Są za wielką wodą dostępne przełożenia do d serii 4.9
wkładasz takie i masz skrzynkę krótkszą niż w ITR gdzie główne ma 4,7.
na poszczególnych biegach masz duuużo krótsze prędkości, przez co jednak skraca się czas na 1/4.
przy dużej mocy takie przełożenie praktycznie uniemożliwi start z 1.
Z 2 start powinien być juz ok.
Biorąc pod uwagę mase crx plus jeszcze to ile można z niego wyrzucić zakładam że trzeba bedzie ruszać z 2.
Gdy się robi setup tylko na ćwiartkę, jest prościej. Wtedy nie przeszkadza że ostatni bieg jest krótki.
Natomiast załóżmy że chcę sobie pośmigać na jakimś torze w Niemczech, i dojechać tam w miarę tanio na własnych kołach, a więc potrzebuję długą piątkę oraz pozostałe biegi dobrze zestopniowane z uwzględnieniem charakterystyki silnika. No i przeskok 4 - 5 też trzeba żeby był rozsądny, żeby nie odbierał przyjemności przy rozpędzaniu auta do dużych prędkości.
Największą wadą skrzyni CRX jest to, że po zmianie z 1 na 2 lądujemy na obrotach rzędu 4500 - 5000 zależnie jak ma się ustawioną odcinkę. Seria słabo idzie od 4500, za to tuning ukierunkowany na poprawienie środkowego zakresu obrotów (kolektor 4-2-1 i te sprawy) ma szansę pomóc, jak również turbo które przy 4500 na dwójce może dać wystarczający moment. Natomiast ekstremalne N/A, nastawione na jak największy moment i moc od 6000 obrotów wzwyż, kosztem niskich i średnich obrotów, wymaga bliższego zestopniowania 1 - 2.
B seria SiR ma odpowiedni wałek, w D serii takiego nie ma. Zastanawiam się czy da się zrobić wałek na zamówienie.