Krótki/szybki skręt
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 39   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2008-10-19, 11:18

Adamus powiedz mi jak dostosowałeś tą przekładnie że masz 2 obroty ??

wydaje mi sie ze krótki skręt to podstawa przy jeździe rajdowej.. mam kierownice 33cm

Avatar użytkownika
h8r
Forumowicz
 
Posty: 1597
Dołączył(a): 2007-11-04, 22:18
Lokalizacja: mam to wiedzieć?

przez h8r » 2008-10-19, 11:39

Marcel napisał(a):
h8r napisał(a):ale mogłoby to być niebezpieczne.

co miałoby byc nie bezpieczne ... :rotfl2:

:rotfl2: błędnie przepisane słowo pod cytatem je zawierającym :rotfl2:

Taki układ kierowniczy zapewnia odpowiednią precyzje, zmieniając układ na czulszy tracimy precyzje, więc gdy przyjdzie podczas szybkiej jazdy wyminąć jakąś przeszkodę (np: pieszego, który nagle wkroczył na drogę lub też dziurę w nawierzchni, których u nas nie mało) można łatwiej straić panowanie nad samochodem wykonując za duży ruch (choćby z przyzwyczajenia do normalnej przekładni) - lub też za mały i nie ominąć, oczywiście zależy to od kierowcy, ale łatwiej popełnić błąd.

Ciężko mi to pojąć co ktoś napisał, że musiał zmienić przekładnie, bo ma kierownicę 26cm, żeby skręt odpowiadał temu z oryginału, może się mylę, ale czy kierownica ma 40cm czy 20cm trzeba wykonać tyle samo obrotów do pełnego skrętu, jedyne co to zmienia się ramie siły i dużą kierownicą lżej kręcić (jak się nie ma wspomagania), a małą można kręcić szybciej (przekładanie rąk zajmuje mniej czasu?)...
200sx

Avatar użytkownika
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 600
Dołączył(a): 2005-11-09, 14:00
Lokalizacja: Warszawa

przez Marcel » 2008-10-19, 11:51

naucz sie Marcinie najpierw jezdzic a potem pogadamy :blee: bo twoj styl jazdy jest bardzo NIEBEZPIECZNY .... :razz: i jak juz mowilem jak masz cos jeszcze do powiedzenia ZAPRASZAM :rotfl:

eXtreman napisał(a):wydaje mi sie ze krótki skręt to podstawa przy jeździe rajdowej.. mam kierownice 33cm


szczerze to słaby rozmiar do Rajdowania sobie wybrałes ;) Proponuje zmienic na 37mm ;)
Poza tym czy chcesz uzyskac cos w stylu odkrecasz o 45stopni a skreca 90?
Jezdze w KJSach, wybieram sie do PZMotu lub 3L jak ruszy wreszcie i nie widze takiej potrzeby "szybiego skrętu" .... poza tym mam auto bez wspomagania i jezdzi mi sie nim sporo lepiej niz takim samym modelem ze wspomaganiem ;)

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2008-10-19, 11:56

Dokładnie mam 35 i to na pewno wystarczy..
Uważam że lepiej by się kręciło jakby była krótsza przekładnia..
Marcel czym chcesz jeździć w 3L i PZM ??

Avatar użytkownika
h8r
Forumowicz
 
Posty: 1597
Dołączył(a): 2007-11-04, 22:18
Lokalizacja: mam to wiedzieć?

przez h8r » 2008-10-19, 12:11

Marcel napisał(a):naucz sie Marcinie najpierw jezdzic a potem pogadamy :blee: bo twoj styl jazdy jest bardzo NIEBEZPIECZNY .... :razz: i jak juz mowilem jak masz cos jeszcze do powiedzenia ZAPRASZAM :rotfl:


Mam prawo jazdy ponad 6 lat i jak do tej pory nie miałem wypadku (a przeżyłem już np: spadający zacisk hamulcowy), więc chyba nie jest aż tak źle jak Ci się wydaje, no ale wiem, że mistrzem kierownicy to nie jestem. Zapytałeś czemu może być niebezpieczne to to napisałem, jak masz jakąś uwagę do tego to komentuj w temacie, wycieczki osobiste proszę PW.
200sx

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2008-10-19, 12:32

Jak dla mnie szybki skręt w jeździe rajdowej to poroniony pomysł i na pewno podstawą w jeździe rajdowej nie jest. Szczególnie w jeździe Ceerą. eXtreman, a Ty już jeździsz czy zaczynasz?
:O

Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-10-19, 12:54

Iron men to wszystko zależy od tego jakie rajdy masz na myśli. Bo jeżeli PPAiK, jakieś szutry, tor lub inne szybkie rajdy to też uważam to za zbędny wydatek. Natomiast jeżeli małe KJSy gdzie jest mnóstwo slalomów (bardzo ciasnych) to może się przydać. Tylko nie wiem czy nie lepiej zainwestować te kilka stów w dobre gumy lub zawias. Myśle, że pomoże to podobnie.

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2008-10-19, 14:05

A ja myślę że lepiej czas i pieniądze zainwestowane w wymyślanie jakichś dziwnych pomysłów przeznaczyć na treningi - i to dużo lepiej zaprocentuje.
No a skoro kolega myśli o tak wyszukanych rozwiązaniach to domyślam się że dobre gumy i zawias już ma.

A tak w ogóle to do rajdów czy kajtków?
:O

Avatar użytkownika
Adamus84
Forumowicz
 
Posty: 917
Dołączył(a): 2007-12-11, 20:00
Lokalizacja: Śląsk - Silesia
Samochód: PRELUDE BB8

przez Adamus84 » 2008-10-19, 14:46

eXtreman, Kupiłem już z takim skrętem ponoć były wymieniane jakieś zębatki ale nie rozbierałem tego wiec nie powiem Ci jak to wygląda dokładnie. Ale są dwa obroty i przyjemność z szybkiego skrętu. Poza tym nie wyobrażam sobie przy kierownicy 26 cm i oponach 195 bez wspomagania kręcenia 2,5 raza:))
Always Outnumbered Never Outgunned....CZARNA DAMA... forum/viewtopic.php?t=33116

Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-10-19, 15:54

to masz 2 obroty od L do P ?

Avatar użytkownika
Adamus84
Forumowicz
 
Posty: 917
Dołączył(a): 2007-12-11, 20:00
Lokalizacja: Śląsk - Silesia
Samochód: PRELUDE BB8

przez Adamus84 » 2008-10-19, 16:05

od prostych do full skretu

[ Dodano: 2008-10-19, 16:06 ]
czyli skrócony skręt o 0,5 raza
Always Outnumbered Never Outgunned....CZARNA DAMA... forum/viewtopic.php?t=33116

Avatar użytkownika
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 600
Dołączył(a): 2005-11-09, 14:00
Lokalizacja: Warszawa

przez Marcel » 2008-10-19, 16:19

Boci@n napisał(a):epiej zainwestować te kilka stów w dobre gumy lub zawias.

Iron man napisał(a):A ja myślę że lepiej czas i pieniądze zainwestowane w wymyślanie jakichś dziwnych pomysłów przeznaczyć na treningi - i to dużo lepiej zaprocentuje.


zdecydowanie ;)

Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-10-19, 17:11

Adamus84 napisał(a):od prostych do full skretu

[ Dodano: 2008-10-19, 16:06 ]
czyli skrócony skręt o 0,5 raza

no to mega krótki skręt ;)

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2008-10-19, 18:09

Po pierwsze do rajdów crx sie nie godzi bo nie ma homologacji.. Uważam że pewniej się jeździ z takim skrętem, jeździłem peugeotem 106 który miał skrócona przekładnie i bardzo sobie to chwaliłem.. CRX będzie przeznaczony na sprinty oraz w przyszłości na czeskie rajdy..

Avatar użytkownika
Adamus84
Forumowicz
 
Posty: 917
Dołączył(a): 2007-12-11, 20:00
Lokalizacja: Śląsk - Silesia
Samochód: PRELUDE BB8

przez Adamus84 » 2008-10-19, 18:57

no niby tak ale jest roznica szczególnie jesli ma sie kierownice 26cm
Na dużej jest 2,5 obrotu a ja na 26 mam 2 wiec chyba jest róznica przynajmniej ja ja odczuwam ;)
Always Outnumbered Never Outgunned....CZARNA DAMA... forum/viewtopic.php?t=33116

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 39   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Teraz jest 2024-04-27, 19:50