Błąd 14 D16z5 Krokowy, co ma do tego alternator?

Posty: 5   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Kemocisko
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2010-12-09, 15:05
Lokalizacja: NS

Błąd 14 D16z5 Krokowy, co ma do tego alternator?

przez Kemocisko » 2011-05-14, 10:02

Witam!
Wywala błąd 14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
Podmieniałem(czyściłem) już 3 krokowce(również przepustnice) bez efektu, przewody od podciśnienia sprawdzone. Okrutnie skaczą oborty. Najciekawsze jest to, że usterka znika wraz z odpięciem wtyczki od alternatora. Alternator podmieniłem(ale nie pierwszej młodości) nic nie dało. Ma to jakiś związek z instalacją co jest połączona i z alternatorem i współgra z krokowym? :szok: Bardzo proszę o pomoc :poklony:

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2011-05-15, 19:48

EACV oraz alternator powiązane są ze sobą bezpiecznikiem nr14.
Sprawdź rezystancję wg manuala images_2ndgen/manual_II_pliki/6-61.pdf

Avatar użytkownika
Kemocisko
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2010-12-09, 15:05
Lokalizacja: NS

przez Kemocisko » 2011-05-15, 23:41

Ok, nie mogę wyszukać ile powinien mieć ten 14 bezpiecznik.
Widzę na wieczorek po pracy troszkę angielskiego, więc mnie poprawcie w razie jakbym pisał brednie(może będzie mógł ktoś z tego skorzystać).
Więc muszę sprawdzić oporność na (krokowym/ czy wtyczce od niego/ czy między nimi)? Jak będzie między 8-15 to sprawdzić uziemienie całej (instalacji/ tylko od krokowca/ czy inna koncepcja)? Jak jest ok to zmierzyć napięcie między czarno-żółtym kablem niebiesko-żółtym (o jakich kablach mowa? przy kompie/ wtyczce)? i teraz droga ucieka więc jeśli ma to odłączamy 17p złącze od kompa (to ta szeroka wtyczka z podziałem na 3?)I jeśli dalej jest napięcie to naprawiamy niebiesko-żółty przewód między ACU A11wejście a krokowym, a jeśli nie ma to zmieniamy kompa jak to piszą znanym i dobrym :ok: . Teraz wracamy do naszych 2 kolorowych kabli bo rozpatrywałem, że tam jest napięcie a jeśli nie ma to wyłączamy zapłon, wkładamy wtyczkę do krokowca i podłączamy PGM-FI co to jest :szok: ( tu przechodzić do manuala 6-19? i włączamy zapłon mierzymy napięcie między a11 a a2 i ma być 12v bo jak nie to tniemy fure na złom aa.. nie nie :diabelek: uf jeszcze nie naprawiamy kabel ten co wyżej przy tym jak będzie napięcie(a11 do krokowca) no dobra a jak między a11 a a2 jest napięcie to złączamy i rozłączamy te złącza słuchając czy krokowiec "klika" jeśli nie to go zmieniamy a jeśli tak to zmieniamy kompa.
Proszę mi potwierdzić czy dobrze rozumuje manual.

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2011-05-16, 10:01

Nr 14 ma 10A.
Co do manuala to mniej więcej wygląda to tak:
Na wyłączonym zapłonie odłączasz wtyczkę od eacv. Mierzysz rezystancję na pinach gniazda eacv. Ma być w zakresie 8-15 omów. Jak nie ma wymieniasz eacv.
Jak rezystancja jest mierzysz następnie czy nie ma zwarć do masy między kolejnymi pinami w gnieździe eacv. Jeśli jest jakakolwiek rezystancja między danym pinem a masą wymieniasz eacv.
Nie podłączając wtyczki od eacv włączasz zapłon (kluczyk pozycja II), mierzysz napięcie na pinach wtyczki (kable czarny/żółty oraz niebieski/żółty). Ma być napięcie aku czyli około 12V.
Jak napięcia nie ma:
Mierzysz czy jest napięcie między przewodem czarny/żółty a masą. Jak nie ma to masz gdzieś przerwę na tym przewodzie między wtyczką eacv a bezpiecznikiem 14.
Jak jest napięcie, wyłączasz zapłon, podłączasz wtyczkę do eacv, włączasz zapłon i mierzysz napięcie między pinami komputera A11 i A2. Rozpiska pinów w manualu. "PGM-FI test harnes" jest to taki wynalazek hondowski pomagający w mierzeniu sygnałów na komputerze. Bez tego też da się zmierzyć napięcie, wystarczy odpowiednio głęboko wcisnąć elektrody multimetru w odpowiednie piny. Jak jest napięcie to masz gdzieś po drodze między kompem a eacv uszkodzony przewód niebieski/żółty.
Jak napięcie jest:
Wyłączasz zapłon, odłączasz wtyczkę A od komputera, odłączasz wtyczkę od eacv jak miałeś podłączoną, włączasz zapłon i mierzysz napięcie na przewodzie niebieski/żółty przy wtyczce eacv . Jak napięcie jest to masz gdzieś zwarcie na przewodzie.

Avatar użytkownika
Kemocisko
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2010-12-09, 15:05
Lokalizacja: NS

przez Kemocisko » 2011-05-20, 23:21

Problem rozwiązany - Uszkodzony ECU.
Dzięki za pomoc

Posty: 5   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Teraz jest 2024-04-27, 22:18