Jakie opony do KJS ?
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 169   •   Strona 8 z 12   •   1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-01-12, 20:41

W Kielcach tor jest śliski i oszczędza opony a do tego próby są krótkie. Na Ułężu gdzie już jest dobry przyczepny asfalt takie profile czy markgumy pewnie szybko się rozlecą...

Avatar użytkownika
saimon863
Forumowicz
 
Posty: 131
Dołączył(a): 2012-04-18, 20:54
Lokalizacja: Kielce

przez saimon863 » 2013-01-12, 20:44

zgadzam się z sebasem, tam gdzie jest przyczepny tor przydała by się co najmniej średnia lub miękka , a już na ułeż szczególnie bo tam próby są sporo dłuższe jak w Kielcach.

Avatar użytkownika
KubsonNH
Forumowicz
 
Posty: 328
Dołączył(a): 2010-01-12, 14:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: EE8 & Rally ED9

przez KubsonNH » 2013-01-13, 22:33

saimon863 napisał(a):zgadzam się z sebasem, tam gdzie jest przyczepny tor przydała by się co najmniej średnia lub miękka , a już na ułeż szczególnie bo tam próby są sporo dłuższe jak w Kielcach.

a nie czasem średnia lub twarda? miekka po dłużej próbie będzie pływać i sie zgrzeje. Chyba przejęzyczenie poprostu :)

Avatar użytkownika
czingis
Moderator
 
Posty: 820
Dołączył(a): 2006-03-13, 02:01
Lokalizacja: Sheemanghoo

przez czingis » 2013-01-13, 22:57

W 2012 byłem na paru rundach ogólnopolskiego AB CUP'u m.in w Rallylandzie, lotnisku w Oleśnicy, poligonie w Toruniu. W większości przypadków nawierzchnia zjada okropnie opony i IMO dobrą oponą, która szybko nie schodzi a trzyma całkiem przyzwoicie jest wspomniany wcześniej federal rs-r 595. Próby były długie, czasami sięgały 7km. R888 trzymała lepiej, ale na 2ch federalach z przodu przejeździłem cały sezon, a jeszcze zostały. Na superoesy w Poznaniu lepiej się sprawdzi R888, czy nawet R1R, a miękki/średni slik będzie idealny.

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2013-01-13, 23:27

Dlatego np. ja na przód chce założyć federale bo planuje upalać ułęż.

czingis napisał(a):Na superoesy w Poznaniu lepiej się sprawdzi R888, czy nawet R1R, a miękki/średni slik będzie idealny.

Masz na myśli pełne okrążenia toru?
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
saimon863
Forumowicz
 
Posty: 131
Dołączył(a): 2012-04-18, 20:54
Lokalizacja: Kielce

przez saimon863 » 2013-01-14, 18:27

KubsonNH napisał(a):
saimon863 napisał(a):zgadzam się z sebasem, tam gdzie jest przyczepny tor przydała by się co najmniej średnia lub miękka , a już na ułeż szczególnie bo tam próby są sporo dłuższe jak w Kielcach.

a nie czasem średnia lub twarda? miekka po dłużej próbie będzie pływać i sie zgrzeje. Chyba przejęzyczenie poprostu :)


Dokładnie miało być średnia lub twarda :D sorry za przejęzyczenia

Avatar użytkownika
czingis
Moderator
 
Posty: 820
Dołączył(a): 2006-03-13, 02:01
Lokalizacja: Sheemanghoo

przez czingis » 2013-01-14, 18:53

Ptasior napisał(a):czingis napisał/a:
Na superoesy w Poznaniu lepiej się sprawdzi R888, czy nawet R1R, a miękki/średni slik będzie idealny.

Masz na myśli pełne okrążenia toru?

Nie, nie. Na pełnym to r888 płynie po 2gim kółku, albo nawet szybciej i lepiej się sprawdzi średni/twardy slick - na te parę kółek.
Tu jest superoes z listopada: http://www.youtube.com/watch?v=WtAXJd-u ... 3w&index=1

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-01-14, 20:14

Dlatego trzeba opony dobierać pod nawierzchnię i temperaturę asfaltu. Federal 595rs to dobra opona ale nie koniecznie na tor Kielce. Nawet na co dzień gdzie na ulicach jest przyczepny asfalt u mnie dużo lepiej sprawdza się od Toyo i schodzi sporo wolniej.

Avatar użytkownika
keiroLL
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2008-12-19, 19:35
Lokalizacja: Koszalin

przez keiroLL » 2013-01-28, 10:34

Witam,
Jezdził ktoś moze na markgum n-rally ?
Opłaca sie to kupic zamiast Profil xr01. Niestety Profile nie mają w ofercie rozmiaru 195/50 r15 dlatego zastanawiam sie nad markgumem n-rally.

Avatar użytkownika
FuRioN
Forumowicz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 2010-11-07, 20:43
Lokalizacja: Kielce

przez FuRioN » 2013-01-28, 10:51

To są nalewki, tak samo zresztą jak profile. Jeśli szukałeś profili, tylko nie znalazłem w takim rozmiarze, to bierz markguma. To są praktycznie bliźniacze opony. Natomiast zdajesz sobie sprawę, że z nalewkami to jest loteria? Możesz dostać fajne opony, które stosunkowo będą fajnie trzymać (jak na tą cenę) i trochę na nich pojeździsz, w zależności od mieszanki, ale też mogą się rozpaść po kilku km. U nas w Kielcach na tych markgumach jeszcze 3-5 lat temu jeździło sporo aut (głównie fiaty uno) i nie narzekali, natomiast później te opony stały się po prostu zbyt mało konkurencyjne. W każdym razie jak dobrze trafisz i nie weźmiesz miękkiej mieszanki, to trochę pojeździsz

Avatar użytkownika
keiroLL
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2008-12-19, 19:35
Lokalizacja: Koszalin

przez keiroLL » 2013-01-28, 11:36

Właśnie wiem ze jest loteria sczególnie z markgumem.
Zalezy na jaką partie się trafi.
Znajomy lata na profilach od dwoch sezonow i jest mega zadowolony.
Nie znam tylko opini co do n-rally z autopsji ich użytkowników.
Jezeli n-rally bedą kleic jak moje łyse r1r to bede szczęśliwy

[ Dodano: 2013-01-28, 11:23 ]
Napisałem do firmy PROFIL jaka jest różnica wysokosci oraz szerokosci 185/55 r15 a 195/50.
Dostałem taką odpowiedz odpowiedz:
"185/55 R 15 jest zamiennikiem do 195/50 R15, to ma tą samą wysokość. Szerokość jest porównywalna do przeciętnej opony 195"
Więc wybór juz jest wiadomy.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-01-28, 14:49

keiroLL, 195/50 ma wysokosc opony 97,5mm a 185/55 101,75mm - golym okiem nawet widac patrzac na taka opone ze jest wyzsza. Roznica w szerokosci to tez centymetr... nie daj się nabrać ;)

Avatar użytkownika
gilu89
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2008-10-20, 18:05
Lokalizacja: Konin WLKP

przez gilu89 » 2013-01-28, 15:06

Panowie z BMW Chalenge którzy mieli narzucone Markgumy w ostatnim sezonie mowili ze trzeba kupić 6szt to 4 się wybierze :) średnia mieszanka gorzej się spisuje od Toyo R1R. Obecnie moim zdaniem najlepszym wyborem będzie Toyo R1R, Federal RSR i Yoko AD08. Ceny są na przyzwoitym poziomie i jakość 100%. Wszystko zależy od nawierzchni i warunków.

choyli
Forumowicz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2007-12-20, 20:56

przez choyli » 2013-02-04, 19:57

Swojego czasu jezdzilem na markgumach i bylem nawet zadowolony, nie bylo to, to samo co toyo, ale przy braku funduszy najrozsadniejsza opcja. Chociaz pod koniec zycia opony trzeba uwazac zeby sie nie zaczela odklejac (lepiej jej nie zjezdzac do samego konca).

Avatar użytkownika
KubsonNH
Forumowicz
 
Posty: 328
Dołączył(a): 2010-01-12, 14:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: EE8 & Rally ED9

przez KubsonNH » 2013-02-07, 14:23

A teraz pytanie z serii opon zimowych. Co polecacie i na jakie warunki? Zima się kończy może bym coś kupił okazyjnie, tylko pytanie co :D. Jeździłem zawsze na bieżnikowanych i nie narzekałem tak naprawdę, ale może jakieś porównanie :)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 169   •   Strona 8 z 12   •   1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Teraz jest 2024-04-28, 00:03