To w zasadzie nie jest Hybryda tylko tak się mówi. A polega na zmianie przełożeń w skrzyni biegów. Chcesz wiedzieć więcej? Poszukaj na forum jest o tym trochę!
Jakie są koszty takiej szpery ??
Co jeszcze mozna zrobić zeby wzmocnić ed9 ?
przy okazji powiedzcie mi jakie sa róznice w zaweszeniu i ukł hamulcowym miedzy EE8 a ED9?
W USA quaife kosztuje w granicach 900$, jak byś był poważnie zainteresowany to pogadaj z Merfim, ale w PL wyjdzie pewnie koło 2300pln. Zawieszenie różni się głównie z przodu, tył prawie jest taki sam. Z przodu w EE8 masz inne zwrotnice, wachacze dolne, stabilizator i przede wszystkim tarcze o średnicy 262mm i grubości 21mm (nowe), a nie 242 i 19... DO tego seryjne sprężyny są grubsze w EE8 bo przód jest cięższy, ale kto tam jeździ na serii...
Żeby wzmocnić ED9 można zrobić wiele różnych rzeczy. Ale jeśli to ma być pod KJSy to ja bym zaczął od dobrego zawieszenia (w sensie amortyzatory, sprężyny) i dobrych opon!!!! Poszukaj troche na forum, była o tym mowa już nie raz. Poza tym przejżyj wszystkie gumki, pomyśl o poliuretanach, albo oryginalne które są dosyć drogie), zamienniki szybko sie wysypują , zwłaszcza na dziurawych KJSach. SPrawdź końcówki drążków kierowczniczych. Możesz kupić też regulowane wachacze górne na przód i pobawić się pochyleniem kół (ale to już bym na później zostawił).... Na pewno przydadzą się jakieś solidne rozpórki.
Co do osiągów to ja bym zrobił standardowo dolot+wydech wg sprawdzonych sposobó na forum i na tym na razie poprzestał. Zanim zaczniesz bawić się w obórbki głowicy, wałki, kolektory customowe, strojenie itp ja bym pomyślał o tej szperze. Koszt będzie niższy a efekt na próbach nawet lepszy bo po co Ci więcej mocy jak twój seryjny mechanizm różnicowy nie będzie w stanie przenieść jej na asfalt, albo co jeszcze ważniejsze luźne nawierchnie. Dopiero po tej modyfikacji ja bym zajął się silnikiem. Pamiętaj że KJS to nie wyścigi na wprost i oprócz samej mocy liczy się jak auto ją przenosi na asfalt. Nie zapomnij o dobrych oponach!
Możesz też wydać parę złotych na trening pod okiem kierowcy rajdowego na emeryturze który prowadzi szkołę rajdową (jest kilku takich)... to też są dobrze wydane pieniądze!!
P.S. Nie wiem czy potrzebnie Ci o tym piszę, bo pytałeś konkretnie o moc, ale taka jest moja rada, sam trochę śmigam na takich zawodach i tak bym teraz zabrał się do przygotowania auta w tym kierunku
Dzieki za cenne rady..
Ta szpera o której piszesz czyli podróbka QUAIFE to podobno sprzęt loteria raz jest ok raz nie.. Wolałbym coś pewniejszego i droższego żeby dłużej służyło.. orientuje się ktoś co można włożyć do crx ??
O jakiej podróbce Ty mówisz?? Ja mówię o Quaife!! Nie ma nic lepszego niż Quaife jeśli chodzi o szpery bezawaryjne i bezobsługowe!!!!! To nie jest szpera płytkowa którą co kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy km trzeba serwisować. Oni nawet dają gwarancję na to zajebistą. A polecam Ci z USA bo kosztuje 2 razy taniej niż w UK. Jeśli chcesz mieć święty spokój to kup Quaife'a.
P.S. droższa będzie szpera mugena (jeśli wogóle dostaniesz), ale nie masz zbyt wielkiego wyboru do D serii. Pozostaje jeszcze OBX ale to jest właśnie podróba...