TD04HL-13T - przewody

Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-14, 10:26

Witam,
prośba o potwierdzenie jak podłączyć węże podciśnienia z TD04HL-13T bo pierwsze turbo robie.
Obrazek

Nr. 1 czyli muszlę mam zamiar podłączyć z Nr. 2. czyli WG.
Ewentualnie jak będzie niestabilnie, to Nr. 1 zaślepiam, a Nr. 2 do ssaka tam gdzie mam podpięty wskaźnik boost, czyli na złączu do reg. paliwa.
Nr. 3.. Gdzieś wyczytałem że to DV fabryczny? mam zamiar albo zaślepić i dać zewnętrznego BOVa properfekta, albo podłączyć też pod ssaka i zobaczyć jak hula... opinie?

Pytanie też w kwestii przewodu olejowego. Zasilanie jest nagwintowane wewnętrznie, ale nie widzę zwężki w środku. Czy zastosować restryktor, czy jest gdzieś głębiej niewidoczny? Spływ jest na flanszy więc w miarę oczywiste, dam do zakucia.
Flansze wydechowe wycinacie najczęściej z blachy sami i spawacie czy wycinacie z fabrycznych kolektorów i DP? Chce jak najmniej się z tym bawić ale gotowców nie ma :P

Avatar użytkownika
Dzemor
 
Posty: 332
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: TD04HL-13T - przewody

przez Dzemor » 2019-01-14, 23:32

Restryktor musisz dać swój :) i dzięki temu będziesz mógł dostać jakiś ludzki gwint na który idzie znaleźć przejściówkę.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9956
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: TD04HL-13T - przewody

przez atom1 » 2019-01-14, 23:35

1 zaslep reszta jak piszesz

restryktor daj na 2mm

flansze wez z volvo sobie poodcinaj od wydechu i kolektora( s60 s80), te czesci sa nic nie warte, wycinane tez sa z gotowca ale po 50 za sztuke
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-15, 10:46

@atom1: czyli ten fabryczny DV i WG ma szanse zadziałać? Niektórzy piszą że prawie zawsze są problemy i lepiej zaślepiać i dawać zewnętrznego BOVa i WG... tylko chciałem zrobić wersję budżetową i ucieszyłem się jak zobaczyłem ze jest turbina z fabrycznymi fantami :P

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9956
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: TD04HL-13T - przewody

przez atom1 » 2019-01-15, 22:12

nie wiem kto ci takich glupot nagadal czy gdzie to przecyztales, dziala to swietnie bo kupa seryjnych volvo na tym jezdzi i nigdy nie spotkalem sie zeby cos sie wieszalo, sam mialem z 5 takich turbin i zawsze chodzily na tych fabrycznych zaworach takze smialo z tego korzystaj bo to 300 pln zaoszczedzone
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-15, 23:36

super, jestem spokojny. Pisałeś żeby krociec w muszli zaślepić, w takim razie DV i WG zasilać z ssaka? Nie lepiej DV zasilić podciśnieniem właśnie prosto z muszli?

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-28, 13:29

Siema, jeszcze jedno pytanie!
Mam bardzo mało miejsca na downpipe bo łapa przeszkadza.. Czy taki kąt nie będzie zbyt duży na softa na wyjściu z turbiny? :szok:
Obrazek

Avatar użytkownika
Dzemor
 
Posty: 332
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: TD04HL-13T - przewody

przez Dzemor » 2019-01-28, 14:35

Będzie za duży :)
Ale jak twierdzisz że inaczej się nie da i akceptujesz to to co zrobimy ???

Ja mam zrobione tak:
Obrazek

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-28, 15:17

ja wlasnie mam turbine o 180' odwrotnie niż Ty - wydech idzie w lewo od słupka i nie mogę tam przy łapie się zmieścić... Dżemor sonde wpinasz w kolektorze czy za turbina zrobisz miejsce?

myślę jak ewentualnie to przerobić.. czy jak złagodze te kąty, będzie ok? Najchętniej zmieniłbym tylko ten czerwony kąt, zielony bym zostawił jak jest...
Po 10-15cm będzie znów kolanko 90' ale teraz zwykłe, nie rzeźbione ;p
Obrazek

Ewentualnie tak naciąć i rozciągnąć kąt trochę:
Obrazek

Ale jak twierdzisz że inaczej się nie da i akceptujesz to to co zrobimy ???

nie rozumiem? :)

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9956
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: TD04HL-13T - przewody

przez atom1 » 2019-01-28, 22:58

pokaz jaki masz kolektor, u mnie zawsze wydech sie miesci przed lapa i to normalne kolanko, przesun turbo w strone rozrzadu
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-28, 23:03

wydech mam ten z d15z6 czy tam d15z3, na nim flansze prosto w dół z 5cm i potem td04hl-13t. Wyjście z turbiny jest 3'', wiec kolanem 3'' nie mieszcze się a jak dam redukcje to wychodzi taki babol jak wyżej :p
moglbym zrobić flansze kolektor-turbo taką pod ukosem w strone rozrządu jak mówisz.. no albo lekko ściąć to kolano w DP jak w pierwszym przykladzie, sam nie wiem co lepsze ;p

jutro walne fote to podeśle

Avatar użytkownika
Dzemor
 
Posty: 332
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: TD04HL-13T - przewody

przez Dzemor » 2019-01-29, 00:21

yoyek napisał(a):Dżemor sonde wpinasz w kolektorze czy za turbina zrobisz miejsce?


W kolektorze nad wlotem turbiny mam sondę. Widać na zdjęciu miejsce na nią.



yoyek napisał(a):
Dzemor napisał(a): Ale jak twierdzisz że inaczej się nie da i akceptujesz to to co zrobimy ???

nie rozumiem? :)

Jeżeli inaczej nie możesz zrobić, a jednocześnie pasuje ci taki wyrób to my nic nie poradzimy :) Wracając do tematu to wymyśliłem że możesz zrobić ten łuk poprzez wycięcie (z boku patrząc) trójkątów z rury i pospawanie coś jak na obrazku tylko ostrzej zacinać to wyjdzie ci łagodniejszy łuk.

Obrazek

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-30, 09:14

Dzemor napisał(a):W kolektorze nad wlotem turbiny mam sondę. Widać na zdjęciu miejsce na nią.

A nie boisz sie za dużej temp na czujniku? Ja właśnie też chciałem tam wkręcić, ale ponoć o wiele lepiej za turbiną.. Bije się z myslami.. atom co o tym myślisz?

atom1 napisał(a):pokaz jaki masz kolektor, u mnie zawsze wydech sie miesci przed lapa i to normalne kolanko, przesun turbo w strone rozrządu

Właśnie jak przesunę w strone rozrządu to już nie zmieszczę się z kolankami do IC (mam ten z Iveco).

Kolanko 3'' (takie mam wyjście z turbiny) nie mieści się za żadne skarby przed łapą. Redukcja 3''->2,25'' + kolano 60 (taki mam wydech) też się nie miesci. A nie mogę znaleźć żeby było do kupienia kolano redukcyjne 3'' -> 2,25'' z nierdzewki. Myślę że jest to do zrobienia, tak jak Dżemor pisze z trójkątów wyspawać takie kolano, ale przekracza to moje umiejętności spawalnicze :D Myślę że złagodzę kąty tego mojego kolana a jak już całość uruchomie to podjade do magików od wydechu to może lepiej to wyspawają.
Tam od flanszy do łapy silnika mam 8cm...z moim kolanem mam ok 1,5cm zapasu, a jeszcze musze owinąć je bangażem no bo przy samej chłodnicy będzie szło, więc dochodzi pewnie z pół centra. Zostaje 1cm a jeszcze trzeba wziąć poprawkę na to że silnik wybruje i trochę chodzi, nie chce żeby coś się obijało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9956
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: TD04HL-13T - przewody

przez atom1 » 2019-01-30, 20:42

no to zmniejsz te 3 cale od razu na mniejszy wylot, daj kolanko 2.5 np pod skosem ciete, ale to masz zla flansze, ja to od razy robie flansze z mniejszym otworem zeby bylo pasownie, jest tam duzo miejsca
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: TD04HL-13T - przewody

przez yoyek » 2019-01-30, 23:34

A w ten sposob! To w sumie nie jest gorsze, ze spaliny sie beda od sciany flanszy odbijac niz w za ostrym kolanku? Tylko pytam bo serio sie na tym nie znam, to moj pierwszy projekt :)

może rzeczywiście zrobię druga flansze na wyjsciu np. 2.5''. A moze uda mi sie zrobix flansze gruba np na 3 cm i 2.5" gdzie z jednej strony rozszlifuje wlot na 3".

A co myślisz o tej sondzie w kolektorze?

  Następna strona
Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Teraz jest 2019-10-14, 05:03