skrzynia L3 z fd 2.95 pod z5 turbo?

Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

skrzynia L3 z fd 2.95 pod z5 turbo?

przez gruby126p1 » 2014-04-15, 14:11

Pytanie czy ktos skladal taki zestaw? silnik d16 pod turbo i mega dluga skrzynia L3 z przelozeniem 2.95
przełożenia
I 3.25
II 1.65
III 1.03
IV 0.82
V 0.69
R 3.15

orginal
I 3.25
II 1.94
III 1.34
IV 1.03
V 0.87
R 3.15

teoretycznie wg kalkulatora na takiej skrzyni ceerka moze osiagnac przy 7200 rpm ok 370-380 km/h ale wiadomo opory itp itd bedzie spoooro mniej

czy ktos montowal taka skrzynie? badz uzywal jej do budowy hybrydy?
roznica jest duza w przelozeniach i nie wiem jak to by sie spisalo na asfalcie

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-04-15, 14:38

A tak offtopujac: z czego taka dluga skrzynia? :szok: Toto bylo ori w jakims dupowozie czy po prostu skladasz bebechy z kilku roznych skrzynek? Trojka dlugosci crxowej 4 :-O
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2014-04-15, 14:54

Pomijając fakt, czy złożenie czegoś takiego jest możliwe zobacz jak byś spadał z obrotów przy zmianie przy 7200rpm. Jazda na tak zestopniowanej skrzyni nie jest praktycznie możliwa.

Kwestia FD i prędkości na biegach to też jakaś abstrakcja. Veyron żeby dojść do tych 400km/h potrzebuje 7-miu biegów i 1000KM.

Obrazek
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-04-15, 15:04

Ptasior, Sory za pytanie laika, ale w czym przeszkadza tak duzy spadek obrotow?(Jesli dobrze czytam tabelke to po zapieciu 2-ki mialby 3600 obr.) czyli chyba jeszcze by byl "w zasiegu" pompowania turbiny?
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2014-04-15, 15:10

Żeby pociągnąć takie prędkości musiałoby być na prawdę wielkie T (lub kilka turbin) a przy 3600 na 99% byłaby dziura. To jest raz, a dwa - wyobrażasz sobie jazdę w której za każdym razem jedynkę zmieniasz tylko przy odcięciu? Pomyśl co by było w przypadku, jak np chcesz pojechać normalnie i zmienić bieg dajmy na to przy 4500rpm.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-04-15, 15:43

A no fakt :) Dzieki za info:ok:
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
mack1111
Forumowicz
 
Posty: 1044
Dołączył(a): 2006-03-19, 19:45
Lokalizacja: Zielona Góra

przez mack1111 » 2014-04-15, 15:58

gruby ja latalem na seryjnym fd 3.88 + 3,4 bieg z s20 i 5 bieg 0.750 i bylo wmiare dobrze na 3 osiagalem 165km/h na 4 230km/h na 5 biegu 285km/h moze takie cos sobie zmontuj dłuzsza 5 typu 0.702 nie polecam bo juz duzy przeskok bedzie przy tym fd pozdr
## 312KM 356 NM 1.2 bar "best ET 12.308"##

Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

przez gruby126p1 » 2014-04-15, 21:11

turbina td04s16 cisnienie docelowo ok 1,2 - 1,3 bara
Ptasior napisał(a):Pomijając fakt, czy złożenie czegoś takiego jest możliwe zobacz jak byś spadał z obrotów przy zmianie przy 7200rpm. Jazda na tak zestopniowanej skrzyni nie jest praktycznie możliwa.


jest to skrzynia z crxa na USA wersja HF podpieta pod silnik 1,5
forum/portal.php?show=9

mack1111 napisał(a):moze takie cos sobie zmontuj

bardzo fajna opcja, lecz obecnie poskladalem serie + piatka 0.77, ale że chwilowo pojawila sie opcja kupienia calej ori w/w skrzyni, zaczalem sie zastanawiac czy mialo by to sens, mam kilka dni do namyslu

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2014-04-15, 22:12

gruby126p1, no faktycznie to jest hondowska skrzynia :zaskoczony: Megaaa długa, nastawiona na niskie obroty jak pod jakiegoś diesla.

http://youtu.be/bfhP2HNVNXg?t=1m34s

Obrazek
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-04-16, 18:16

Bo i moment max jak w dieslu...

Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

przez gruby126p1 » 2014-04-16, 19:55

ale co ogolnie myslicie o tym? bedzie jezdzic czy nie ruszy z miejsca? :)
kto u nas na forum ma najwiecej doswiadczenia w skrzyniach?

Avatar użytkownika
mack1111
Forumowicz
 
Posty: 1044
Dołączył(a): 2006-03-19, 19:45
Lokalizacja: Zielona Góra

przez mack1111 » 2014-04-16, 20:02

odpuść sobie ten temat chyba ze szykujesz fure na 800-1000KM i wyscigi unlim 500 " dragtimes.info" albo przejedź sie civiciem 6gen 1.5 vtec-economy tam jest tez mega długa skrzynia civic na 5 juz nei przyspiesza a nawet zwalnia :D
## 312KM 356 NM 1.2 bar "best ET 12.308"##

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2014-04-16, 21:39

no tak ale ten syfik ma 100 kilka koni a nie 250, moim zdaniem t oci niepotrzebne ale zrobisz jak uwazasz :D
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

przez gruby126p1 » 2014-04-17, 15:28

sam sie bije z wlasnymi myslami, zebym mial luzna kasiorke to bym odrazu kupil na probe, ale .....

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2014-04-17, 16:22

ale moze pozniej tez znajdziesz takiego ciekawego jak ty i uda ci sie sprzedac :D a ty zrobilbys to DLA NAUKI :D
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

  Następna strona
Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości