Witam
Z jaka sila nalezy dokrecic glowice i czy po jakims czasie trzeba ja dociagnac ??
Czy uszczelke pod glowica daje sie na jakims kleju ( kupilem glowice i tam uszczelka byla mocno przyczepiona).
Dziekuje i pozdrawiam
- odpowiedni moment do ed9 dohc d16z5 d16a9 itp to 85Nm tak jak dla B serii
- nie trzeba jej później dociągać
- nie używa się żadnych kleji, silikonów itp!
Oryginalna uszczelka po prostu z czasem się przykleiła sama z siebie
ja mam takiego elringa w wersji metalowej i puki co po 500km nic nie wysrało się
Co do dokręcania głowicy to ja zawsze dokręcam +5-10NM więcej niż w pdf'ach i przez 7lat jak piłuje reksa nigdy mi uszczelki nie wypaprało ale 85NM w zupełności wystarczy ;] www.j-parts.pl tam kolega ściągał mi tą metalową więc zagadaj chyba że do wieczora czekasz to dam znać co i za ile ma
[ Dodano: 2012-08-06, 09:26 ] a czy zmiesci sie blok z glowica i czy mozna bedzie potem ustawic rozrzad jak silnik bedzie w srodku bo teraz mam sam slupek i sie zastanawiam ?
Karlik u stawienie rozrzadu na miejscu to jest ,, lodzio miodzio ,, z dostępem podstawiasz podstawke pod silnik zdejmujesz łape prawa i juz wszystko skręcasz uszczelka głowica wałki panewki wałków i rozrzadzik , znaki masz wszystko w manualu , dostep bardzo dobry pobawisz sie 6 min jak jesteś wprawiony i rozrzad ustawiony napinasz naciagniety i odpalony później wiadomo pokrywa klawiatury osłony rozrzady koło pasowe , łapa i co tam jeszcze masz pomógł plis
Czy do montażu głowicy używacie nowych szpilek? Zdejmowałem głowicę, była planowana. Nowa uszczelka z Elringa. Moment na instrukcji pisało 30 i 73 nm. Niestety wpada duża ilość wody do cylindrów i kopci na biało. Zastanawiam się czy dokręcic ją mocniej tak jak piszecie na te 85 nm.
no probuj, dobrze wyczysciles i przeleciales gwintownikiem otwory na szpilki w bloku ? jak zlozyles stare to zapewne tez byly w mazucie i tez nalezy je wyczyscic a potem skladac na olej, dopilnowales tego:)? dokrec i patrz co sie dzieje, bardziej juz nie zepsujesz
Gwintownikiem nie pomyślałem, żeby przelecieć :/ ale czyszczone w srodku z syfu otwory, sruby na glanc ogarniete gwinty i na oleju składane. Mam drugi słupek, ale skoro ten juz w aucie to poeksperymentuje. W poniedziałek to podokręcam i zobacze czy się coś poprawi