poswapow błedy 6,7,10 (ECT, TPS, IAT)

Posty: 6   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
krystyna
Forumowicz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2011-07-27, 20:39

poswapow błedy 6,7,10 (ECT, TPS, IAT)

przez krystyna » 2011-09-12, 19:24

Witam :) czytałem o tych błędach tu an forum 2 wieczory i stosowałem w aucie co tu było napisane i na razie zero efektów....

a problem wyglada tak: jestem po swapie b18c4 na obd1 w EE8 wiązka silnikowa OBD0 przerobiona na OBD1 + Własnoręcznie wykonane przejście OBD0---->OBD1 i.... silnik odpala ale po jeździe testowej pokazuje błędy IAT, TPS, ECT - przez Te dwa ostatnie VTEC nie działa.... do kompa wszystko podpięte dobrze wtyczki zatrzaśnięte jak trzeba- gdzie szukać przyczyny - jakaś masa zbiorcza nie podpięta??? dodam ze poprzednio w tym aucie siedziało b18C JDM TYPE R i na tej wiązce silnikowej wsio ganiało jak trzeba.....tylko ze tam była użyta gotowa przejściówka a ja kabel po kabelku przekładałem/lutowałem...jakieś pomysły ????

Kokor
Forumowicz
 
Posty: 272
Dołączył(a): 2007-10-22, 11:19
Lokalizacja: Warszawa

przez Kokor » 2011-09-12, 22:50

IAT to czujnik temperatury powietrza z tego co pamięta chyba gdzieś na górze kolektora co do pozostałych dwóch błędów to chyba też je miałem przy swapie i przyczyna była bardzo prozaiczna :). Przy aparacie zapłonowym jest chyba sześć kabli w dwóch rzędach plus dwa grube, każda para z tych sześciu odpowiada za jeden czujnik z aparatu zapłonowego i tu dochodzimy do sedna sprawy ważna jest polaryzacja tych kabli (gdzie plus a gdzie minus) wydaje mi się że na schemacie serwisowym od b18c4 jest oznaczenie który kolor idzie na masę a który jest sygnałem. jak rozbierzesz obudowę komputera to też zobaczysz który kabel jest sygnałowy a który idzie na masę i potem to już wystarczy odpowiednio podłączyć. U mnie pomogło a walczyłem z tym chyba z pół miesiąca :)

Avatar użytkownika
Cień696
Forumowicz
 
Posty: 2054
Dołączył(a): 2006-05-12, 15:06
Lokalizacja: Zamość

przez Cień696 » 2011-09-12, 22:55

wtyczka kabla aparatu jest oem z ee8 ale kable zostaly poprzekladane aby pasowala do aparatu zaplonowego z b18c6 i wsio bylo pod obd1 a ztego co mi sie wydaje to twoj aparat jest taki sam jak b18c6 i c4
moze przyczyna jest w wejsciu do ecu ?
SPRZEDAM!
Części z CRX / ITR / CTR - Swapy b18 / k20 /
mozemy wstawic takze w rozne budy
potrzebujesz czegos to smialo pytaj ;)
784-933-899

Robert3178
Forumowicz
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2009-01-08, 02:30

przez Robert3178 » 2011-09-12, 22:56

temat rzeka kabel po kabelku tez lutowałem i okazało sie ze zginał mi jeden kabelek od vteca hehe wiem jaka to praca, najpierw sprawdz obowdy czy wszystko podpiete do czujników jeśli tak to musisz szukac przyczyny w Twojej przejsciówce/lutowaniu. Jak nie to mozesz podłaczy na krótko te piny odpowiednie za błedy oddzielnymi kablami wtedy bedziesz wiedział czy problem jest w wiazce, i pytanie jaki komp obsługuje jaki kolektor ssacy masz??
BYŁO EE8...
JEST AAS 87' b16a1 :)

Kokor
Forumowicz
 
Posty: 272
Dołączył(a): 2007-10-22, 11:19
Lokalizacja: Warszawa

przez Kokor » 2011-09-12, 23:04

Tak jak mówi Robert3178 najprościej po prostu zamieniać parami te kable od czujników w aparacie zapłonowym i patrzeć czy błąd znikł ( czujniki nie powinny się uszkodzić sprawdziłem to empirycznie jeżdżąc tak prze ponad pół miesiąca ale oczywiście gwarancji nie dam :))

Avatar użytkownika
krystyna
Forumowicz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2011-07-27, 20:39

przez krystyna » 2011-09-13, 08:00

Robert3178 napisał(a): i pytanie jaki komp obsługuje jaki kolektor ssacy masz??


komp p28 - Ssący jest z b16a2 ale to nie ma znaczenia, ze akurat te czujniki nie banglają....

chyba podłączę je na krótko.....

[ Dodano: 2011-09-13, 18:28 ]


niepodpięty d22 :szok: VTEC już gra i nie ma problemów z odpalaniem :) dzięki za odpowiedzi :)

Posty: 6   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Teraz jest 2024-04-28, 20:07