chlodzenie - wywala płyn

Posty: 10   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
inny R6
Forumowicz
 
Posty: 370
Dołączył(a): 2007-01-06, 20:49
Lokalizacja: górny sląsk

chlodzenie - wywala płyn

przez inny R6 » 2007-08-12, 15:32

witam

zmienilem motorek w mojej del soli z niewiadomo czego na d16z6 z civa coupe
dzien po zlozeniu byl odpal jazda probna etc i wszytko ok - potem jazda adekwatna do przeznaczenia auta i wyplulo plyn - uzypelnilismy plyn i wrocilismy nic niepokojacego sie niedzialo auto niedymilo temp stala, rowno chodzilo, moc jest etc

sytuacja zdarzyla sie raz jeszcze przy tzw bucie do oporu ostudzono uzupelniono -diagnoza uszczelka ;/ bylo to w srode po jutrze mialem jechac zmieniac uszczelke + szlif glowicy

ale niedzieje sie nic takiego juz ;/ nawet przy bucie

aktualnie jest tak ze wlewalem z zbiorniczka wyrwnująco plyn do chlodnicy i jechalem do pracy - po zajechaniu na miejsce odstanie chwilki - gasze patrze pod maske plyn w wyrownawczym jest - po 8 godzinach przychodze plyn raz jest raz nie raz przybywa raz ubywa - mechanik mowil ze auto zasysa

od srody do piątku jezdzilem spokojnie autkiem + pilnowanie temp ilsoci plynu etc
przy bucie niewywala plynu ale jest pytanie ile [po tzw staniu auta po nocy po dluzszej przerwie ]powinno byc plynu w chlodnicy i ile w zbiorniczku wyrwnującym ??

mechanik mowil ze jesli auto reguluje sobie plyn w zakresie min max na wyrownawczym to jest ok mnie jednak to meczy bo glowica to ciezka sprawa kasowo w razie czego jak by padla

czy uzupelnic w chlodnicy wodą do samej gory i wyrownawczym na polowe pomiedzy min a max ??

jaka wasza diagnoza ??

minus jest taki ze engine check mi niedziala dzis sie tym chce zajac i wtedy powien jakie sa bledy ;/

Avatar użytkownika
MarTfYdOg
Forumowicz
 
Posty: 543
Dołączył(a): 2007-07-04, 09:10
Lokalizacja: Brzeziny

przez MarTfYdOg » 2007-08-12, 15:45

powiem na przykladzie innego auta ktore kiedys mialem.
chlodnica i wyrownawczy sa polaczone. jak sie temp zwieksza to plynu w wyrownawczym robi sie wiecej. wiec nalej tak zeby bylo miedzy min a max i musi byc dobrze, a wywalalo ci plyn bo pewnie miales za duzo i jak zlapal swoja temp to nie mial gdzie sie podziac i wywalalo go.

PS. na zimnym silniku zawsze w zbiorniczku bedziesz mial mniej plynu, niz na rozgrzanym
forum/viewtopic.php?t=22664

Bylo minelo czas na cos nowego xD

Avatar użytkownika
inny R6
Forumowicz
 
Posty: 370
Dołączył(a): 2007-01-06, 20:49
Lokalizacja: górny sląsk

przez inny R6 » 2007-08-12, 16:18

aha
no obecnie jest tak ze jak wleje z wyrownawczego to co tam po nocy ejst to w chlodnicy jest full pod korek prawie w wyrownawczym pare kropli

doleje jutro z rana rpzed wyjazdem do pracy zeby bylo w wwyrownawczym połowa i bede czaic

Avatar użytkownika
MarTfYdOg
Forumowicz
 
Posty: 543
Dołączył(a): 2007-07-04, 09:10
Lokalizacja: Brzeziny

przez MarTfYdOg » 2007-08-12, 17:08

zrob w chlodnicy full i pol wyrownawczego i zobacz co i jak. u mnie tak bylo i zero problemow
forum/viewtopic.php?t=22664

Bylo minelo czas na cos nowego xD

Avatar użytkownika
freerider.crx
Forumowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2007-07-07, 11:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

przez freerider.crx » 2007-08-12, 18:38

a ja dopowiem ze jesli rzeczywiście ci ubywa płynu to sprawdz czy nie ucieka gdzies na łączeniach a co najważniejsze jesli spuszczałes plyn z chlodnicy czyli odkrecales ten kranik na dole chlodnicy to sprawdz go!!! ja po wymianie plynu w swoim witku walczyłem z tym kranikiem z miesiąc bo sie lalo z niego. i mialem identyczne objawy jak ty!

Avatar użytkownika
kuba_crx
Forumowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2006-03-07, 19:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

przez kuba_crx » 2007-08-12, 18:42

plyn wlewa sie do chlodnicy, a nie do zbiorniczka wyrownawczego, jak masz chlodnice zalana do fulla to przy rozgrzanym silniku czesc plynu ucieka do zbiorniczka wyrownawczego, a jak silnik ostygnie to plyn ze zbiorniczka wraca spowrotem do chlodnicy...

Avatar użytkownika
inny R6
Forumowicz
 
Posty: 370
Dołączył(a): 2007-01-06, 20:49
Lokalizacja: górny sląsk

przez inny R6 » 2007-08-12, 19:57

kuba no tak ale chodzi o to ze jesli przykladowo po nocy na postoju auto ma w zbiorniczku wyrownawczym okolo 3/4 ale nadal ponizej maks i w chlodnice moge calosc tego wlac i jest wtedy chlodnica full

to moze rano zrobic tak ze przeleje z wyrownawczego do chlodnicy tak zeby wyrownawczym zostala polowa i uzupelnie brak pod korek w chlodnicy ??

dodam tylko ze auto wg mnie normalnie łapie temperature

abuszajke
Forumowicz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 2007-04-09, 23:05
Lokalizacja: piaseczno

przez abuszajke » 2007-08-12, 20:08

1.Czasami jeśli płyn wariuje warto zamienić korek chłodnicy
2. Na wszelki wypadek można dociągnąć głowicę zgodnie ze wskazówkami manualu (zimny silnik, kolejność śrub, klucz dynamometryczny)
abuszajke i jego fura kłaniają się forumowiczom

Avatar użytkownika
kuba_crx
Forumowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2006-03-07, 19:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

przez kuba_crx » 2007-08-12, 21:30

nalej plynu do chlodnicy ma maxa, a w zbiorniczku zostaw na minimum...

Avatar użytkownika
inny R6
Forumowicz
 
Posty: 370
Dołączył(a): 2007-01-06, 20:49
Lokalizacja: górny sląsk

przez inny R6 » 2007-08-12, 22:17

no to kuba tak mam teraz :) zostawie awaryjnie wezme 0.5 litra butelke z woda w bagaznik w srode butowanko na pasie startowym to wyjdzie

[ Dodano: 2007-08-13, 22:47 ]
aktualnie wieczor auto ostyglo ostatnia jazda przed 17 w wyrownawczym polowa - w chlodnicy niewiem ale pewnie nie pelna

czy jest taka mozliwosc ze jak uszczelka jest padnieta to auto niezasysa samo do chlodnicy odpowiedniej ilosci ??

[ Dodano: 2007-08-23, 23:19 ]
uaktualnienie

okazalo sie ze uszczelka jest do bani
auto juz po zmianach smiga jak rakieta :rotfl:
the END

Posty: 10   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Teraz jest 2024-04-28, 10:23