chip
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 40   •   Strona 3 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
mastacrx
Forumowicz
 
Posty: 1395
Dołączył(a): 2004-11-28, 17:01
Lokalizacja: okolice Wrocławia

przez mastacrx » 2009-09-02, 17:02

dzikuska napisał(a):chip tuning powoduje ZMUSZANIE auta (silnika) do "grubej" pracy... pomijam już wyższe spalanie."


akurat w przypadku dieseli jest zupełnie odwrotnie
HONDA odeszła...czas na niemiecką technologię- AUDI.

Avatar użytkownika
dzikuska
Forumowicz
 
Posty: 176
Dołączył(a): 2006-08-21, 22:25
Lokalizacja: 3miasto

przez dzikuska » 2009-09-02, 21:42

mastacrx napisał(a):akurat w przypadku dieseli jest zupełnie odwrotnie

KOLEGO diesel to jest zupełnie inna bajka,szczególnie silniki TDI-tam fabrycznie jest rezerwa mocy, tzw.bezpieczna rezerwa mocy w granicach 50KM ale komputer przeprogramowuje się w ten sposób aby pozostała 20-sto konna rezerwa.Czyli maxymalnie dla przykładu silnik 110KM TDI widełkuje się na około 130-135KM MAX.
Silnik Hondy jest silnikiem wolnossącym ( w dodatku benzynowym) i nie ma takiej opcji aby bezpiecznie zwiększyć moc silnika za pomocą jak to napisałeś CHIPA ZA 10 ZŁ.
Jedynym sposobem poprawy osiągów na standardowym ECU jest wymiana EPROM i np.wgranie procedury startowej.

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2009-09-02, 21:52

dzikuska napisał(a):Silnik Hondy jest silnikiem wolnossącym ( w dodatku benzynowym) i nie ma takiej opcji aby bezpiecznie zwiększyć moc silnika za pomocą jak to napisałeś CHIPA ZA 10 ZŁ.
Jedynym sposobem poprawy osiągów na standardowym ECU jest wymiana EPROM i np.wgranie procedury startowej.

chyba nie czytasz uważnie tego co ludzie piszą
Mibars napisał(a):Sam "czip" nie jest drogi (właśnie znalazłem "27C256"w AVT za 10zł ), to jest zwykła pamięć eprom/eeprom. Tylko sam się nie zaprogramuje, ani nie wlutuje do kompa...

dzikuska napisał(a): to kupuj :rotfl2:

dzikuska napisał(a):Jedynym sposobem poprawy osiągów na standardowym ECU jest wymiana EPROM

a eprom , lub jak niektórzy nazywają chip , (w hondach 27c256) kosztuje 10zł
wiec nie wiem czemu sie wymądrzasz , skoro potem sam piszesz że to jest dobry sposób w porównaniu z rezystorem
i czemu wyśmiałe(a)ś Mibarsa jak napisał że eprom kosztuje 10zł

Avatar użytkownika
kulek34
Moderator
 
Posty: 464
Dołączył(a): 2008-03-01, 09:42
Lokalizacja: gdansk

przez kulek34 » 2009-09-02, 22:26

przema72 ty chyba zle przeczytałes co napisala dzika bo ona napisała słusznie i potwierdzila to co ty wyzej zamiesciłes w swoim poscie.sam eprom cxzyli scalak kosztuje 10 zł a jego zestrojenie to inna bajka.koledzy pisali o rezystorku za 2,5 do 8 zł. to zupelnie co innego co sam procesor.co do ropniakow ma 100% racji

Avatar użytkownika
dzikuska
Forumowicz
 
Posty: 176
Dołączył(a): 2006-08-21, 22:25
Lokalizacja: 3miasto

przez dzikuska » 2009-09-02, 22:27

przema72 napisał(a):chyba nie czytasz uważnie tego co ludzie piszą

i kto to pisze.... :razz:
koleżanko PRZEMA CZYTAJ PIERW UWAZNIE A POTEM KOMENTUJ.
Sama PISAŁAŚ o epromie który kosztuje 10 zł.a jego oprogramowanie i td.kosztuje duzo więcej,poza tym rozmowa toczy się na temat rezystora (opornika) za 8zł.z allegro to zupełnie co innego.
CHIP (hahaha czyli opornik) a eprom to zupełnie dwie różne rzeczy i zupełnie inne miejsca montażu.
przema72 napisał(a):wiec nie wiem czemu sie wymądrzasz
no to faktycznie masz problem :D n tyle,ze ja tego nie zauważyłam KOLEŻANKO PRZEMA.

Avatar użytkownika
spurek
Moderator
 
Posty: 1192
Dołączył(a): 2008-09-20, 10:43
Lokalizacja: Poznań / Suchy Las

przez spurek » 2009-09-03, 00:22

Ja nie wiem co się z wami ludzie dzieje-nie będę nikogo wymieniał z niku. Czy tutaj nie można już normalnie podyskutować? Na temat, a nie rzucacie się sobie nawzajem do gardeł jak młode psy? Ktoś ma problem, ktoś się mądruje, ktoś wyciąga tematy o dieslach. Każdy sprostował swoją wypowiedz i nawet jak nie miał racji to na przyszłość się nauczy, a ten kto siedzi w temacie i wie że ma racje, tylko się "wqrwi" że ktoś na siłę próbuje obrócić kota ogonem.

Do tematu.


Hamował ktoś auto po podmianie epromu na wersję z "agresywnymi" mapami? Może ktoś ma jakiś wykres?
Znalazłem swojego czasu wykres D16z5 który miał moment około 160Nm już od 2krpm. czy da się coś takiego ustawić mapami? Czy możliwe jest aż takie wygładzenie wykresu momentu, żeby był on stały (+/- 10Nm) od jak najniższych obrotów? powiedzmy te 2krpm do 6krpm?
I'm so JDM, my blood type is TypeR.

ED9-->ED9-->ED9 + EE8-->CH1 + EH6 + ED9-> CH1 + CG2 + RD2 + NA1

Avatar użytkownika
mastacrx
Forumowicz
 
Posty: 1395
Dołączył(a): 2004-11-28, 17:01
Lokalizacja: okolice Wrocławia

przez mastacrx » 2009-09-03, 16:00

dzikuska napisał(a):Silnik Hondy jest silnikiem wolnossącym ( w dodatku benzynowym) i nie ma takiej opcji aby bezpiecznie zwiększyć moc silnika za pomocą jak to napisałeś CHIPA ZA 10 ZŁ.


w ramach ścisłości w którym miejscu wspominałem coś o chipach za 10zł, wyrażam opinie o zmianach seryjnych map przez ludzi którzy się tym zajmują, sam kupiłem kompa od elcomo i czuć znaczną poprawę osiągów i większą elastykę jednostki, cena usługi u niego 300zł więc proszę nie wmawiać mi pseudo chipów za 10 zł z allegro...
Ostatnio edytowano 2009-09-03, 19:54 przez mastacrx, łącznie edytowano 1 raz
HONDA odeszła...czas na niemiecką technologię- AUDI.

Avatar użytkownika
Malakko
Forumowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2007-03-25, 19:40
Lokalizacja: Olsztyn

przez Malakko » 2009-09-03, 18:26

spurek, roznica na wystrojonej mapie jest bardzo duza, jak ktos ma pomodzony dolot, wylot i inne bajery to mozna sporo ugrac w calym zakresie obrotow :)

A co do zywotnosci motoru, to powiem wam ze tuningowanie bez strojenia to katowanie motoru, ktore po tych zabiegach ma za wysokie AFR, a co za tym idzie temperatura pracy jest wieksza.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2009-09-04, 00:21

mastacrx, to następnym razem kupuj przema72 wie co robi i cena na bank lepsza :) ja jestem mega zadowolony...

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2009-09-04, 00:36

dzikuska napisał(a):KOLEGO diesel to jest zupełnie inna bajka,szczególnie silniki TDI-tam fabrycznie jest rezerwa mocy, tzw.bezpieczna rezerwa mocy w granicach 50KM ale komputer przeprogramowuje się w ten sposób aby pozostała 20-sto konna rezerwa.Czyli maxymalnie dla przykładu silnik 110KM TDI widełkuje się na około 130-135KM MAX.


:) Nieprawda, mit, tzn. nie chodzi tu o bezpieczną dla silnika granicę, a obejście zachodnich przepisów. Nie wiem czy wiecie, ale niemcy czy austriacy płacą ubezpieczenie nie od pojemności jak my, ale od mocy swojego samochodu, są progi tej mocy, gdzie wzrasta stawka (i to znacząco). Dlatego VAG wypuszcza silniki 90, 110, 130, 150KM bo takie są tam stawki ubezpieczeń. W związku z tym wszyscy kupują 90konnego dieselka, jako takiego go rejestrują po czym pędzą do dealera po wirusa na 125-130KM co de facto jest fabryczną mocą tego motoru, dlatego też najczęściej po takiej operacji spada spalanie, bo do takich map jest ten motor skonstruowany, ot cała magia TDI i cziptuningów... a polskie warsztaty robią z siebie cudotwórców i 'tuningują' niemieckie diesle tak naprawdę ustawiając im wartości fabryczne za grubą kasę. Do tego zawsze jak kupuje się takie auto w salonie jest klauzula, która mówi, że nie wolno wirusa wgrać wcześniej niż po 2000km żeby silnik dotrzeć - bujda na resorach, żeby oszukać legalną drogą ubezpieczycieli. Auto od kopa może dostać seryjne mapy, to tylko kwestia przepisów. I tak np. civic 8gen 2.2 ctdi, który z salonu wyjeżdża z 140KM czyli zaraz przed granicą 500euro/rok ma fabrycznie 180KM czyli już 1200euro/rok... Ojciec dziewczyny właśnie takim jeździ i przekazał mi tą cenną wiedzę ;) To tak w ramach ciekawostki :)
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

  Poprzednia strona
Posty: 40   •   Strona 3 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Teraz jest 2024-04-27, 15:46