vteclight powoduje check engine

Posty: 11   •   Strona 1 z 1
m.i.c.
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2010-04-26, 15:25
Lokalizacja: Kraków

vteclight powoduje check engine

przez m.i.c. » 2010-06-02, 07:37

W nawiązaniu do tematu: (w którym chyba nie moge pisać :()

forum/viewtopic.php?p=250843&highlight=#250843

-----------------

Cześć Wszystkim!

Sorry, że przyszło mi się witać przy okazji problemu ale wiecie - chciałem przykozaczyć na jakimś pierwszym spocie zajebistym vtec-light'em i prawie się udało. No właśnie prawie...
Jako, że nie lubie prowizorki i drutowania, to się raczej, w miarę możliwości przyłożyłem do tematu :) No i sorry za odświeżenie kotleta - pewnie już to wszyscy macie ale ja się z mx-3 przesiadłem, a tam nie było takich wynalazków to się jaram :P

Zlokalizowałem sobie odpowiedniego switch'a:

FOTA1

Przeciągnąłem sobie do kabiny kabel z peszlem przez secreet hole za aku:

FOTA1

Podprowadziłem to sobie do samej kostki od zaworu i pospinałem

FOTA1

Plusa przeciągnąłem do gniazda, od spodu, wetknąłem w styk i spiąłem. Masę przykręciłem śrubką do tego uchwytu na którym była zapięta owa wtyczka:

FOTA1

Słowem - zrobiłem to bez fuszerki... :)

Pojechałem się przejechać na testy... 5,5k i banan na ryju oświetlony na czerwono :) Tak ze cztery razy... za piątym chyba dojechałem do odcięcia i check się zaświecił. Wyłączyłem, włączyłem - wszystko OK. Pojechałem na 5,5k - zaświeciła się dioda... chwilę później check.

Tu macie filma z testów:

http://www.youtube.com/watch?v=kxwGSYHdV6o

Trochę się pospinałem bo autko mam ze 3 tygodnie i już coś zjebałem na własne życzenie. Żona to się w ogóle do mnie teraz nie oddzywa :) :) :)

Po odpięciu tego wynalazku i resecie kompa wszystko jest OK. Teraz pytanie do Was - Co poszło nie tak?

Pozdro!

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2010-06-02, 07:53

pytanie do ciebie jaki błąd spowodował zaświecenie checka , szkoda ze nie zczytałeś błędu , widzę ze zastosowałeś dość grube kabelki , pewnie zwyczajnie nie łączyła ci kostka po włożeniu dodatkowego przewodu

m.i.c.
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2010-04-26, 15:25
Lokalizacja: Kraków

przez m.i.c. » 2010-06-02, 08:28

przema72 napisał(a):pytanie do ciebie jaki błąd spowodował zaświecenie checka , szkoda ze nie zczytałeś błędu , widzę ze zastosowałeś dość grube kabelki , pewnie zwyczajnie nie łączyła ci kostka po włożeniu dodatkowego przewodu


Nie wiedziałem jeszcze wczoraj co spiąć, żeby wymigać numer błędu. W sumie mogę to jeszcze raz spowodować tylko boję się trochę, że coś się w końcu spierdoli. Może ta dioda w jakiś automagiczny sposób powoduje zwarcie?

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2010-06-03, 00:14

Czy dawałeś w szereg z ledem rezystor? Czy dioda była na napięcie 12V czy zwykła czerwona?

m.i.c.
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2010-04-26, 15:25
Lokalizacja: Kraków

przez m.i.c. » 2010-06-03, 11:32

Obawiam się, że to właśnie był problem. Nie było rezystora i na diodzie zamiast około 2V odkładało się około 14V, co powodowało przebicie :) Mimo wszystko i tak to trochę zmodyfikowałem i zrobiłem na przekaźniku. Już prawie działa.

Jerr
Forumowicz
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 2008-06-22, 20:51

przez Jerr » 2010-06-03, 14:24

m.i.c. napisał(a):Obawiam się, że to właśnie był problem. Nie było rezystora i na diodzie zamiast około 2V odkładało się około 14V, co powodowało przebicie :) Mimo wszystko i tak to trochę zmodyfikowałem i zrobiłem na przekaźniku. Już prawie działa.


:zaskoczony: :szok:

To żeś dopiero pier***nął prowizore...
Przekaźnik jeszcze bardziej obciąży układ niż led a tak btw, to na który ch*j Ci ta dioda ? nie wiesz kiedy się VTEC załącza ? Może masz coś w silniku zepsute :razz: :rotfl2:
I jeszcze jedno - jeśli chciałeś kozaczyć tym ledem na spocie MKH to może lepiej sobie odpuść...

m.i.c.
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2010-04-26, 15:25
Lokalizacja: Kraków

przez m.i.c. » 2010-06-03, 16:04

Jerr, ty tak poważnie? Trochę luzu kolego... Chyba, że jesteś z tych co jak mu nawet trochę sarkazmu na talerzu podadzą, to nie zauważy :rotfl2:

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2010-06-03, 16:41

m.i.c. napisał(a):Nie było rezystora i na diodzie zamiast około 2V odkładało się około 14V


:szok: Nic ci nie popaliło, jak się dioda zjarała? Diody potrafią się spalić tak, że robią zwarcie...

Co do przekaźnika - przekaźniki samochodowe pobierają duże prądy, przekaźniki elektroniczne kilkanaście-kilkadziesiąt miliamperów, czyli też trochę więcej, niz dioda.

Rezystor koło 630 om powinien dać radę.

Jerr
Forumowicz
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 2008-06-22, 20:51

przez Jerr » 2010-06-03, 16:52

m.i.c. napisał(a):Jerr, ty tak poważnie? Trochę luzu kolego... Chyba, że jesteś z tych co jak mu nawet trochę sarkazmu na talerzu podadzą, to nie zauważy :rotfl2:


Ani trochę powagi w tym nie było pomijając rzecz na temat poboru prądu przez przekaźnik i spotów MKH... ;)

Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz - piszesz o jakichś switch'ach, kablach, peszlach a z obrazków niewiele wynika - zamiast podłączyć sobie po ludzku 2 przewody pod kompa (wyjście na zawór VTECa) i na końcu dioda przez rezystor...

m.i.c.
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2010-04-26, 15:25
Lokalizacja: Kraków

przez m.i.c. » 2010-06-03, 17:13

Nom, a skąd ja to mam wiedzieć? Znalazłem temat w FAQ i go zrealizowałem. Co prawda nie obyło się bez pomyłek ale wiadomo kto się nie myli... ;)

Teraz zauważyłem opis w Twojej stopce... spoko nie obawiaj się, nie odbiorę Ci klientów :P

Jerr
Forumowicz
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 2008-06-22, 20:51

przez Jerr » 2010-06-03, 20:21

Przez myśl mi nie przeszło, że mógł byś mi choć jednego zabrać :)

Przynajmniej już wiesz do kogo uderzyć jak masz problem :)

Posty: 11   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Teraz jest 2024-04-28, 01:07