Pękła mi rurka aluminiowa idąca do sprężarki klimy, pękła na zagięciu, trzyma sie na połowie swojego obwodu, macie jakiś sposób na zaklejenie tego? czy tylko poxilina i heyah ?
no nie wiem ile ta poxilina wytrzyma jak nabijesz klimę i ją włączysz....
chyba że nie będziesz używał a chcesz załatać żeby tam np woda sie nie nalała...
nie no chce uruchomić klimę na te wakacje... nie wiecie czy mając numer tej rurki kupie ją w aso?
Jeszcze takie pytanie, po odkręceniu kompresora od klimy z rurek poleciało troche takiego zielonkawego płynu, czy przy serwisie klimy w warsztacie gdzie ją nabijają, sprawdzają szczelność i odgrzybiają zajmą sie tym czy muszę tam wlać jakiś płyn czy jak? jestem w tym zielony jak ten płyn wiec pomóżcie
Pawlo ja spawam aluminium. rurki od klimy to codziennosc wiec wyjmuj i w paczke do mnie. koszt ok 50 pln plus koszty przesylki w tym wypadku.
na kleje nie ma szans dzialac. w rurkach tych przy pracy klimy jest ok 12 atm cisnienia.
gruby126p1 napisał(a):ten zielony plyn to freon
podstawa jest taka ze w cisnieniu atmosferycznym (a taki panuje w otwartym ukladzie klimatyzacji) freon wystepuje tylko pod postacia gazu...
w ukladzie jest poza freonem olej do smarowania sprezarki.
pare info ode mnie, bo zakładałem w civicu 4g klimę 3 razy i sie co nieco orientuje
Spawanie, jest prawie nie możliwe ze względu na wiek rurek i to że aluminium jest już utlenione :]
ateem a spawałeś 20 letnie aluminiowe rurki ?
jak my próbowaliśmy spawać u gościa który na codzień spawa i działa w klimatyzacjach, rurki dosłownie znikały po przyłożeniu do nich palnika.
ja w końcu dorwałem następną klimę na części i wszystko hula narazie. jak coś to jakieś rurki mam, zdemontuj tą rurkę zaślep pozostałe otwory i zrób rurce zdjecie może coś się poradzi. można jeszcze przekuwać przewody tzn wymieniać na całe gumowe. jest kilka firm które dorabiają przewody na wzór.