Del Sol S20/jednak S8G piłuje

Posty: 14   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

Del Sol S20/jednak S8G piłuje

przez DeX » 2014-01-12, 21:07

Było w szybkich pytaniach, niestety szybka naprawa nie przyniosła efektu. Mianowicie:
Na zimnej skrzyni przy próbie redukcji z 2 na 1 jest piłowanie, zależne od prędkości obrotowej kół. Przy zwalnianiu na 1 (np. przy podjeżdżaniu w korku) i wciśniętym sprzęgle - też słychać piłowanie zależne od obrotów kół, ustępuje po zatrzymaniu się. Wsteczny przy jeździe (wyjeżdżanie z parkingu rano) głośno chodzi. Po rozgrzaniu się jest cisza.
Wlane 2L nowego MTF III, brak poprawy.
Wiem, że poprzedni właściciel zmieniał 3 i 4 z gen 2
Ostatnio edytowano 2014-05-03, 20:03 przez DeX, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2014-01-12, 22:04

Co masz na myśli "piłowanie"? Zgrzyt jak ząbki o ząbki jak nie trafiasz w bieg, czy jakiś szum, tarcie? Masz wbity bieg, sprzęgło puszczone i nadal słyszysz "piłowanie"? Jeśli tak i objawy typu drugiego, to jakieś łożysko odmówiło posłuszeństwa.

Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

przez DeX » 2014-01-12, 22:28

Zgrzyt zębatek, tylko nie jak w przypadku nie trafienia tak szybki jak silnik, tylko tak szybki jak koła w danym momencie.
Łożysko jest ciche, sprzęgło odłącza, bo nic nie zgrzyta przy wrzucaniu.

badam
Forumowicz
 
Posty: 2337
Dołączył(a): 2005-01-25, 14:59
Lokalizacja: Wrocław

przez badam » 2014-01-12, 22:33

synchronizator umarł

przed wsadzeniem jedenynki kopnij w gaz na puszczonym sprzegle

Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

przez DeX » 2014-01-12, 22:54

badam napisał(a):synchronizator umarł

przed wsadzeniem jedenynki kopnij w gaz na puszczonym sprzegle
Ale właśnie 1 wchodzi gładko, jak i reszta. Jedynie problem jest, że jak jest wrzucona i skrzynia od silnika odłączona to słychać tryby w środku, które obracają się z taką samą prędkością jak koła w tym momencie.

Avatar użytkownika
Rafaelo
Forumowicz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 2006-12-02, 21:34
Lokalizacja: Leszno
Samochód: CRX ed9

przez Rafaelo » 2014-01-14, 14:04

To któreś łożysko w skrzyni dostało lub mechanizm różnicowy Ci się kończy. Bez rozebrania skrzyni za dużo nie stwierdzisz. niestety.

Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

przez DeX » 2014-02-03, 20:04

Podniosę temat, może ktoś coś podobnego miał w swojej historii...

Avatar użytkownika
PifPafSratatata
Forumowicz
 
Posty: 645
Dołączył(a): 2009-09-10, 22:20
Lokalizacja: Szamotuły
Samochód: CRX ED9

przez PifPafSratatata » 2014-02-03, 22:05

a kiedy i od jakiego momentu zauwazyłeś taki defekt?? nie było czasem wczesniej upalania z 1-2 i z 2-1?? bo ja bym powiedział ze coś sie w wybierakach posrało i przy zapietym pierwszym biegu podbiera inny. nie ma innej opcji jak tylko na pierwszym biegu to występuje, i ma związek z prędkoscią kół. Nr biegu nie robi róznicówce roznicy, prędzej samo przeciązenie, podobnie jest z łozyskami, a one nie wydają takiego dzwięku. mysle ze to jedyna mozliwa diagnoza. tak i tak skrzynia na stół. patrzac na obudowe siedzacą w budzie i wymieniając olej nic nie zrobisz, a jezdząc jeszcze mozesz zaszkodzić.
NO HONDA - NO LIFE

SĄ OSIĄGI - JEST IMPREZA:)

http://reksikk.fotosik.pl/zdjecia/8
http://www.youtube.com/watch?v=6jcBv0jrgHs&feature=related

Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

przez DeX » 2014-02-03, 22:11

PifPafSratatata napisał(a):a kiedy i od jakiego momentu zauwazyłeś taki defekt?? nie było czasem wczesniej upalania z 1-2 i z 2-1?? bo ja bym powiedział ze coś sie w wybierakach posrało i przy zapietym pierwszym biegu podbiera inny. nie ma innej opcji jak tylko na pierwszym biegu to występuje, i ma związek z prędkoscią kół. Nr biegu nie robi róznicówce roznicy, prędzej samo przeciązenie, podobnie jest z łozyskami, a one nie wydają takiego dzwięku. mysle ze to jedyna mozliwa diagnoza. tak i tak skrzynia na stół. patrzac na obudowe siedzacą w budzie i wymieniając olej nic nie zrobisz, a jezdząc jeszcze mozesz zaszkodzić.
Od zakupu. Poprzedni właściciel nie jeździł dłuższy czas nią, tylko rodzina, więc też ciężko stwierdzić od kiedy.

Swoją drogą, czy aluminiowe wybieraki od S20 można P&P zamienić z tymi stalowymi od S40?

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-02-04, 00:18

DeX napisał(a):Swoją drogą, czy aluminiowe wybieraki od S20 można P&P zamienić z tymi stalowymi od S40?


Nie. Jest zupełnie inna obudowa skrzyni biegów i inna konstrukcja.

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2014-02-04, 11:08

Chcąc zmienić wybieraki na stalowe trzeba zmienić też całą obudowę. Poza tym wszystkie przełożenia pasują do tej nowej obudowy.
:O

Avatar użytkownika
PifPafSratatata
Forumowicz
 
Posty: 645
Dołączył(a): 2009-09-10, 22:20
Lokalizacja: Szamotuły
Samochód: CRX ED9

przez PifPafSratatata » 2014-02-04, 20:45

DeX napisał(a):Poprzedni właściciel nie jeździł dłuższy czas nią, tylko rodzina, więc też ciężko stwierdzić od kiedy


jak takie opowiesci słysze to już moge sie domyslic ze, albo sam pałował i nie chciał sie przyznać, albo przy przekładaniu 3 i 4 z crx coś zle poskładał i tez mu było wstyd. jak by co to za kilka, max kilkanascie dni bede miał s40 kompletną z ek3, bo przekładamy z d13b2, ze sprawnymi wybierakami i całą obudową, ale zgrzytającą z 2 na 3 przy pałowaniu i hałasującym łozyskiem na sprzegłowym. Reszta zdrowa. Cena do dogadania.
NO HONDA - NO LIFE

SĄ OSIĄGI - JEST IMPREZA:)

http://reksikk.fotosik.pl/zdjecia/8
http://www.youtube.com/watch?v=6jcBv0jrgHs&feature=related

Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

przez DeX » 2014-05-03, 20:06

Odgrzeję trochę, bo dzisiaj przy remoncie wozu zauważyłem, że skrzynia to jednak S8G. Ciężko też jest mi stwierdzić co tak naprawdę jest w środku, ale podejrzewam, że tylko te omawiane 3 i 4 było zmieniane.

Pytanie - podobno S8G są bardzo poszukiwanymi skrzyniami, była jakaś różnica, oprócz przełożeń, które zresztą minimalnie się różnią?

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2014-05-03, 21:08

Z tego co pamiętam S8G jest krótsza , luknij tutaj :

http://img183.imageshack.us/img183/3374 ... nia6ed.jpg

Posty: 14   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości