zaciski tyl

Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Val23
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 2004-03-26, 08:51
Lokalizacja: Kraków

zaciski tyl

przez Val23 » 2011-04-10, 18:52

nie orientujecie sie czasem czy moze te nasze tylne wiekowe zaciski mozna by było zastapic czyms nowszym z innej hondy lub wogóle czegos innego? chodzi mi o zaciski do crx 2 gen. najlepiej zeby bylo plug&play lub znikome przeróbki.

Avatar użytkownika
mack1111
Forumowicz
 
Posty: 1044
Dołączył(a): 2006-03-19, 19:45
Lokalizacja: Zielona Góra

przez mack1111 » 2011-04-10, 18:55

od civica pasują 5 gen 6 gen na tarcze 239 l;ub załóż od civica ep3
## 312KM 356 NM 1.2 bar "best ET 12.308"##

Val23
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 2004-03-26, 08:51
Lokalizacja: Kraków

przez Val23 » 2011-04-10, 19:13

a od ep3 tez pasuja bez przerabiania?

Avatar użytkownika
mack1111
Forumowicz
 
Posty: 1044
Dołączył(a): 2006-03-19, 19:45
Lokalizacja: Zielona Góra

przez mack1111 » 2011-04-10, 19:24

bez tylko trzeba mieć tarcze z ep2 i klocki z ep2 ep3 na 260
## 312KM 356 NM 1.2 bar "best ET 12.308"##

Val23
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 2004-03-26, 08:51
Lokalizacja: Kraków

przez Val23 » 2011-04-10, 20:22

a linki z crx pasuja do tych zacisków i zmieszcza mi sie tarcze z zaciskami do felg 15cali ? jak kupie tarcze z ep2 i zaciski to tylko przykrecic wystarczy tak?

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

przez akMe » 2011-04-10, 20:33

hmm tarcza na tyl 260 powinna sie zmiescic w 14" co??:)

Avatar użytkownika
letek
Forumowicz
 
Posty: 377
Dołączył(a): 2006-04-03, 14:50
Lokalizacja: Suwałki

przez letek » 2011-04-10, 20:36

Ja mam z tylu zaciski z ep3 i wchodzi na 14" kolo.

Avatar użytkownika
mack1111
Forumowicz
 
Posty: 1044
Dołączył(a): 2006-03-19, 19:45
Lokalizacja: Zielona Góra

przez mack1111 » 2011-04-10, 20:38

tak 14 sie zmieści 15 tym bardziej linki pasują tylko dajesz swoje mocowania linek do zacisków z ep2/3 i dajesz zacisk prawy na lewą strone i ;lewy na prawą bo ep2/3 mają linki z dołu a ty masz z góry przy odpowietrzaniu jeszcze musisz zdjać zacisk i obrócic zeby odpowietrznik był na górze i tłoczek czyms zablokowac np deseczkami lub starymi klockami i to wsumie wszystko
## 312KM 356 NM 1.2 bar "best ET 12.308"##

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2011-04-10, 23:42

Ja tylko pozwolę sobie przypomnieć, że jeśli wsadzisz 260 na tył do ED9, które z przodu ma 242 to każde mocniejsze hamowanie będzie walką o utrzymanie się na drodze. Tył będzie się blokować przed przodem.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2011-04-11, 01:30

Raczej nie aż tak bo na tył szczególnie w edku to znikoma siła idzie ale bez sensu miec z przodu mniejszy hampel niż z tyłu ;)

Avatar użytkownika
Tomcat Turbo
Forumowicz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 2010-02-12, 22:55
Lokalizacja: WWA

przez Tomcat Turbo » 2011-04-11, 09:20

Zgadza się nic się nie zmieni bo siła hamowania będzie nadal w identycznej proporcji czyli 70/30...
WARNING! Small children may get sucked into Turbo ! ! !

Val23
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 2004-03-26, 08:51
Lokalizacja: Kraków

przez Val23 » 2011-04-11, 17:05

a czasem kola w ep2 nie sa na 5 srub? i jaki jest mniej wiecej koszt zacisków, tarcz i klocków w takim zestawie?

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

przez akMe » 2011-04-11, 17:27

Val23, no ale co z tego jak zacisk jest na 2 sruby?:)
tarcze dobierzesz inne aby bylo 4x100

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2011-04-12, 18:27

da się kupić tarcze od zwykłego 7 gena 260 z rozstawem 4x100 - mam takie u siebie pasują idealnie

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2011-04-12, 20:20

Tomcat Turbo napisał(a):Zgadza się nic się nie zmieni bo siła hamowania będzie nadal w identycznej proporcji czyli 70/30...


To, idąc tym tropem, po cholerę zmieniać, skoro nic się nie zmieni?

"Siła" hamulca (a właściwie moment hamujący) jest dzielona w podanej przez Ciebie powyżej proporcji, pomimo tego, że na przód i tył idzie jedno i takie samo ciśnienie płynu hamulcowego, skąd więc bierze się różnica między przodem a tyłem? Otóż wynika ona właśnie ze średnic tarcz hamulcowych i tłoczków w zacisku.

Większa powierzchnia tłoczka (większy tłoczek, lub więcej tłoczków) = Większa siła dociskająca klocek.
Większa średnica średnia na której działa siła (większa tarcza) = większy moment przy takiej samej sile.

Jeszcze jedno - Podałem, że na przód i tył idzie jedno i to samo ciśnienie płynu - Jest tak do pewnego momentu, powyżej którego korektor siły hamowania zatyka dalszy dopływ płynu na tył. Innymi słowy moment hamujący z tyłu narasta do pewnego poziomu i dalej ani rusz, przód może być już dawno zblokowany, a tył nie ma prawa się zablokować. Tak powinno być na suchym i mokrym asfalcie, zimą pewnie niejeden z nas czuł jak najpierw blokuje się przód, gdy po dalszym dociskaniu można sobie zablokować i tył.

Po zmianie na większe hamulce z tyłu te będą mocniej hamowały i proporcja 30:70 się zmieni na korzyść tyłu. Tył nadal będzie odcinany przez seryjny korektor siły hamowania, z tą różnicą, że dla tego samego ciśnienia w układzie tył będzie hamował z większą siłą, przez co np. na mokrym będzie dało się go zablokować. Bez korektora ktoś na forum niedawno opisywał, że po zmianie tylnych hamulców to właśnie tył pierwszy sie blokował.

Pamiętajmy też o tragicznym rozkładzie masy CRXa, jeśli mnie pamięć nie myli 63-37%, dodatkowo wielu z nas robi wydmuszki, co jeszcze bardziej pogarsza ten stosunek. Dokładając fakt, że przy hamowaniu część masy "przelewa się" na przód, to z tyłu pozostaje naprawdę śmiesznie mało trakcji.

Piszę to wszystko tylko po to by was ostrzec - nie mamy żadnych ESP, czy nawet ABS, nagłe hamowanie przy zaburzonym działaniu hamulców może skończyć się 360*, a w najgorszym przypadku pod TIRem, czy na drzewie...

[EDIT]
Nie szukając daleko - przecież mack1111 swapował 260 na tył i pomimo 282 z przodu na mój komentarz:
mibars napisał(a):pytanie tylko, czy aby nie będą blokować przed przodem, tym bardziej, że korektor słabszy

mack1111 napisał(a):troche są z tym problemy ale idzie ujazmic auto trzeba uwazac jak sie hamuje z 2 razy mnie lekko rzuciło a z przodu 282 oczywiscie

A co by było przy 242...

  Następna strona
Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Teraz jest 2024-04-28, 10:27