3 pytanka o sruby pokrywy zaworów

dziadek
Forumowicz

3 pytanka o sruby pokrywy zaworów

przez dziadek » 2011-02-09, 14:44

Sorry, szybkie pytanka
Zdjąłem pokrywę zaworów (świeżo kupiony Sol DOHC) żeby obejrzeć stan paska.
Nie mam klucza dynamometrycznego, nie jestem mechanikiem, to moja jak do tej pory najdalej idąca samodzielna interwencja w silnik :-)
Dokręciłem na orient tak że na upartego jeszcze by się ciut dało bo się bałem coś ukręcić.
1. Czy mogłem coś spieprzyć dokręcając za mocno śruby?
2. Jak to będzie po rozgrzaniu silnika - czy rozszerzalność cieplna bloku silnika mi nie rozerwie tych śrub?
3. Czy w przypadku wątpliwości lepiej poluzować czy nic nie bać i jeździć?
Pzdr
dziadek

nQe
Forumowicz

przez nQe » 2011-02-09, 15:07

sugestia podjedz do mechanika jesli juz masz taka potrzebe i mysle ze za zwykle dziekuje podkreci Ci kluczem sruby? a jeszcze jedno mowisz o pokrywie zaworow? chcesz to dokrecac kluczem dynamometrycznym? myslalem ze chodzi o glowice :] jesli tylko o pokrywe to na zminym dokrec starajac sie po przeciwnych stronach krecic sruby z czuciem kilka razy i wystarczy :) chodzi o to zeby rownomiernie je dokrecic do momentu az poczujesz normalny opor :)
ps. z tego co pamietam sila z jaka powinny byc dokrecane pokrywy to ok 5 Nm

[ Dodano: 2011-02-09, 14:10 ]
... nie powinny sie urwac, fakt ze metal sie rozpreża... jesli nic na chama nie robiles to bedzie ok byleby nie cieklo :) inna kwestia z glowica tam jest potrzebny klucz dyna.... :)
pozdr
był DelSol i Jajko > Pralka V 2.0 > jest Pralka V H22A5 i Civic VII Sport VTEC

Mibars
Forumowicz

Samochód: 90 Suburban + Golf R

przez Mibars » 2011-02-09, 15:46

Przykręcając za mocno możesz sobie trochę uszczelkę zmiażdżyć i może podciekać. Tragedii nie ma, ale zawsze lepiej, jak nic nie cieknie ;)