Budowa hybrydowej skrzynii biegów na linke

Posty: 327   •   Strona 3 z 22   •   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22
Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-03-31, 17:59

1.3 92-94 0,750
1.3 95 0.702
1.3 87-91 0,771
najekonomiczniejszy będzie z 0,702 ale tak skrzynie ciężko dostać (tam jest również fd 4,437)

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2008-03-31, 21:42

zakładając że chciałbym dokonać takiej modyfikacji 5 tego biegu.. czy można dokupić sam 5 bieg od civica 0,771


Jasne, najlepiej kupić właśnie u Rema. Jeszcze lepiej, dać mu skrzynię do zrobienia, bo wałki rozbiera i składa z pamięci w parę minut i potem wiesz czym jeździsz :)
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

Kaspol
Forumowicz
 
Posty: 2037
Dołączył(a): 2004-11-08, 16:47
Lokalizacja: Kryry
Samochód: crx ee8

przez Kaspol » 2008-07-08, 21:55

odswieze troche temat.ile jestem w stanie zyskac na 1/4 na krotkiej skrzyni na fd 4,437 a ile na innym jesli takiego nie uda mi sie dostac??

Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-07-08, 23:08

to jak wróżenie :P Mogę ci napisać, że moje ed6 d15b2 mpfi, z dolotem i wydechem 50mm i hybrydą skrzyni (seria 90km) vs ed7 d16a9 z dolotem i wydechem (moja ta czerwona;))
http://pl.youtube.com/watch?v=CLIqzgM0DBY
to jest na ok 350 metrze

Avatar użytkownika
Cień696
Forumowicz
 
Posty: 2054
Dołączył(a): 2006-05-12, 15:06
Lokalizacja: Zamość

przez Cień696 » 2008-07-08, 23:42

a co mozna by wymodzic w skrzyni z b16a1 zeby bylo troszke lepiej z przyspieszeniami oprocz zmiany na skrzynie z integry bo to sporo kasy :(
SPRZEDAM!
Części z CRX / ITR / CTR - Swapy b18 / k20 /
mozemy wstawic takze w rozne budy
potrzebujesz czegos to smialo pytaj ;)
784-933-899

Kaspol
Forumowicz
 
Posty: 2037
Dołączył(a): 2004-11-08, 16:47
Lokalizacja: Kryry
Samochód: crx ee8

przez Kaspol » 2008-07-09, 12:13

widze ze duzo to daje :D ide skrzynie targac :rotfl:

Avatar użytkownika
rajago
Forumowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2005-07-25, 22:12
Lokalizacja: janowo/nowy dwór maz

przez rajago » 2008-07-11, 09:00

małe pytanie-może ktoś sie z was orientuje czy pasują graty ze skrzyni biegów od z5 do skrzyni z solniczki ?
chciałem wydłużyć 5 bieg żeby było ekonomiczniej -z jakiej skrzyni podejdzie do s20 z solniczki 5 bieg? wie ktoś
adrenalina uzależnia

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2008-07-11, 09:58

Z5 ma krotka piatke, dluga piatka jest w Civicu. W Solce to zalezy czy jest silnik B16 czy D16 bo sa to rozne skrzynie, ale przy D serii powinna podejsc dluga piatka z Civica.
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

celmix
Forumowicz
 
Posty: 730
Dołączył(a): 2005-10-29, 01:16
Lokalizacja: pruszkow

przez celmix » 2008-07-11, 12:33

Cień696 napisał(a):a co mozna by wymodzic w skrzyni z b16a1 zeby bylo troszke lepiej z przyspieszeniami oprocz zmiany na skrzynie z integry bo to sporo kasy :(




najpierw ja w ogole znajdz :) to chetnie przygarne

Avatar użytkownika
Cień696
Forumowicz
 
Posty: 2054
Dołączył(a): 2006-05-12, 15:06
Lokalizacja: Zamość

przez Cień696 » 2008-07-11, 16:16

celmix, co skrzynie z integry? da rade znalesc i juz nawet mialem propozycje ale cena jak dlamnie zabija jak za skrzynie 4k troszke sporo
SPRZEDAM!
Części z CRX / ITR / CTR - Swapy b18 / k20 /
mozemy wstawic takze w rozne budy
potrzebujesz czegos to smialo pytaj ;)
784-933-899

Avatar użytkownika
Motyl
Forumowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2007-07-01, 15:57
Lokalizacja: JHM - Warszawa

przez Motyl » 2008-07-24, 23:40

najdłuższe biegi są w civicu d15z6, przy doborze dłuższej piątki trzeba jednak uważać, żeby skok pomiędzy 4 i 5 biegiem nie był zbyt duży

mimo iż kilka biegów wyjechało na złom:

Obrazek
Obrazek

myślę, że mimo to da rade znaleźć w tej reszcie co wala się po całym JHM jakieś dłuższe piątki ;)

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2008-07-25, 08:53

Gdzieś w tym pudełku pewnie leży moja stara 5 :) Nowa spisuje się znakomicie, nie chciałbym jej już zmieniać na żadną inną :)

Żeby jeszcze znaleźć sposób na zmianę 1 i 2 - ich względne przełożenie (1.67 w drugiej kolumnie w tabeli poniżej) jest za duże pod mocno dłubnięte N/A.

Po wyciągnięciu 1 do seryjnej odcinki, 2 zaczyna się nieco ponad 4500, a jeśli nawet zakręcić silnik nieco ponad 8000, 2 będzie zaczynała się od 5000. Robię setup w którym silnik będzie mieć najlepszy moment między 6000 a 8000 i będę tracić po wrzuceniu 2, zanim silnik nie wkręci się wyżej.

Pewnym sposobem jest skrócenie całej skrzyni o tyle, żeby od początku 2 mieć tak duży moment na kołach, że większego nie mogą przenieść, wtedy nie robi różnicy że silnik jeszcze nie jest na obrotach. Ale skrzynia ma tylko 5 biegów, i idąc dalej, czwórka kończyłaby się poniżej 180km/h, a 5 chcę mieć długą tak jak teraz, do około 250-260km/h, i rozsądny przeskok 4-5.

Gdyby istniał wałek z 1 i 2 bliżej siebie, byłoby idealnie. W niektórych skrzyniach B-serii występują wałki na przykład z 1 3.250 i 2 2.052 a może nawet 1 3.166 i 2 2.052 co dawałoby już sensowny stosunek pomiędzy tymi biegami. Ale nie spotkałem się z takim wałkiem do D-serii, niestety.

Zastanawiam się czy jest możliwość obróbki seryjnego wałka, np. stoczenia zębów i wyfrezowania wieloklina w celu założenia trybu tam, gdzie był zrobiony na stałe. Ale skąd wtedy wziąć wymienny tryb o innym przełożeniu, skoro w całej D-serii są niewymienne?
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

Avatar użytkownika
Motyl
Forumowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2007-07-01, 15:57
Lokalizacja: JHM - Warszawa

przez Motyl » 2008-07-26, 21:08

zawsze mozesz kupić customowe przełożenie główne (4.9), ale wtedy zapomnij o długiej 5

... no i pewnie na 1/4 bedziesz musiał startować d 2 :rotfl:

Avatar użytkownika
JuM3R
Forumowicz
 
Posty: 674
Dołączył(a): 2006-09-10, 14:05
Lokalizacja: Warszawa

przez JuM3R » 2008-07-26, 21:50

Panowie a jak to ze skrzynią przy turbo?
to prawda ze biegi sie wydluza FD wtedy krotsze tak?
no i 5 dluzsza by sie przydala... na trase...
pisalem do rema na gg i nie odpowiada :)
chcialbym ogarnac cos ze skrzynka bo huczy moja z5
co by bylo najlepsze do turbo?...


dzieki
pzdr
;)

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2008-07-26, 23:23

Pewnie poprzestanę na zmianie 3 na 1.416 - wszystko zależy jaki wyjdzie mi przebieg momentu po modyfikacjach, może będę mieć wystarczający moment dla 2 biegu przy 4500. Nie mogę skracać skrzyni drastycznie, i pozbawiać się użytecznego 1 biegu, bo przy mocnym N/A potrzebuję raczej biegi blisko zestopniowane i nawet 5 biegów jest mi mało, co dopiero 4.

Do turbo można dawać dłuższe biegi jeśli jest naprawdę dużo momentu na dole. Ale przy takich przełożeniach jak moje obecne można już całkiem dobrze śmigać w turbo, dłuższa skrzynia byłaby potrzebna dopiero do osiągania prędkości większych niż 260km/h. Jak na przykład kolega Pirat :)
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 327   •   Strona 3 z 22   •   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości