Zmiana stabilizatora tylnego
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 8   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
maras_eko
Forumowicz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2012-08-02, 21:00
Lokalizacja: Poznań

Zmiana stabilizatora tylnego

przez maras_eko » 2013-06-18, 19:43

Zamierzam zmienić budowę tylnego stabilizatora. Po przeróbkach wydechu (prosta rura z jednym tłumikiem końcowym) stab opiera się od góry o wydech. Znalazłem gościa, który mi taki stabilizator zrobi. Najprawdopodobniej zostanę przy seryjnej średnicy, ewentualnie minimalnie ją zwiększę.

Zastanawiam się jaki kształt zrobić, który będzie miał większą sztywność i lepiej będzie spełniał swoją funkcję.

1. Czy pozostać przy seryjnym kształcie ( "spłaszczony seryjny stabilizator")
2. Prosty stab w kształcie |___| z mocowaniami do łączników na końcach - dla mnie opcja lepsza.

Tematu takiego raczej brak więc zapraszam do dyskusji :D

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-06-18, 19:53

Ja myślę że najlepiej nie zmieniać kształtu staba tylko inaczej wyprofilować wydech...

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2013-06-18, 19:54

Są stabilizatory które mają inny kształt niż seryjny, np ASR takie robi:

Obrazek


Co do kształtu staba który bedziesz dorabiał - jego kształt ma bezpośredni wpływ na sztywność na skręcanie. Przy wariancie drugim sugeruje dać większą średnicę niż seryjny, jeśli chcesz zachować taką samą sztywność jak przy fabrycznym.

Poza tym sam kształty i średnia to nie wszystko, liczy się też przekrój (czy pełny czy pusty w środku).
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
maras_eko
Forumowicz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2012-08-02, 21:00
Lokalizacja: Poznań

przez maras_eko » 2013-06-18, 20:28

Wydechu nie ruszam za dobry mi wyszedł ;)

Poczytałem na początek o zasadzie działania stabilizatora, definicji jest mnóstwo. Przenoszenie sił takich, siakich itd. Tak po chłopsku, w zakręcie stabilizator ciągnie w górę wahacz od wewnętrznej strony zakrętu ( strona auta, która idzie w górę).
Myślę, że stabilizator seryjny o skomplikowanym kształcie najpierw będzie się giął sam w sobie a przy mega wychyleniach dopiero zadziała na wahacz w górę.

Kształt nr 2, dwa ramiona i bezpośrednie działanie.

Poprawcie mnie jeśli się mylę

Przekrój pełny.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-06-18, 20:38

Tylko uważaj bo jak dasz za gruby to może Ci mocowania z budy wyrwać.

Avatar użytkownika
maras_eko
Forumowicz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2012-08-02, 21:00
Lokalizacja: Poznań

przez maras_eko » 2013-06-18, 20:41

To już też wyczytałem :) dlatego myślę o kształcie a nie o zwiększaniu średnicy

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2013-06-18, 20:52

sebas napisał(a):Tylko uważaj bo jak dasz za gruby to może Ci mocowania z budy wyrwać.


Znasz jakiś przypadek że w crx/civic 4g gruby tylny stab coś powyrywał? Nie pytam o inne generacje bo tam stabilizator jest inaczej poprowadzony.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-06-18, 21:08

Nie znam ale wolę ostrzec ;)

Tutaj fajny stab:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Posty: 8   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Teraz jest 2024-04-27, 19:35