b16a2 turbo, kilka pytań.

Posty: 10   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
ocies0101
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 2012-12-19, 16:07

b16a2 turbo, kilka pytań.

przez ocies0101 » 2015-10-01, 10:32

Witam! Zanim mnie zje...cie, że było tego od cholery, to posłuchajcie...
Civic ej2, silnik b16a2 z del sol.

Nadchodzi zima, fundusze na remont silnika są. Tylko teraz mam kilka pytań:
1. Spotkałem się na forach z tym, że podobno nie wolno robić szlifu wału w tym silniku, co dla mnie jest totalną głupotą. Może ktoś się wypowie na ten temat...
2. Chcąc dmuchać pół bara, trzeba odprężyć silnik? Wolałbym to zrobić podczas remontu.
3. Wtryski... Ile cc do takiego softu i z czego?
4. Sama turbinka, z czego jaką wyciągnąć, z volvo?
5. Pompa paliwowa. Seryjna daje radę, czy koniecznością jest montowanie Walbro?
6. Smarowanie turbiny, skąd pociągnąć? Gdzieś przeczytałem że ciągnie się z filtra oleju.
7. Ebayowe kolektory pod turbo warto zamawiać, dają radę czy lepiej szukać kogoś kto pospawa?
8. Może ktoś się orientuje w skrzyniach czy z b20 i tej z b16 można coś ulepić? Jakieś przełożenia wyciągnąć do skrzyni z b20 ? Zanim napiszecie, że po co mi skrzynia b20, potrzebna jest by podłączyć wał.

Na razie tyle. Z góry dzięki za pomoc :D

c00li
Forumowicz
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2009-08-22, 18:30
Lokalizacja: Sopot

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez c00li » 2015-10-01, 12:10

1. Ja się jeszcze nie spotkałem, żeby ktoś zrobił szlif i auto jeździło bezawaryjnie przez długi czas. Niby powierzchnia utwardzana, ale pomiary wykazują, że tak nie bardzo. Może problem z dokładnością szlifu i utrzymaniem osiowości wału? Nie wiem, ale Honda chyba nie przewiduje nadwymiarowych panewek.
2. Niekoniecznie ztcw.
3. 310ccm to takie rozsądne minimum, lepiej 370 lub większe - przy strojeniu można dopasować dawki.
4. Nie wiem, to się nie wypowiadam.
5. Jeżeli seryjna trzyma ciśnienie, to powinna dać radę. Co do Walbro to ostatnio słyszałem różne opinie i raczej skłaniałbym się ku Bosch'owi.
6. Z podstawki pod filtrem oleju, spływ do miski.
7. Obspawać ebayowy albo dać komuś do pospawania na miejscu.
8. Jak w 4.

B-seria turbo 4WD? :-)

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez Wenega » 2015-10-01, 12:49

2) dla pół bara nie trzeba, ale szybko będzie ci mało te poł ;)
3) lepiej od razu 440 z subaru żeby nie brakowało przy odcince
4) td04-16 będzie ok
5) przy 440 i pol bara seryjna (jeśli nie jest zajechana ) da radę
6) albo z podstawki albo z bloku (gdzieś tam jest zaslepka)
7) ja mam jebajowy, wzmocnioty tylko trochę przy przerabianiu i daje rade póki co.. generalnie "wszyscy" mówią żeby spawać ;)

polecam od razu założyć chlodnicę oleju tak btw
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
ocies0101
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 2012-12-19, 16:07

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez ocies0101 » 2015-10-01, 12:53

A mam w planach przełożyć napęd z hondy shuttle, dać skrzynie z b20, a żeby było to wartę zachodu to turbo :D
A więc wracając do punktu 1. w takim razie robiąc remont, mam po prostu zostawić wał w spokoju? Dodam, że powodem remontu jest to, że bierze olej, oraz kasatory (kasowniki) stukają. Silnik odpalał zanim go wyciągnąłem, kopcił, ale chodził równo, ładnie, tylko stukał kasator..

Avatar użytkownika
ocies0101
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 2012-12-19, 16:07

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez ocies0101 » 2015-10-01, 12:57

Mało bo mało, ale kuć silnika nie będę, więc musi wystarczyć :P

A zapytam się jeszcze, gdybym odprężył, mógłbym dmuchnąć więcej ?

Avatar użytkownika
wrobel_junior
Forumowicz
 
Posty: 722
Dołączył(a): 2009-04-23, 22:39
Lokalizacja: Łódź

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez wrobel_junior » 2015-10-01, 12:59

3 minuty zajmuje znalazienie wszystkich informacji ktore potrzebujesz bynajmniej wchodząc w pierwszy lepszy temat turbo
w hondach wałów nie szlifujemy , zakładasz nowe panewy robisz szlify cylindrów i pomiary skoro ciągnie olej , zakładasz nowe pierscionki , nowe kasowniki i jedziesz dalej z koksem
seryjna pompa paliwa spokojnie ci wytrzyma , wtryski z nissana lub z subaru, odprezac nic nie trzeba ja w swoim seryjnym z5 dmuchałem 0,8 bara i w zyciu słupka nie otwierałem , jesli chcesz dmuchac 0,5 to po co przerabiac skrzynie .... a jesli chesz robic 4wd to minimum 1,5 bara dmuchaj bo nie bedzie chciało to auto ruszyc :rotfl: a jesli chodzi o kolektory daja rade tylko trzeba powzmacniac a i co do 4 napedu bo liczysz sie z tym ze musisz miec kogos ogarnietego bo trzeba wycinac połowe podłogi i przespawywac zeby załozyc napedy z shutlla

zamiast odprezac lepiej kupic korby z tłokami i leciec na grubo
F*** JDM be a ricer. :]

Też kiedyś kupie sobie crx-a ;D

Avatar użytkownika
ocies0101
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 2012-12-19, 16:07

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez ocies0101 » 2015-10-01, 13:34

O napęd się nie martwię, to akurat mam wszystkie informacje i jestem w stanie to ogarnąć. Co do wału jestem zaskoczony że się nie szlifuję, ale po to się spytałem :D
O skrzynie pytam, bo skoro i tak będę je rozbierać, to może coś warto zrobić. :D

Avatar użytkownika
Dzemor
Forumowicz
 
Posty: 302
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez Dzemor » 2015-10-01, 19:39

Tak na prawdę skoro już robisz taki gruby remont silnika to już grzechem było by go nie zakuć :D bo w takim wypadku to cena zakucia różni się niewiele od zwykłych gratów, a finalnie możesz osiągnąć moc silnika dwa razy większą :rotfl: I ogólnie tak jak ci wcześniej pisali to zaraz ci będzie zbyt mało mocy (nie zdziwił bym się gdyby po dodaniu turbo i 4WD jechało tak samo szybko jak przed modami z minimalnie lepszym startem).

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez Wenega » 2015-10-01, 19:54

Dzemor napisał(a):Tak na prawdę skoro już robisz taki gruby remont silnika to już grzechem było by go nie zakuć :D bo w takim wypadku to cena zakucia różni się niewiele od zwykłych gratów, a finalnie możesz osiągnąć moc silnika dwa razy większą :rotfl: I ogólnie tak jak ci wcześniej pisali to zaraz ci będzie zbyt mało mocy (nie zdziwił bym się gdyby po dodaniu turbo i 4WD jechało tak samo szybko jak przed modami z minimalnie lepszym startem).


jesteś pewien tej niewielkiej różnicy ;)
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
ocies0101
Forumowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 2012-12-19, 16:07

Re: b16a2 turbo, kilka pytań.

przez ocies0101 » 2015-10-02, 13:15

Trochę kucizna kosztuje, mam jeszcze czas więc na spokojnie przekalkuluje czy rzeczywiście nie wstawić kucizny.


A używane kute korby i tłoki jakbym dorwał? Wsadza się używki? Mogą być tego jakieś konsekwencje ?

Posty: 10   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Teraz jest 2024-04-28, 18:45