Odchudzanie crxa a zakręty ?
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 141   •   Strona 1 z 10   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 10
Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

Odchudzanie crxa a zakręty ?

przez w1c10 » 2007-10-27, 09:47

Cześć:)
Przy okazji montażu klatki w aucie co doda napewno parę kilo, mysle o odchudzeniu auta i nie wiem czy może to mieć jakiś negatywny wpływ na zachowanie crxa w zakrętach ?
Myśle o czymś takim:
- Przód maska, błotnik lewy i prawy laminat,
- Tył szyby lewa i prawa pleksa, szyba w klapie mała i duża także pleksa

Do zrobienia mam także nadkola z tyłu bo rdza go już zżarła.

Auto w środku będzie łyse z klatką, kołami, gaśnica itp.
Czy te laminaty z przodu czy brak szyb z tyłu może pogorszyć zachowanie się crxa w zakrętach ? jednak troche kasy i pracy na to pójdzie dlatego zastanawiam się czy jest sens się w to bawić ? rozkład masy w aucie może być inny.

Avatar użytkownika
nitrox89
Forumowicz
 
Posty: 1231
Dołączył(a): 2006-01-23, 16:10
Lokalizacja: okolice KRAkowa

przez nitrox89 » 2007-10-27, 10:26

Błotników z przodu nie kupuj z laminatu, bo są podobnej wagi jak te seryjne.
Honda Zbliża - Podaj Dalej :diabelek:

badam
Forumowicz
 
Posty: 2337
Dołączył(a): 2005-01-25, 14:59
Lokalizacja: Wrocław

przez badam » 2007-10-27, 11:30

na bocznych szybach duzo chyba nie zyskasz.

no wywazenie auta jest bardzo wazne. chyba najelsze jest 50:50. o tym jak sieedzi zaloga w wrc czy s2000 mowic nie musze bo dobrze wiesz.


mozesz porobic eksperymenty wrzucic cos duze do bagaznika o ciezaze klatki i polatac .

choc patzrac na bilans + i - to chyba strasznej roznicy nie bedzie...w propocjach

Avatar użytkownika
shark84
Moderator
 
Posty: 1342
Dołączył(a): 2004-12-15, 23:56
Lokalizacja: Łaziska Górne
Samochód: typeR

przez shark84 » 2007-10-27, 13:18

pogadaj z Qzynem on ma klape i szyby z tylu z laminatu i wyprute auto, do tego szyber zaspawany ;)
jezdzil juz w KJSach ta Ceerka wiec moze cos ci doradzi :ok:
:)

Avatar użytkownika
aab
Forumowicz
 
Posty: 293
Dołączył(a): 2006-06-17, 15:37
Lokalizacja: ZKA!

przez aab » 2007-10-27, 17:06

ja jak swoja wybebeszylem to zeszlo gdzies 140 kilo to czuc bylo roznice.ale to tylko moje skromne zdanie.strasznie tyl poszedl do gory na sprezynach.pare centow bylo

[ Dodano: 2007-10-27, 17:08 ]
ale widze ze masz obnizone auto to moze byc inaczej niz u mnie.

Avatar użytkownika
nitrox89
Forumowicz
 
Posty: 1231
Dołączył(a): 2006-01-23, 16:10
Lokalizacja: okolice KRAkowa

przez nitrox89 » 2007-10-27, 17:18

shark84 napisał(a):pogadaj z Qzynem on ma klape i szyby z tylu z laminatu i wyprute auto, do tego szyber zaspawany ;)
jezdzil juz w KJSach ta Ceerka wiec moze cos ci doradzi :ok:


Z tego co czytałem, to mu się coś kiepsko jeździ :] Zaraz poszukam tego tematu.

Qzyn napisał(a):Taki koncowka to tor fiata i sprincik na ktorym bylem testowo ale sie torche przejechalem - pusty tyl, klapa laminat, szyby poliweglan, z przodu slicki miekkie, z tylu seryjna guma - to nie moglo pojsc dobrze hehehe. A co do zmagan to to byl moj jedyny start w Pucharze PZM - Baroborka Cieszynska 2005. Przygoda zycia :) Warunki masakra i wogole ;)
Honda Zbliża - Podaj Dalej :diabelek:

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2007-10-27, 22:26

ja stwierdziłem że lepiej mi się prowadzi z pasażerem, auto jest bardziej stabilne i przewidywalne na zakrętach, no ale na pewno ciut wolniejsze. Ja bym proponował przeniesienie akumulatora do tyłu gdzieś przy prawej burcie. Pomyśl też o wywaleniu całego mechanizmu szyberdachu (najlepiej wkleić sam blat z laminat na klej do szyb wg.mnie). Obniżysz w ten sposób środek ciężkości i samą masę auta. Myślę, ze ciekawe byłoby pokombinowanie z ciężarem dołożonym w bagażniku nisko, dla lepszego wyważenia tak jak Badam pisze. Nie ma ktoś jakiegoś wujka w teamie rajdowym?? :D

badam
Forumowicz
 
Posty: 2337
Dołączył(a): 2005-01-25, 14:59
Lokalizacja: Wrocław

przez badam » 2007-10-28, 02:22

jak sie zaklada slik na przod a tyl seria to co sie dziwic.

tyl jest wazniejszy w pucharze peugota na tyl media przod slick

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2007-10-28, 21:17

Co ja zauważyłem po wybebeszeniu to bardziej tył chodzi bokami po prostu. Auto inaczej się prowadzi troszkę :)
:O

Avatar użytkownika
Qzyn
Forumowicz
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2006-06-19, 09:20
Lokalizacja: Radlin / Śląskie

przez Qzyn » 2007-10-29, 00:00

No tyl jest na pewno bardziej nerwowy. Badam to jest logiczne ze tak sie zaklada, szczegolnie na odcinkach specjalnych ale na torze gdzie jest duzo zakretow 90 stopni to dla mnie wwazniejsze bylo moc maksymalnie opozniac hamowanie i miec dobre odejscie wiec opcja slicka z tylu a seryjnej gumy odpadala wogole. Pozatym kombinacja slick / media a slick / seria to tez dwie rozne rzeczy ;)

Avatar użytkownika
pooshkin
Forumowicz
 
Posty: 668
Dołączył(a): 2005-11-24, 18:27
Lokalizacja: BHW_URS

przez pooshkin » 2007-10-29, 01:07

..ja jezdze na codzien z kpl. laminatow i nie nazekam..chociaz 'dupka' lubi uciekac ;) ale podstawa to dobre oponki..i da sie ogarnac..
http://www.youtube.com/user/pooshkinZ5# ... ne9_ClFtTE
zobacz pełen odlot,wszyscy się modlą kiedy zapier**** moją starą hondą...

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2007-10-29, 19:25

Qzyn napisał(a):maksymalnie opozniac hamowanie

żeby dohamować ładnie do zakrętu oprócz dobrych gum na przodzie (i poprawnej geometrii) ważny jest rónież tył. Przodem dociążasz auto żeby lepiej skręcać a tył wtedy jest podatny bardzo na utratę przyczepności. Jak fura będzie dobrze wyważona i tył będzie trzymał (m.in również przez dobór gumy z tyłu) zwiększysz prędkość z jaką bierzesz zakręt i będziesz szybszy przed, w trakcie i na wyjściu. No ale jak bym miał 2 slicki i 2 zwykłe opony to faktycznie dałbym je na przód chociażby dlatego że przód będzie się mniej ślizgał i autko będzie mniej podsterowne, a nadsterowność się nadrobi umiejętnościami. :D Tylko ja bym wogóle zaczał od 4 dorbych opon...

P.S. tak mi się wydaje po jazdach na torowej nawierzchni. Jak jest na szutrach to nie wiem bo nie jeździłem :rotfl:

Avatar użytkownika
Qzyn
Forumowicz
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2006-06-19, 09:20
Lokalizacja: Radlin / Śląskie

przez Qzyn » 2007-10-29, 22:24

Ja bym najchetniej zaczal od 8 nowych - slicki i mediaty hehehe ale kasy niemialem ani na jedna :D Dostalem 2 micheliny od kumpla to sie dlugo nie zastanawialem. A frajdy co niemiara bo autko fajnie nadsterowne bylo a ja i tak musialem startowac w klasie "gosc" ze wzgledu na licencje radjdowa :/ Wiec nei bylo sie o co scigac. Dramat na takim zestawie opon jest jedynie jesli trzeba sie dohamowac w luku - tak nas tez obrocilo bo byla taka partia P4 -> L3 z H do szykany, czyli na lewym trojkowym (ok 120km/h) trzebabylo sie dohamowac do szykany takiej na ok 50km/h. Przy hamnowaniu na prostym odcinku pod warunkiem ze drajwer nie robi dziwnych ruchow taki zestaw znaczaco nei wplywal na samo hamowanie. No ale robimy powoli OT - tutaj chodzi o jazde z lekkim tylem a nie roznymi gumami, choc efekt troche podobny - wybebeszyc tyl albo dac na tyl troche gorsze opony :)

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

przez w1c10 » 2007-10-30, 09:34

Dziękuje wszystkim za odpowiedz :)
Wywnioskowałem, że za bardzo nie ma sensu wydawać kasy na laminaty, plekse + dużo roboty na odchudzanie jakie opisałem wyżej, bo zyskać na wadze można bardzo nie wiele, a stracic na zakrętach więcej :>
W tej chwili moim crxem dobrze mi się jeździ na zakrętach i chciałbym, żeby tak zostało :) a pleksa + laminaty + malowanie to kwota powyżej 1000 zł tak że chyba nie ma sensu.

Dzięki :)

Avatar użytkownika
Qzyn
Forumowicz
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2006-06-19, 09:20
Lokalizacja: Radlin / Śląskie

przez Qzyn » 2007-10-30, 11:59

W1 Twoja decyzja :) Ja na prawde nie zaluje tego co zrobilem u mnie (zaspawany szyber, z tylu laminaty plus poliweglan i wydrapane wygluszenie no i oczywiscie wypruty srodek). Jak na wiosne kupie sobie komplet slickow - 2 bardziej miekkie a 2 troche twardsze to prowadzenie bedzie i tak fajne a sama masa zrobilem tyle ze edek jest szybszy juz od seryjnego vteca :)
Twoj wybor :)
Pozdro i powodzenia w dalszych startach :)

  Następna strona
Posty: 141   •   Strona 1 z 10   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Teraz jest 2024-04-27, 10:06