??
Honda - jedyne słuszne rozwiązanie...
http://www.honda.asn.pl
http://www.sebcio.asn.pl

Avatar użytkownika
kruku85
Forumowicz
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 2006-07-13, 20:34
Lokalizacja: Kielce

przez kruku85 » 2010-07-05, 23:49

17 lipca jest kolejny superoes. Przyjedz, zobaczymy jak Ci pojdzie ;)

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

przez w1c10 » 2010-07-06, 08:08

eXtreman napisał(a):Zacząłem jeździć na torze fiata CRXem i mam ogromny problem z zawiasem.. tył ucieka w czasie nagłych skrętów, tak jakby po czasie łapał przyczepność.. Ktoś mi powiedział że tylny zawias powinien być miękki "szmata" żeby kleił.. Wtedy nie będzie uciekał niby ten tył..
Mam z tyłu i przodu B8 sprężyny -30 JK czy coś w tym stylu.. opony TOYO R888 ciśnieni z tyłu na suchym 1,9. Jak ustawić tylne koła żeby lepiej tył kleił : zbieżne czy rozbieżne ?? Proszę o pomoc bo auto prowadzi się niepewnie.. :/


Cześć.
Męczyłem się tak jak każdy z latającym tyłem i mocno z tym wszystkim kombinowałem jak widać po temacie :D
U mnie sprężyny H&R -35, amorki B8, poluretany, rozpurki, klatka itp. Zbieżność nie ruszana, a kąty ze względy na obniżenie auta zmieniły się z przodu na -1,5, a tyl około -0,5.
Ciśnienie na 195/50/15 miałem tak około przód 2.2-2.3, tył 2.0.
Auto odchudzone, najbardziej tył, do tego tył wyższy jak przód, więc moim rozumowaniem masa dociskająca tylne koła podczas hamowania czy zwalniania przed zakrętem jest bardzo mała i wtedy tył zaczyna iść bokiem.
Idąc tą drogą podniosłem minimalnie przód około 1,5 cm, chodziło o wyrównanie obniżenia auta. Dalej przód jest niżej jak tył ale bez takich kolosalnych różnych i auto zaczęło lepiej trzymać tyłem, a do reszty trzeba się przyzwyczaić/nauczyć bo crx już taki jest:)

Avatar użytkownika
kruku85
Forumowicz
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 2006-07-13, 20:34
Lokalizacja: Kielce

przez kruku85 » 2010-07-06, 12:42

w1c10 a przy cisnieniu z tylu 2.0 rownomiernie nagrzewa Ci sie powierzchnia opony? Z mojego doswiadczenia wynika ze trzeba radykalnie obnizyc cinienie zeby wogole miec szanse na dogrzanie slicka. Tak jak mowiles masa tylu jest znikoma wiec tak duze cisnienie( 2.0 ) jest moim zdaniem przesadzone grubo. Szczerze powiedziawszy nigdy tyle nei pompowalem. Zaczynalem od 1.7 i schodzilem w dol przy 1.4 dla mnei jest najlepiej. Na najblizszym treningu sprobuje 2.0 zobacze co i jak i dam tu znac
pozdro

Avatar użytkownika
kooloo
Forumowicz
 
Posty: 192
Dołączył(a): 2007-12-05, 13:53
Lokalizacja: Poznań
Samochód: ED9 race

przez kooloo » 2010-07-06, 13:06

JA jeżdżę na r888 na ciśnieniu przód 2,2-2,4 i tył 1,8-2,0
Mam sprężyny H&R -35
Problem uciekającego tyłu zniknął gdy skróciłem tylne amorki o 2 cm (mam seryjne amory utwardzone) i obciąłem tylne sprężyny o jeden zwój.
Auto nadal jest delikatnie nadsterowne, tył ucieka ale rzadziej i łatwiej nad tym panować, teraz nadsterowność nie nazywam już problemem ;)
Jak w1c10 napisał taki jego urok.

Co do nagrzewania r888 na tylnej osi, to rzeczywiście z tym jest problem, bo nagrzewa się tylko pasek 5 cm od wewnętrznej strony opony, ale mimo to nadsterowność nie jest problemem. Dodam ze kąty mam przód -1,5 , tył -1 może troszkę mniej

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

przez w1c10 » 2010-07-06, 13:27

kruku85 napisał(a):w1c10 a przy cisnieniu z tylu 2.0 rownomiernie nagrzewa Ci sie powierzchnia opony? Z mojego doswiadczenia wynika ze trzeba radykalnie obnizyc cinienie zeby wogole miec szanse na dogrzanie slicka.


Różnie tam z tyłu pompowałem, ale nigdy nie czułem kolosalnej różnicy.
Nie jeździłem też na slicku, najlepsze opony jakie miałem to Toyo T1R.
W żaden też sposób nie sprawdzałem temp. opony, a szkoda mam teraz nawet w firmie gdzieś termometr laserowy.

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2010-07-06, 16:43

Zastanawia mnie jeszcze ustawienie tyłu na rozbieżny 1mm tak mi doradził koleś co ściga się już trochę czasu.. Przy najbliższej okazji będzie to trzeba przetestować.. Dosyć sporo macie pochylone koła z przodu [1,5] na jak niskim tyle jeździcie ?

http://www.youtube.com/watch?v=Q-_HFkyWmZ4

4:10

tył ucieka jak w tylnionapędówce..
Ostatnio edytowano 2010-07-06, 20:16 przez eXtreman, łącznie edytowano 1 raz

peroni
Forumowicz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2009-10-22, 21:21

przez peroni » 2010-07-06, 17:28

dobrym rozwiązaniem jest też ustawienie jak w itr`ku tył zbierzny na -2 sprawdza się to w lekkich 4 genach wiec w crxe tez powinno dawać rade , niższy tył też daje dobre efekty no i powietrza z tyłu max 1.8 , u siebie pompuje 1.7/1.8 ale w normalnej gumie 185/60r13 na sliku to tak z 1.4 max bo scianki sa duzo twardsze
Gr00bY napisał(a):Wstępnie negatywu półtora przód i tył, przód zbieżny na 0, tył -2 czyli podtuningowane ustawienia z itr'a

a tu fotka ustawień

http://i246.photobucket.com/albums/gg84 ... 18/itr.gif

Avatar użytkownika
Dawca44
Forumowicz
 
Posty: 2394
Dołączył(a): 2006-08-06, 12:05
Lokalizacja: Góra (SPS)

przez Dawca44 » 2010-07-06, 17:29

eXtreman napisał(a):tył ucieka jak w przednionapędówce..


Chyba chciałeś napisać tylnionapędówce ;) Ale tutaj moim skromnym zdaniem była wina tego podbicia, jak by auto nie podskoczyło, to by nim tak nie zamiotło.
SPRZEDAM TANIO RESZTĘ CZĘŚCI Z ED9:

forum/viewtopic.php?t=45295

Avatar użytkownika
mr073k
Forumowicz
 
Posty: 894
Dołączył(a): 2009-01-25, 19:48
Lokalizacja: Barczewko k.Olsztyna

przez mr073k » 2010-07-06, 17:46

tutaj ze tyl zaszedl to raz ze bylo podbicie, dwa moze kierowca akurat odiol gaz, a wtedy wiadomo, ze tyl jeszcze lzejszy, i przod nie wyciaga, to i zachodzi jeszcze bardziej. najbardziej dziwi mnie to ze civic 4 gen, prowadzi sie o wiele lepiej niz crx, niby masa taka, sama, troche dluzszy rozstaw osi, ale watpie ze to ma tak wielki wplyw, moze wspomaganie ma tu duzo do gadania, niedlugo bede montowac w crx wspome, to zobacze jak sie bedzie prowadzil ;)

peroni
Forumowicz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2009-10-22, 21:21

przez peroni » 2010-07-06, 17:57

mr073k napisał(a):tutaj ze tyl zaszedl to raz ze bylo podbicie, dwa moze kierowca akurat odiol gaz, a wtedy wiadomo, ze tyl jeszcze lzejszy, i przod nie wyciaga, to i zachodzi jeszcze bardziej. najbardziej dziwi mnie to ze civic 4 gen, prowadzi sie o wiele lepiej niz crx, niby masa taka, sama, troche dluzszy rozstaw osi, ale watpie ze to ma tak wielki wplyw, moze wspomaganie ma tu duzo do gadania, niedlugo bede montowac w crx wspome, to zobacze jak sie bedzie prowadzil ;)

co ma wspomaganie do tego ? wspomaganie to była rzadkość akurat w c4g i jest tylko w słabszych autach , ale fakt ze 4g prowadzi sie o niebo lepiej , ale tu tez dupa duzo robi , jest lepiej masa rozłożona niz w obciętym crxe :) i sama dupa jest dużo bardziej sztywniejsza tu jednak tylko zamek w klapie łączy oba boki

Avatar użytkownika
kruku85
Forumowicz
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 2006-07-13, 20:34
Lokalizacja: Kielce

przez kruku85 » 2010-07-06, 19:24

kooloo napisał(a):Co do nagrzewania r888 na tylnej osi, to rzeczywiście z tym jest problem, bo nagrzewa się tylko pasek 5 cm od wewnętrznej strony opony

mowiac slick mialem na mysli slick a nie semi-slick(r888) ;)
r888 jak sa niedogrzane to jakos kleja, slicki wogole niekleja i jedzie sie jak po lodzie :)
Jesli dogrzewa sie tylko pasek 5cm to na moje znaczy że jest za wysokie cisnienie i opona w zakrecie nie dotyka cala powierzchnia do asfaltu
Tyl musi byc zbiezny
/ (
| (
\ (
Nie wiem czy widac, ale nawiasy to zakret a kreski to kola. Jesli tyl zbiezny a przod rozbiezny to auto "samo" wchodzi w zakret

Avatar użytkownika
Sebcio
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 2007-01-30, 00:21
Lokalizacja: Bytom

przez Sebcio » 2010-08-05, 09:51

kruku85 napisał(a):17 lipca jest kolejny superoes. Przyjedz, zobaczymy jak Ci pojdzie ;)

nie chodzi o to jak mi pójdzie, tylko dlaczego Tobie tak poszło?
Jechałeś na r888, bo to wiele wyjaśnia...
autko przecież idzie Ci dość fajnie ;-)

eXtremal napisał(a):

w Tychach miałeś problem głównie przez podbicie, ale popełniłeś błąd i nie wziąłeś tego podbicia pod uwagę, dlatego Cię wyniosło, wyraźnie to widać na filmiku
ten fragment jest bardzo wymagający (podbicie, zakręt, odpuszczenie gazu lub dohamowanie), czyli dość dużo elementów jak na nerwowy charakter tyłu auta
Honda - jedyne słuszne rozwiązanie...
http://www.honda.asn.pl
http://www.sebcio.asn.pl

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2010-08-05, 11:43

Sebcio napisał(a):A dlaczego dopiero 6 miejsce??


Bardzo głupie pytanie... znam innych startujących w super oesie i nie dość że większość startuje dużo dłużej od kruka to na dodatek furki mają dużo lepiej podłubane ;) Wystartuj kiedyś to się mocno zdziwisz będąc na końcu stawki hehe :) 6 miejsce - bo inni byli lepsi i tyle ;)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 35   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Teraz jest 2024-04-27, 12:40