Amortyzatory
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 35   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2010-12-14, 23:33

Ale to Wy kupujecie określoną twardość czy bierzecie co jest? Przecież one mogą mieć multum ustawień twardości gdy wychodziły z fabryki. Jak kupicie dwie sztuki w jednym miejscu i dwie w drugim to może się okazać, że możecie mieć np dwie sztuki twardy asfalt, a dwie sztuki średni szuter...
:O

Avatar użytkownika
gilu89
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2008-10-20, 18:05
Lokalizacja: Konin WLKP

przez gilu89 » 2010-12-15, 00:20

chyba tylko w ZERKOPOLU zestrajają.. ?? jeżeli kupować to komplet z jednego źródła.

Darek K
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2009-04-14, 21:46
Lokalizacja: Legionowo

przez Darek K » 2010-12-15, 12:37

wydaje mi sie, ze pierwotnie wszystkie b8 maja te sama twardosc bez znaczenie na miejsce dystrybucji lub sprzedazy. Natomiast regulacja twardosci tak jak napisano wyzej jest mozliwa wylacznie w renomowanych zakladach takich jak Zerkopol. Inna sprawa, ze opinie moich kolegow uzywajacych wlasnie takich "seryjnych" b8 w civicach 4 gen sa takie, ze te amory na rowny asfalt sa troche za miekie.... i niektorzy z nich korzystali wlasnie z ustawien Zerkoplu

radziuzgr
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2010-11-14, 19:57

przez radziuzgr » 2010-12-15, 21:02

W zerkpolu zrobią wam ponoć dowolną charakteryzacje, chyba że będą pokrzywione :P To raczej się za takie nie wezmą. Mój kolega właśnie im wysłał b6 od justy i mu odesłali, bo nie nadawały się nawet do regeneracji, ponoć były pokrzywione :p.
Szkoda, że już nie ma w tym roku, ale chyba sobie zafunduje na sezon letni taki sprzęt, jeszcze jakieś sprężynki H&R może dobiore.

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2010-12-15, 23:36

radziuzgr napisał(a):chyba że będą pokrzywione


Nam nawet wymieniali pokrzywione sztyce.
:O

Avatar użytkownika
piotrwicha
Forumowicz
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 2005-12-24, 11:10
Lokalizacja: PULAWY

przez piotrwicha » 2010-12-16, 14:06

Panowie jak sobie radzicie z problemem tego typu że ten amortyzator jest wielkości seryjnego, i po założeniu sprężyny krótszej na niego sprężyna nie jest odpowiednio ściśnięta (oryginalne zakładamy przy użyciu ściągacza krótsze daje rade bez) tak że samochód po podbiciu w górę pierw spada jak kamień dopiero gdy się amortyzator trochę schowa i powstanie docisk sprężyny amortyzator wraz z sprężyna zaczyna działać .tak więc wygląda to jak na seryjnych amortyzatorach

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2010-12-20, 23:31

żeby nie goniła sprężyna musisz nagwintować odpowiednio niżej pręt wychodzący z amorka..

Avatar użytkownika
piotrwicha
Forumowicz
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 2005-12-24, 11:10
Lokalizacja: PULAWY

przez piotrwicha » 2010-12-21, 01:10

eXtreman napisał(a):nagwintować odpowiednio niżej pręt wychodzący z amorka..

czyli od razu stracić gwarancje na amortyzatory.
czy nie da się kupić jakiegoś dobrego amortyzatora który by miał skrócony skok?
każdy kto zakłada b8 gwintuje pręt amora żeby bardziej ścisnąć sprężynę>?

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2010-12-21, 09:52

piotrwicha napisał(a):
eXtreman napisał(a):nagwintować odpowiednio niżej pręt wychodzący z amorka..

czyli od razu stracić gwarancje na amortyzatory.
czy nie da się kupić jakiegoś dobrego amortyzatora który by miał skrócony skok?
każdy kto zakłada b8 gwintuje pręt amora żeby bardziej ścisnąć sprężynę>?



jak dajesz do Zerkopolu też tracisz gwarancje, a po cholere Ci gwarancja na amortyzator ? :)

Avatar użytkownika
foxbox
Forumowicz
 
Posty: 1102
Dołączył(a): 2008-11-16, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

przez foxbox » 2010-12-21, 10:40

piotrwicha napisał(a):Panowie jak sobie radzicie z problemem tego typu że ten amortyzator jest wielkości seryjnego, i po założeniu sprężyny krótszej na niego sprężyna nie jest odpowiednio ściśnięta (oryginalne zakładamy przy użyciu ściągacza krótsze daje rade bez) tak że samochód po podbiciu w górę pierw spada jak kamień dopiero gdy się amortyzator trochę schowa i powstanie docisk sprężyny amortyzator wraz z sprężyna zaczyna działać .tak więc wygląda to jak na seryjnych amortyzatorach


Srednio kminie w czym jest problem, jak zakladasz sprezyne obnizajaca na b8, to jesli dokrecisz do konca nakretke z gory lagi to sprezyna niejest lozna, a podczas jazdy np, przy hopie amor i tak sie bardziej nie rozprostuje, wiec sprezyna sie nei przesunie. Sciagajac ja jeszcze mocniej troche eliminujecie zakres ugiecia wstepnego.
Ostatnio montowalem zawias Bilstaina pss16 czy jakos tak do subaru gt, to tam jest specjalna mala sprezyna ktora mozna recznie zgniatac, ktora wlasnie ma tylko zapobiegac przesuwaniu sie glownej sprezyny w lozu, a pozwala sie jej maksymalnie rozciagnac


a jak Ci sie niechce gwintowac lagi a slabe napiecie spreyny Ci przeszkadza to pod nakretke doloz kilka podkladek i bedzie cacy

Avatar użytkownika
gilu89
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2008-10-20, 18:05
Lokalizacja: Konin WLKP

przez gilu89 » 2010-12-21, 16:13

a b8 nie ma rowków do zmiany położenia dolnej podpory spręzyny?

Avatar użytkownika
foxbox
Forumowicz
 
Posty: 1102
Dołączył(a): 2008-11-16, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

przez foxbox » 2010-12-21, 16:21

na moich niema

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2010-12-21, 23:33

no własnie można wytoczyć też rowki.. ja mam jedno i drugie żeby była regulacja..

Darek K
Forumowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2009-04-14, 21:46
Lokalizacja: Legionowo

przez Darek K » 2011-02-09, 22:14

odgrzeje temat, bo dzis dzwonilem do zerkopolu i co uslyszalem.....

oni traktuja B8 jako amortyzatory seryjne przeznaczone na ulice i jesli ktos chcialby miec np. skrocony skok amorka, co spowoduje, ze krotsza sprezyna bedzie odpowiednio napieta, czy tez zmienic np. twardosc amortyzatorow to taka usluga kosztuje 160zl/sztuka. Mozna sobie wtedy zazyczyc nastawy jakie nam najbardziej pasuja, przy okazji robia przeglad i wymieniaja gaz oraz olej. Jesli chodzi o skrocenie tloczyska to jest to zabieg nieodwracalny w tym sensie, ze nie bedziemy mogli regulowac wysokosci samochodu na zalozonym zawieszeniu w odroznieniu od patentow kolegow pare postow wczesniej. Zerkopol takiej przerobki nie oferuje.

Avatar użytkownika
maras_eko
Forumowicz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2012-08-02, 21:00
Lokalizacja: Poznań

przez maras_eko » 2012-11-20, 22:06

Nie będę zakładał nowego tematu i napiszę tutaj.

Zawias mam B8-ki + Eibach -30mm. Chciałbym zjechać trochę dupą w dół i zamierzam przetoczyć amortyzatory. Ci co to robili wiedzą o co chodzi. Widziałem zdjęcia, że można zrobić kilka nacięć pod pierscień. Co ile mm przetaczaliście i jakie jest maksymalne bezpieczne obniżenie, aby sprężyna spełniała swoją role?


Dzięki za odpowiedzi

Pozdro

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 35   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Teraz jest 2024-04-28, 20:52