Klasyfikacja olejów silnikowych

Posty: 184   •   Strona 6 z 13   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13
zelgel
Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2007-03-04, 16:56
Lokalizacja: Szczecin

przez zelgel » 2007-03-19, 21:05

ja nastawilem sie na Motula 6100 :D Teraz chcialbym zeby ktos mi naswietlil sprawe ile tego oleju mam kupic?? bo wymieniam pierwszy raz ;) ED9 rocznik 92

Avatar użytkownika
Dr_
Forumowicz
 
Posty: 1173
Dołączył(a): 2006-07-30, 14:23
Lokalizacja: PL

przez Dr_ » 2007-03-19, 21:07

5 litrowe są czyli trochę ci zostanie na ewentualne dolewki

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-03-19, 21:08

Zalezy czy tylko do silnika.
Ja kupiłem 5l+1l i to jest do silnika i do skrzyni i jeszcze zostaje na ewentualne dolewki.
Do silnika chyba 3,8l ale w praktyce troche mniej bo sie nie leje pod kurek a do skrzyni chyba max 1,8l. W kazdym badz razie po wlaniu tu i tu zostało mi jeszcze troche, chyba 0,5l alb troche wiecej.
Ostatnio edytowano 2007-03-19, 21:09 przez lukas.elk, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
Dr_
Forumowicz
 
Posty: 1173
Dołączył(a): 2006-07-30, 14:23
Lokalizacja: PL

przez Dr_ » 2007-03-19, 21:08

lukas.elk napisał(a):
giscrx napisał(a):4100 nie jest już produkowany, zostało to co w magazynach, teraz robią chyba 6800 lub 6100 nie pamiętam dokładnie

Hmm to ciekawe. Czyli ten olej 6100 czy cos nie pochodzi od polskiego dystrybutora tylko niewiadomo skad bo polski dystrybutor takiego oleju w ofercie nie ma. Ma tylko 4100. -> http://motul.auto.pl/



Pytalem tego kolesia na aukcji. Powiedzial ze oni mają oleje prosto od producenta dlatego cena jest dość niska

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-03-19, 21:10

Hmm. To ciekawe ze koncern typu Motul sprzedaje olej jakiemus gosciowi z allegro a nie kieruje go do swojego oficjalnego dystrybutora - MD Polska...
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
Dr_
Forumowicz
 
Posty: 1173
Dołączył(a): 2006-07-30, 14:23
Lokalizacja: PL

przez Dr_ » 2007-03-19, 21:13

Podobno to jest firma a nie gość i dziala za granicą , ale to trzeba zweryfikować:)

Być moze mają w magazynach jeszcze 4100 i nie chcą zeby im to zostało, dlatego nie ma jeszcze w ofercie oficjalnej

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-03-19, 21:17

No mozliwe. Lepiej go zweryfikowac... Tylko jak? Moj kumpel kupil 4100 z allegro i nie narzeka i dał jakos tanio chyba ze 130zł ale za 4l i co ciekawe dostał 4x1l :szok: Nie narzeka. Ale nigdy nie wiesz na kogo trafisz :nieok:
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
Dr_
Forumowicz
 
Posty: 1173
Dołączył(a): 2006-07-30, 14:23
Lokalizacja: PL

przez Dr_ » 2007-03-19, 21:47

Ostatnio edytowano 2007-03-20, 18:51 przez Dr_, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-03-19, 21:52

na 100% jest jak napisałem, 6100 jest następcą 4100, spełnia więcej norm i istnieje, nawet go dotykałem :rotfl:
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-03-19, 22:31

I jaki jest w dotyku? :rotfl: Sory za OT ale nie moglem sie powstrzymac :D
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-03-19, 22:48

jest zupełnie obojętny, ale ma naklejkę i czerwoną nakrętkę :rotfl:
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

Avatar użytkownika
faykee
Forumowicz
 
Posty: 317
Dołączył(a): 2005-02-22, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

przez faykee » 2007-03-19, 23:39

A co lać do naszych reksów po generalnym remoncie silnika ?

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-03-19, 23:41

Było

Avatar użytkownika
QowaX
Forumowicz
 
Posty: 1998
Dołączył(a): 2005-11-24, 18:55
Samochód: DC2

przez QowaX » 2007-03-19, 23:47

faykee napisał(a):A co lać do naszych reksów po generalnym remoncie silnika ?


a zrobiles juz remont czy chesz robic??
Silniki z Angli B16a2 B18c4 B18c6 K20 H22
692 313 587

Elementy z laminatu 692 313 587

https://www.facebook.com/EmpireRacing/

SERWIS MECHANICZNY
SWAPY
ELEKTRYKA
Oleje MOTUL

Avatar użytkownika
faykee
Forumowicz
 
Posty: 317
Dołączył(a): 2005-02-22, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

przez faykee » 2007-03-20, 09:22

QowaX napisał(a):
faykee napisał(a):A co lać do naszych reksów po generalnym remoncie silnika ?


a zrobiles juz remont czy chesz robic??


już po ;)

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 7:36 pm ]
Troche uaktualniam dane, mam nadzije ze się przydadzą:

1) Mobil1 SuperSyn 0W-40
SAE: 0W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,855 kg/l
temp. płynięcia: -54 st. C
temp. zapłonu: 236 st. C
wskaźnik lepkości: 187
lepkość w 100 st. C: 14,3 mm2/s
lepkość w 40 st. C: 80 mm2/s
TBN: ? mg KOH/g
certyfikacja Energy Conserving (EC): Tak

2) Mobil1 SuperSyn 5W-50 (dawniej Rally Formula)
SAE: 5W-50
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,859
temp. płynięcia: -54
temp. zapłonu: 236
wskaźnik lepkości: 184
lepkość w 100 st. C: 17,5
lepkość w 40 st. C: 104,9
TBN: ?

3) Castrol RS 0W-40 Race (dawniej Formula RS)
SAE: 0W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,860
temp. płynięcia: -54
temp. zapłonu: 230
wskaźnik lepkości: 185
lepkość w 100 st. C: 13,2
lepkość w 40 st. C: 73,0
TBN: ?

4) Castrol GTX Magnatec 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,852
temp. płynięcia: -48
temp. zapłonu: 200
wskaźnik lepkości: 164
lepkość w 100 st. C: 13,2
lepkość w 40 st. C: 79,5
TBN: 7,7

5) Castrol SLX 0W-30
SAE: 0W-30
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,840
temp. płynięcia: -57
temp. zapłonu: 201
wskaźnik lepkości: 184
lepkość w 100 st. C: 12,1
lepkość w 40 st. C: 69,0
TBN: 11,5

6) Castrol RS 10W-60 (dawniej Formula Racing)
SAE: 10W-60
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,852
temp. płynięcia: -57
temp. zapłonu: 206
wskaźnik lepkości: 175
lepkość w 100 st. C: 22,5
lepkość w 40 st. C: 154,5
TBN: 10,1

7) Castrol TWS Motorsport 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3
gęstość 15 st.C: 0,865
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 226
wskaźnik lepkości: 181
lepkość w 100 st. C: 24,3
lepkość w 40 st. C: 163,1
TBN: 8,1

8) Shell Helix Ultra 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA:A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,851
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 206
Wskaźnik lepkości: 187
lepkość w 100 st. C: 13,8
lepkość w 40 st. C: 76,3
TBN: 12,7

9) Shell Helix Ultra Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ/CF
ACEA:A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,845
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 218
Wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 24,6
lepkość w 40 st. C: 163
TBN: ?

10) Texaco Havoline Synthetic 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ILSAC GF-3: nie
ACEA: A3/B3
gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -51
temp. zapłonu: 222
wskaźnik lepkości: 158
lepkość w 100 st. C: 13,7
lepkość w 40 st. C: 87,7
TBN: 8,8

11) Valvoline SynPower 0W-40
SAE: 0W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,861
temp. płynięcia: -54
temp. zapłonu: 226
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 13,3
lepkość w 40 st. C: 73,0
TBN: 10,5

12) Valvoline SynPower 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
gęstość 15 st.C: 0,854
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 169
lepkość w 100 st. C: 13,8
lepkość w 40 st. C: 84,0
TBN: 10,3

13) Valvoline SynPower XL 0W-30
SAE: 0W-30
API: ?
ACEA: A5/B5
gęstość 15 st.C: 0,870
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 218
wskaźnik lepkości: 160
lepkość w 100 st. C: 9,6
lepkość w 40 st. C: 52,6
TBN: 10,2

14) Valvoline Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ
ACEA: ?
gęstość 15 st.C: 0,875
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150
TBN: 11,8

15) Quaker State 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3
gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 227
wskaźnik lepkości: 163
lepkość w 100 st. C: 14,2
lepkość w 40 st. C: 90,38
TBN: ?

16) Elf Evolution SXR 5W-30
SAE: 5W-30
API: SL/CF
ACEA: A5/B5
Gęstość 15 st.C: 0,855
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 236
Wskaźnik lepkości: 168
lepkość w 100 st. C: 9,84
lepkość w 40 st. C: 51
TBN: ?
certyfikacja Energy Conserving (EC): Tak

17) Elf Synthese 0W-40
SAE: 0W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3
Gęstość 15 st.C: 0,861
temp. płynięcia: -51
temp. zapłonu: 240
Wskaźnik lepkości: 184
lepkość w 100 st. C: 14
lepkość w 40 st. C: 79
TBN: 8,7

18) Elf Synthese 5W-40
SAE: 5W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3
Gęstość 15 st.C: 0,852
temp. płynięcia: -48
temp. zapłonu: 207
Wskaźnik lepkości: 171
lepkość w 100 st. C: 14,2
lepkość w 40 st. C: 86
TBN: 12,0

19) Elf Excellium LDX 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,849
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 226
Wskaźnik lepkości: 170
lepkość w 100 st. C: 14
lepkość w 40 st. C: 85
TBN: 10,4

20) Elf Synthese 5W-50
SAE: 5W-50
API: SG/CD
ACEA: ?
Gęstość 15 st.C: 0,858
temp. płynięcia: -48
temp. zapłonu: 224
Wskaźnik lepkości: 185
lepkość w 100 st. C: 18,3
lepkość w 40 st. C: 110
TBN: 12,0

21) Total Quartz 9000 0W-40
SAE: 0W-40
API: SJ
ACEA: A3/B3
Gęstość 15 st.C: 0,847
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 232
Wskaźnik lepkości: 176
lepkość w 100 st. C: 13
lepkość w 40 st. C: 75
TBN: ?

22) Total Quartz 9000 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,849
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 226
Wskaźnik lepkości: 170
lepkość w 100 st. C: 14
lepkość w 40 st. C: 85
TBN: ?

23) Total Quartz Future 9000 5W-30
SAE: 5W-30
API: SL/CF
ACEA: A5/B5
Gęstość 15 st.C: 0,846
temp. płynięcia: -41
temp. zapłonu: 232
Wskaźnik lepkości: 171
lepkość w 100 st. C: 10
lepkość w 40 st. C: 55
TBN: ?

24) Statoil LazerWay 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,855
temp. płynięcia: -51
temp. zapłonu: 220
Wskaźnik lepkości: 175
lepkość w 100 st. C: 14,37
lepkość w 40 st. C: 85,7
TBN: ?

25) Statoil LazerWay 0W-30
SAE: 0W-30
API: SL
ACEA: A1/B1
Gęstość 15 st.C: 0,845
temp. płynięcia: -54
temp. zapłonu: 220
Wskaźnik lepkości: 167
lepkość w 100 st. C: 9,9
lepkość w 40 st. C: 55,4
TBN: ?

26) Lotos Syntetic 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,880
temp. płynięcia: -35
temp. zapłonu: 210
Wskaźnik lepkości: 155
lepkość w 100 st. C: 13,5
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 10

27) Lotos Dynamic 0W-40
SAE: 0W-40
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3
Gęstość 15 st.C: 0,850
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 210
Wskaźnik lepkości: 170
lepkość w 100 st. C: 13,5
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: ?

28) Lotos Traffic Thermal Control 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -36
temp. zapłonu: ?
Wskaźnik lepkości: 170
lepkość w 100 st. C: 13,5
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 10

29) Orlen Platinum Synthetic 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -46
temp. zapłonu: 230
Wskaźnik lepkości: 175
lepkość w 100 st. C: 14,4
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 12,2

30) Orlen Platinum Synthetic 0W-30
SAE: 0W-30
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -51
temp. zapłonu: 228
Wskaźnik lepkości: 173
lepkość w 100 st. C: 11,0
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 11,2

31) Orlen Platinum MaxEnergy 5W-30
SAE: 5W-30
API: SL/CF
ACEA: A5/B5
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 218
Wskaźnik lepkości: 160
lepkość w 100 st. C: 9,73
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 10,3

32) Orlen Platinum MaxPower 5W-50
SAE: 5W-50
API: SL/CF
ACEA: ?
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -36
temp. zapłonu: 216
Wskaźnik lepkości: 172
lepkość w 100 st. C: 19,0
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 9,6

33) Orlen Platinum Rally Sport 10W-60
SAE: 10W-60
API: SL/CF
ACEA: ?
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -49
temp. zapłonu: 236
Wskaźnik lepkości: 170
lepkość w 100 st. C: 22,3
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 10,0

34) BP Visco 5000 5W-40
SAE: 5W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,852
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 199
Wskaźnik lepkości: 162
lepkość w 100 st. C: 9,7
lepkość w 40 st. C: 54,7
TBN: 8,0

35) BP Visco 7000 0W-40
SAE: 0W-40
API: SL/CF
ACEA: A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,843
temp. płynięcia: -57
temp. zapłonu: 180
Wskaźnik lepkości: 177
lepkość w 100 st. C: 12,9
lepkość w 40 st. C: 74
TBN: 10,3

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 184   •   Strona 6 z 13   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Teraz jest 2024-04-27, 08:06