zakładając że chciałbym dokonać takiej modyfikacji 5 tego biegu.. czy można dokupić sam 5 bieg od civica 0,771
Jasne, najlepiej kupić właśnie u Rema. Jeszcze lepiej, dać mu skrzynię do zrobienia, bo wałki rozbiera i składa z pamięci w parę minut i potem wiesz czym jeździsz
to jak wróżenie Mogę ci napisać, że moje ed6 d15b2 mpfi, z dolotem i wydechem 50mm i hybrydą skrzyni (seria 90km) vs ed7 d16a9 z dolotem i wydechem (moja ta czerwona;))
http://pl.youtube.com/watch?v=CLIqzgM0DBY to jest na ok 350 metrze
małe pytanie-może ktoś sie z was orientuje czy pasują graty ze skrzyni biegów od z5 do skrzyni z solniczki ?
chciałem wydłużyć 5 bieg żeby było ekonomiczniej -z jakiej skrzyni podejdzie do s20 z solniczki 5 bieg? wie ktoś
Z5 ma krotka piatke, dluga piatka jest w Civicu. W Solce to zalezy czy jest silnik B16 czy D16 bo sa to rozne skrzynie, ale przy D serii powinna podejsc dluga piatka z Civica.
Cień696 napisał(a):a co mozna by wymodzic w skrzyni z b16a1 zeby bylo troszke lepiej z przyspieszeniami oprocz zmiany na skrzynie z integry bo to sporo kasy
Gdzieś w tym pudełku pewnie leży moja stara 5 Nowa spisuje się znakomicie, nie chciałbym jej już zmieniać na żadną inną
Żeby jeszcze znaleźć sposób na zmianę 1 i 2 - ich względne przełożenie (1.67 w drugiej kolumnie w tabeli poniżej) jest za duże pod mocno dłubnięte N/A.
Po wyciągnięciu 1 do seryjnej odcinki, 2 zaczyna się nieco ponad 4500, a jeśli nawet zakręcić silnik nieco ponad 8000, 2 będzie zaczynała się od 5000. Robię setup w którym silnik będzie mieć najlepszy moment między 6000 a 8000 i będę tracić po wrzuceniu 2, zanim silnik nie wkręci się wyżej.
Pewnym sposobem jest skrócenie całej skrzyni o tyle, żeby od początku 2 mieć tak duży moment na kołach, że większego nie mogą przenieść, wtedy nie robi różnicy że silnik jeszcze nie jest na obrotach. Ale skrzynia ma tylko 5 biegów, i idąc dalej, czwórka kończyłaby się poniżej 180km/h, a 5 chcę mieć długą tak jak teraz, do około 250-260km/h, i rozsądny przeskok 4-5.
Gdyby istniał wałek z 1 i 2 bliżej siebie, byłoby idealnie. W niektórych skrzyniach B-serii występują wałki na przykład z 1 3.250 i 2 2.052 a może nawet 1 3.166 i 2 2.052 co dawałoby już sensowny stosunek pomiędzy tymi biegami. Ale nie spotkałem się z takim wałkiem do D-serii, niestety.
Zastanawiam się czy jest możliwość obróbki seryjnego wałka, np. stoczenia zębów i wyfrezowania wieloklina w celu założenia trybu tam, gdzie był zrobiony na stałe. Ale skąd wtedy wziąć wymienny tryb o innym przełożeniu, skoro w całej D-serii są niewymienne?
Panowie a jak to ze skrzynią przy turbo?
to prawda ze biegi sie wydluza FD wtedy krotsze tak?
no i 5 dluzsza by sie przydala... na trase...
pisalem do rema na gg i nie odpowiada
chcialbym ogarnac cos ze skrzynka bo huczy moja z5
co by bylo najlepsze do turbo?...
Pewnie poprzestanę na zmianie 3 na 1.416 - wszystko zależy jaki wyjdzie mi przebieg momentu po modyfikacjach, może będę mieć wystarczający moment dla 2 biegu przy 4500. Nie mogę skracać skrzyni drastycznie, i pozbawiać się użytecznego 1 biegu, bo przy mocnym N/A potrzebuję raczej biegi blisko zestopniowane i nawet 5 biegów jest mi mało, co dopiero 4.
Do turbo można dawać dłuższe biegi jeśli jest naprawdę dużo momentu na dole. Ale przy takich przełożeniach jak moje obecne można już całkiem dobrze śmigać w turbo, dłuższa skrzynia byłaby potrzebna dopiero do osiągania prędkości większych niż 260km/h. Jak na przykład kolega Pirat