sajfer napisał(a):Robs, ja tylko napisałem że takiego top top speca jak te z world time attack to nie ma najmniejszej opcji cienia szansy żeby zbudować w budżecie 50-60 tysięcy.
Oczywiście, że w tym budżecie można zbudować fajne szybkie auto i jest kilka takich projektów, ale baaardzo daleko im do najszybszego CRX na świecie
Tzn tak jak ja to rozumiem posługując się przykładem poznania.
Najszybsze 2 litry FWD na poznaniu robią 1.41-42. I taki czas uważam za super top.
A te nasze różne samochody 2 litrowe to dobrze będzie jak złamią 1.50.
I moja teza jest taka - w budżecie 50-60 tysięcy zł nie zbudujesz samochodu który zrobi czas w okolicach 1.42 (czyli poziom światowego time attack).
Fakt,masz rację,w tym budżecie nie da się zrobić top speca,z gratami z najwyższej półki.
Co mnie natomiast zadziwia (i przyznaję,inspiruje ) np. w tym projekcie z crx'a z WTA (jest też parę innych równie ciekawych) jest fakt,że stosunek nakładów poniesionych do czasów jakie wykręcił jest chyba jednym z najlepszych lub nawet najlepszym na tej imprezie. Wiem,patrzę z poziomu kogoś kogo nie stać na kupno takiej 9-tki a gdzie tu mowa o jej profi grzebaniu (dla jednych to śmieszne,dla mnie niestety tragiczne )
Tu zwycięzca WTA 2012,tam jest dopiero budżet:
http://www.youtube.com/watch?v=sxaMueDBcmY
tsj napisał(a):W Uk koszt zbudowania 300HP+ k seri to dobrze ponad 30 tys
Hamulce tu akurat spoon 5 tys + tarcze itd
Zawias kompletny 10 +
Koła 9+ itd
Skrzynia (przyzwoita) 25 tys
Buda 10 tys
Wnętrze 10 tys
I trochę się uzbierało
Można gdzie nie gdzie uciąć koszty,tak jak napisałeś,używane graty.
Coś tam też wiem,bo sam lepię w garażu.Jak na razie z mizernym skutkiem, bo życie lubi niestety komplikować.
Aha, o sponsoringu można zapomnieć,bo to tylko stara honda.Temu się absolutnie nie dziwię.Zresztą wszystkie te projekty crx'owe (na całym świecie) powstają w zasadzie przez ludzi którzy mają własny garage i świadczą usługi + sprzedają części w ramach promocji swojej własnej (mini) manufaktury.