cześć
kolejny problem, prosiłbym o podpowiedzi itd. temat może już był ale szukania trochę jest
chodzi mi o hałas wydobywający się ze skrzyni, od jakiegoś czasu już się nasila, po wciśnięciu pedału sprzęgła wszystko jest ok tzn. cisza jak makiem zasiał
co to ile kosztuje i czy jest się w stanie samemu przeprowadzić taką operacje
chodzi ci o dość donośne szumienie??
jest to łożysko na kole zamachowym do wymiany. koszt nie wielki (łożysko ok 30zł)
jeśli masz warunki masz możliwość zrobić to samemu
To wcale nie musi być skrzynia, mogą być np łożyska w piastach. Sprawdź je, bo to temat prostszy niż demontaż skrzyni.
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
trzeba. ja wyjąłem skrzynie bez żadnego kanały na samych kobyłkach.
co do usterki. jest tak , że na wolnych obrotach ( na postoju) słyszysz szum a po wciśnięciu sprzęgła jest cisza??
Owszem jest to łożysko jak koledzy piszą wyżej tyle że nie od docisku sprzęgła bo przecież ono nie ma prawa kręcić się non stop a tylko wtedy gdy wciśniemy pedał sprzęgła i tez tylko wtedy może szumieć jeśli jest uszkodzone bynajmniej tak powinno być.
Inna sprawa jak mamy źle wyregulowane sprzęgło w owe łożysko pracuje non stop i chrobocze a po wciśnięciu sprzęgła dostaje pewien opór i cichnie chrobotanie.
Ten dźwięk o który pyta kolega "Gorczyk" wydobywa się z w moim przekonaniu z łożyska wałka głównego skrzyni biegów (wewnątrz skrzyni) przerabiałem ten temat u siebie a po wymianie nie ma żadnych niepokojących odgłosów ze skrzyni, koszt łożysko to ok. 150zł
A co mają łożyska w piastach wspólnego z wciskaniem sprzęgła tym bardziej na postoju ??
nie ma sie czym chwalić, ale tak wyglądała moja. Nie robiłem z tego względu, ze zgrzytała z 1 na 2 i z 2 na 3. Na koncu zgrzytały wszystkie. Tyle z własnego doświadczenia.
U mnie łożysko tak chrupało aż można było poczuć drgania na pedale sprzęgła o dźwięku nie wspomnę, jeździłem z tym prawie całe wakacje zanim naprawiłem.
Jak masz trochę smykałki i podstawowej wiedzy mechanicznej to powinieneś uporać się z tym w dzień.
Miałem tak w jednym aucie, był hałas podczas jazdy a po wciśnieciu sprzęgła przestawało. Winne okazały się łożyska w piastach. Natomiast jeśli masz takie objawy na postoju no to oczywiście jest to coś innego, obstawiam łożysko wałka głównego w skrzyni. Łożysko docisku tarczy sprzęgła odpada bo je ono pracuje w momencie wysprzęglania i wtedy szumi gdy jest do wymiany.
Grzechu85 napisał(a):A co mają łożyska w piastach wspólnego z wciskaniem sprzęgła tym bardziej na postoju ??
Górczyk nie pisał w pierwszym poście żę tak ma na postoju. Na pytanie czy mają coś wspólnego masz odpowiedź powyżej.
Ostatnio edytowano 2014-03-17, 23:04 przez Ptasior, łącznie edytowano 1 raz
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE