JAKI??? Pobór prądu w Amperach w czasie jazdy??

Posty: 16   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
piter87
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2012-10-29, 00:07
Lokalizacja: Opolskie ONY
Samochód: Civic EC8

JAKI??? Pobór prądu w Amperach w czasie jazdy??

przez piter87 » 2014-05-10, 00:22

Koeldzy jako ze mam autko rozebrane w całosci nie mam jak sprawdzic u siebie tego teraz

dlatego jesli ktos w Was ma miernik prądu, potrzebuje sie dowiedziec ile zelazko/crx na chodzie
(włączony silnik na luzie) pobiera prądu w Amperach (A)
Przy właczonych oraz przy wyłączonych światłach mijania.

A juz wogóle MEGA git byłoby gdyby ktos potrafił sprawdzic tą wartosc
poboru pradu w Amperach w jadącym aucie.

(wartosc: z włączonymi swiatłami mijania i z wyłączonymi swiatłami mijania)

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2014-05-10, 19:56

Nie sprawdza się poboru na pracującym silniku , a co dopiero jadącym. Sprawdzasz na nie uruchomionym silniku , uruchamiając poszczególne odbiorniki prądu .

vit
 

przez vit » 2014-05-10, 22:23

A można by zapytać po co ?

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

przez wrobellos » 2014-05-10, 22:32

pewnie jakies audio ..

piter87
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2012-10-29, 00:07
Lokalizacja: Opolskie ONY
Samochód: Civic EC8

przez piter87 » 2014-05-10, 23:36

Panowie juz pisze:P

Potrzebuje sprawdzic ile auto pobiera pradu chwilowo podczas jazdy Amper,
(jesli brało by prad jadac i ciągnąc go prosto z AKU) czyli w przypadku gdy mamy
zepsuty/odłaczony Alternator.

Jak bede wiedział ile Amper bierze auto podczas jazdy to łatow oblicze orientacyjnie na ile czasu pracy silnika (minut czy ew. godzin) jazdy starczy mi pradu z AKU bo pojemnosc w AH akumulatora znam. W dieslach na aku mozna jechac i jechac a w benzynce juz nie jest tak kolorowo...


Takze czy ktos moze podac jakies orientacyjne pomiary, moga byc nawet na postoju,
(czyli w aucie bedzie pobierać prąd: pracujacy silnik, pompa paliw, włączony nawiew w aucie, włączony wentylator chłodnicy, włączone światła pozycyjne i mijania.

no i w takim przypadku czy ktos z Was wie lub może sprawdzić ile Amper bedzie wam pobierac CRX lub zelazko?


Ewentualnie ten sam pomiar tylko z wyłączonymi swiatłami mijania. :)


Byłbym wdzieczny za pomoc i odpowiedź jesli ktoś z Was
bedzie tak dobry by sprawdzić i mi napisać! :)

[ Dodano: 2014-05-10, 23:40 ]
Vincent: no tak swiatła, nawiew, czy wentylator chłodnicy tak mozemy sprawdzic jak piszesz na wyłączonym zapłonie ale:

wynik tego to nie bedzie dalej do końca to co mnie interesuje;/
bo pozniej jeszcze dochodzi prad pobierany przez pompe paliwa,
zapłon w aucie potrzebny do ciągłej pracy silnika,
dlatego dopiero o taki koncowy wynik w A i pomoc własnie Was pytam:P

Avatar użytkownika
bont
Forumowicz
 
Posty: 553
Dołączył(a): 2007-12-13, 14:08
Lokalizacja: Orzesze

przez bont » 2014-05-11, 00:39

Tak jak ktoś napisał że nie mierzy sie poboru na wł. silniku . Wydaje mi sie że najbezpieczniejszym sposobem było by sprawdzenie poboru poszczególnych elementow elektryki które Cie interesują zsumowanie i wyciągnięcie oriętacyjnego wyniku. Jednek nie wydaje mi sie żeby ktoś teraz tutaj podał Ci taki wynik. Ale z tego co piszesz, chcąc urzywać wszystko jak normalnie światła nadmuch itd.) to pobór będzie w dziesiątkach amper więc za daleko na samym aku sie nie zajedzie. Musisz wziąść namiar też na to że pojemnośc akumulatora a co z tym idzie jego moc nie jest 100% od pełnego do pustego.

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

przez wrobellos » 2014-05-11, 10:18

moze nie wynik ale civic 4g d15b2 bez alternatora na wlaczonych swiatlach ujechal 5km i umarl

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-05-11, 11:19

Przeciez mozna to zmierzyc: wpinasz jakis dobry amperomierz w obwod w aucie i jedziesz. Czemu sie nie mierzy w odpalonym aucie?

Avatar użytkownika
rafisz
Forumowicz
 
Posty: 2289
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: WPR
Samochód: accord 8 gen CW2

przez rafisz » 2014-05-11, 12:39

bo alternator pracuje i nikt sobie tym d..py nie zawraca, bo taki pomiar jest zbędny, jeżeli chcesz możesz sobie zmierzyć, ale czy komuś z forumowiczów będzie się chciało...

piter87
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2012-10-29, 00:07
Lokalizacja: Opolskie ONY
Samochód: Civic EC8

przez piter87 » 2014-05-11, 19:28

No ja mam silnik poza komorą dlatego nie moge spraswdzic aktualnie to dlatego pytam tutaj:/
, to ile cigna żarówki dzienne Amper itp. to sobie potrafie policzyc sam ale czy ktos jest mi w stanie chociaz podac ile bierze Amper:

1. zapłon silnika wtryskując paliwo itp. (ogonie ile idzie na sama prace silnika amper) bez innych odpironików...

te zarówki , wentylator itp to faktycznie moge sobie sam policzyc znam ile Watt maja zarówki wiec z wzoru oblicze sobie Ampery.


Skoro leniuchy ;) nikomu nie chce sie sparwdzic całosci moze chociaz poda mi ktos ten pobór pradu potrzebny na zapłon i prace silnika? + pobór pradu przez pompe paliwa.

A reszte Amper pobieranych przez : wentylator, nawiew, zarówki,zegary, sobie sam oblicze. ;)

Pozdro!

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2014-05-11, 21:18

Chce, czy nie chce się zmierzyć, ale do tego potrzeba miernik cęgowy z pomiarem DC, albo bocznik+ miliwoltomierz wpięty równolegle z alternatorem, lub akumulatorem + zdjęcie paska. To nie takie hop siup i jest...

piter87
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2012-10-29, 00:07
Lokalizacja: Opolskie ONY
Samochód: Civic EC8

przez piter87 » 2014-05-11, 21:40

dobra panowie trudno jak nikt nie ma pojecia ile potrzeba na to Amper to oki, zmierze sam tyle ze dopiero wtedy jak podlacze wiazke silnikową do swapowanego serducha do żelastwa:P

Myslałem ze wystarczy poporstu odpiac wtyczke z wiazki silnikowej idaca do alternatora (b go wyłaczyc) i wtedy caly prad bedzie brany do auta wylacznie z aku, i do aku podłączam miernik cyfrowy taki multimiernik z wyswietlaczem lcd i wyskakuje mi wynik w Amperach.

Avatar użytkownika
rogalike
Forumowicz
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

przez rogalike » 2014-05-11, 21:50

wiem że same światła mijania + postojowe to jakieś 10A poboru - dolicz to tego zapłon, radio i inne zbdety i coś wyjdzie :D
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2014-05-11, 21:56

piter87 napisał(a):miernik cyfrowy taki multimiernik z wyswietlaczem lcd i wyskakuje mi wynik w Amperach.
Jak spodziewamy się prądu kilkunastu-kilkudziesieciu A to taki mierniczek nie wystarczy, tym bardziej, że na tych chińskich badziewiach przy dużych prądach są mega spadki napięcia :)

Avatar użytkownika
rogalike
Forumowicz
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

przez rogalike » 2014-05-11, 22:26

Mibars, dobrze pisze, przy włączonych światłach (10A) kable na tym mierniku zaczęły się palić :D
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

  Następna strona
Posty: 16   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Teraz jest 2024-04-27, 15:47