Poprawa pracy zmiany biegów

Posty: 24   •   Strona 2 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
Gorczyk
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 2012-11-10, 05:08
Lokalizacja: Środa Wlkp.

przez Gorczyk » 2014-03-12, 19:46

nie no znów milion rzeczy do sprawdzenia :) to wole aby juz telepotało :)
Obrazek

Avatar użytkownika
toomek_124
Forumowicz
 
Posty: 935
Dołączył(a): 2010-04-29, 22:37
Lokalizacja: brać kase na mody ?

przez toomek_124 » 2014-03-12, 21:33

Gorczyk napisał(a):nie no znów milion rzeczy do sprawdzenia :) to wole aby juz telepotało :)


tego się nie ucz :rotfl:

masz filmik kolegi z forum co do różnicowego :

http://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc

:razz:
ed9 d16z5

Avatar użytkownika
Gorczyk
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 2012-11-10, 05:08
Lokalizacja: Środa Wlkp.

przez Gorczyk » 2014-03-12, 21:47

tez mam jakis tam luz ale czy taki to szczeże mówiąc nigdy nie zwracałem uwagi... :zaskoczony:
Obrazek

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-03-13, 12:20

No to masz to co ja, luzy na różnicówce ;) Ja to w sobotę będę na 100% stwierdzał, i mam nadzieję szybko to naprawić...

Avatar użytkownika
Maniek93
Forumowicz
 
Posty: 1076
Dołączył(a): 2013-03-29, 16:39
Lokalizacja: Kraków

przez Maniek93 » 2014-03-13, 13:51

To do wróbla po wałeczek i powinno być po kłopocie ;)
edit:
wydawało mi się, że wróbel sprzedaje, ale tu tylko porada :P
forum/viewtopic.php?t=41384&start=0

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-03-13, 14:10

Właśnie się już Junior do mnie zgłosił w tej sprawie :)
Obrazek

Avatar użytkownika
Gorczyk
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 2012-11-10, 05:08
Lokalizacja: Środa Wlkp.

przez Gorczyk » 2014-03-13, 18:13

Ile to kosztuje, duzo roboty przy tym?
Obrazek

Avatar użytkownika
Maniek93
Forumowicz
 
Posty: 1076
Dołączył(a): 2013-03-29, 16:39
Lokalizacja: Kraków

przez Maniek93 » 2014-03-13, 18:23

koszta - tutaj sie nie wypowiem, co do roboty - dla kogoś kto już rozbierał skrzynie, to uwinie się (zdjęcie skrzyni z auta, rozbiórka skrzyni, wymiana elementu,złożenie skrzyni, wrzucenie jej w auto) w dzień :P samo rozbieranie i składanie skrzyni to moim zdanie półtorej godziny max.

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2014-03-25, 20:47

toomek_124, Też mam taki luz, może nie aż tak duży, ale jest. Rozumiem, że w skrajnym przypadku wałeczek się łamie, satelity wyskakują i tyle z jazdy? Trzeci raz skrzyni już rozbierać wybitnie nie chce...

A tak wrócę do tematu przewodniego, czyli zmiana biegów:
Miałem luz i na panewce teflonowej i na tulejce. Lewarek chodził dobre 5 cm na boki. Znalazłem gdzieś zdjęcie, jak ktoś zamiast tulejki ładnie wprasował sobie łożyska 608, akurat takie miałem, więc zabrałem się za robotę... I dupa, bo łożyska nie pasują, ktoś albo przespawał końcówkę na większą (22 mm), albo w innych Hondach jest inny rozmiar tej tulejki. W każdym razie mając już wszystko na wierzchu posunąłem się do niezbyt pięknego patentu: Tulejkę zastąpiły 4 bieżnie wewnętrzne (8 mm) z łożysk 608, jedna podkładka dla zachowania szerokości i... Poxilina :)

Zaś niewielki luz na panewce skasowałem poprzez delikatne zagięcie do dołu górnej części obudowy tej panewki, wyglądała jakby była trochę do góry odgięta (bez młota nie robota...).

Metody mało wyrafinowane, ale luz z 5 cm spadł do ok. 0,5 cm i to jest już luz w samej skrzyni... W końcu po wrzuceniu biegu lewarek jest we właściwej pozycji :P Z wad, to czuć na nim więcej wibracji, ale bez tragedii.

  Poprzednia strona
Posty: 24   •   Strona 2 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości