Odbudowa ed9 budzet 24.000

Posty: 37   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
shinu
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2009-11-22, 12:22

Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez shinu » 2016-01-04, 03:06

Witam.

Może ktoś mnie tutaj jeszcze pamięta:)
Kupiłem 2 czy 3 lata temu auto stan "igła" za bodajże 12k. Najdroższy jaki wtedy znalazłem. Dopiero co odrestaurowany, temat nawet jeszcze wisi w archiwum ale niestety zdjęć już nie ma.

Obrazek

Niestety, mimo wszelkich zabiegów, chuchania, dmuchania, proszenia i błagania auto zaczęło sypać się w oczach po kilku miesiącach.

W dwóch zaprzyjaźnionych warsztatach (dobrze zaprzyjaźnionych) opinia jest ta sama - ktoś spie$@#$@# sprawę koncertowo a auto zrobił tylko na strzała. Nawet felgi to cóż, jakaś podróba za 600zł (dorzuciłem 1800zł)

Mimo wszystko nie mam najmniejszego zamiaru go złomować ani sprzedawać na części, zdecydowałem się podjąć probe ratowania tego biedaka, przez mała kampanie crawfundingowa, ktorej strona i forum wystartuje w okolicach czwartku http://hondaproject.com/
Będzie można podejrzeć jak idą pracę nad Honda, czy udzielić porady.

Temat jest o tyle fajny, że znajomi rodziny w stanach jarają się naprawa starszych oldschoolowych aut, ogarniają fundusze, pomagaj szukać części itp itd, jedyna różnica, że nie jest to żaden cadillac czy stang ale myslę, że można Edka spokojnie wpisać w kanion aut ponadczasowych ;p

Także zwracam się do was z prośbą o pomoc w ułożeniu jakiegoś fajnego planu co za te pieniądze można zrobić. Nie zależy mi zbytnio na mocy, 150 kucy, które miał w a9 było wystarczające (no ewentualnie do 200 mozna dmuchnac ;) )

Dodatkowo jakby to nie brzmiało, w aucie siedział lpg (100km/15zł to coś pięknego jeśli się jedzie gdzieś dalej) także byłbym skłonny zostawić tę instalacje. Aczkolwiek jeśli ma to rzutować na kulturę pracy i awaryjność silnika w momencie kiedy wypluje te 200km to mogę się go zrzec w imię wyższego dobra;p

Musimy wliczyć w ten budżet pełne odrestaurowanie budy, zawieszenia, całego osprzętu silnika i elektryki.

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam
"Do pełni szczęścia wystarczy mi kawałek huśtawki. Kiedy jest cała, cała dla mnie, odpływam. Nie poznasz, nie zrozumiesz. ."

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Wenega » 2016-01-04, 06:06

24K to wg mnie w zupełności wystarczający budżet na odrestaurowanie, a co jeszcze to zależy w jakim dokładnie stanie jest REX..

- prace blacharskie i lakiernicze - jeśli chcesz mieć na najwyższym poziomie to musisz policzyć te 8k wg mnie (choć oczywiście zaraz znajdzie się jakiś "mirek" który zrobi ci to za przysłowiowe 2 tyś..
- zawieszenie kompletne, w zależności od opcji (czy gwint i jaki, czy regulowane wahacze, czy poli czy ori tuleje) od 1,5k do 5k
- wnętrze - tutaj postawiłbym na oem, poflokował tylko to co jest febrycznie flokowane, a resztę przy pomocy jakiegoś detailiera doprowadził do igiełki (ewentualnie wymienił to co się nie nadaje), w zależności od stanu mysle ze maks 1k
- hamulce, w zależności od opcji od 0,5k do 2k
- wszystkie "pierdoły" które wyjdą w tak zwanym "międzyczasie", tutaj zarezerwowałbym te 3k (bez przesady)
- remont silnika (jeżeli tego wymaga), w zależności od opcji, bez zakucia: około 5k, z zakuciem, przy obecnej cenie dolara około12k

tak to widzę, oczywiście na czyms być może uda ci się zaoszczędzić, cos pewnie jeszcze dojdzie, więc trzeba ostrożnie. zapraszam tematu mojego REXa i wielu innych (Bonczek!) i służe pomocą jakby co.

p.s.
poza remontem silnika i pracami lakierniczo/blacharskich, wszystko jest bez "robocizny"
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
shinu
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2009-11-22, 12:22

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez shinu » 2016-01-04, 06:33

Co do silnika to jest tutaj dylemat czy naprawiac to co jest - d16a9, tutaj za cholere nikt nie wie do konca co sie stalo. Po wymianie palca przejechal 50m i padl. Zamienil sie w jeden wielki kawalek zaspawanego bloku. czy sciagac z uk inny motor. Tutaj w sumie jest dowolnosc, ważne aby to dobrze działało i w miarę ładnie ciągnęło.
Co do stanu aktualnego mojej Hondy to no coz..
ktoś spie$@#$@# sprawę koncertowo

Ale nie oddam jej za zadne skarby;p Nie wiem czy to fakt, ze wpakowalem w nia ponad 2tyle ile zaplacilem czy cokolwiek innego, ale nie. Ta Hania jeszcze bedzie jezdzic i budzic podziw:)

Kwota 24k wyliczylem przy dofie 8k usd po 3.5zł. -10% darowizny -i 1600zł oplat za transakcje. Jak udało mi się wstępnie ustalić na tyle można sie nastawiać. Jakiś czas temu goście zebrali 12k usd na naprawe jakiegos busika także jestem dobrej myśli.

Co do blachy wstepne koszta na fest to 6k pln u Znajomego z Auto Wrobel na Estrady w-wa. Z tego co pamiętam, obok jakos stoi warsztat kogos z forum
"Do pełni szczęścia wystarczy mi kawałek huśtawki. Kiedy jest cała, cała dla mnie, odpływam. Nie poznasz, nie zrozumiesz. ."

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Wenega » 2016-01-04, 06:44

jeżeli nie zależy ci na oem, to z silnikem możesz iść w taka stronę jaką chcesz: najpopularniej i najtaniej: B-seria, to rząd wielkości 6-8k.. najgrubiej: K-seria- ile to najlepiej spytaj emg, on włożył sobie do REXa właśnie k-serię :D Remont A9 z zakuciem + turbo to 12k+6-8k..

zmnie lakier z blachą, gdzie nie płaciłem za robociznę mojego brata i jego blacharza( :D ) wyniósł coś ponad 2k za same materiały z wyższej półki, więc dodaj sobie do tego robociznę której jest fhuj..
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
shinu
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2009-11-22, 12:22

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez shinu » 2016-01-04, 07:04

jedna z opcji jaka mi zaproponowali to wrzucenie k20 i dmuchanie jej do ~300 kucy za ok 15k. Niby ok tylko nie wiem czy aż taka moc jest mi potrzebna.

Głównie chciałbym prosić o pomoc w ułożeniu ogólnego setu, do którego będziemy mogli powoli darzyć. Jest to aktualnie ostatnia i najważniejsza rzecz jaka muszę ogarnąć do końca tego tygodnia roboczego abym mógł wysłać gotowy projekt. Bądź co bądź jeśli chce zgarnąć te pule to muszę napisać coś więcej niż hej hej dawać hajs będę naprawiać samochód;p

Lakierowanie w moim wypadku to tez bedzie tylko koszt materialow, rodzimek ma zautomatyzowana komorę lakiernicza (moto-krol)
Tutaj nasz byly Nissan 240 SX s13 silvia po malowaniu. mat z ksyralikiem z Lamborghini
Obrazek

Generalnie jeśli udałoby się zmieścic w 30k (5k dorzuce jeszcze z wlasnej kieszeni) z robocizna i wydlubac naprawde porzadne auto to bedzie mega mega, tylko najwazniejsze to sklecić porządny plan
"Do pełni szczęścia wystarczy mi kawałek huśtawki. Kiedy jest cała, cała dla mnie, odpływam. Nie poznasz, nie zrozumiesz. ."

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Wenega » 2016-01-04, 07:16

no to plan jusz masz widzę :D

blacha i lakier odznaczone

zawieszenie: AP wystarczy czy cos lepszego rzędu ISC?
tuleje: poli czy oem?
hamulce rozumiem musza być większe - poczytaj forum, jest kilka opcji
jeżeli K20 wchodzi w grę to uderzaj do emg z wyceną (k20 już wg mnie nie ma sensu dmuchać)

reszta (koła, wnętrze, ewentualne carbony ;) ) to już Twoje :widzimisię" ;) :D
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
shinu
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2009-11-22, 12:22

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez shinu » 2016-01-04, 07:32

wchodzi i nie wchodzi.
Nie chcialbym wykonczyc budzetu na jednej czesci, a reszte zrobic po taniosci;/ caly czas mam wrazenie, ze taka B seria na vtecu z przedmuchem do 200hp bedzie bardzo wystarczajace.

Zawias raczej musimy lepszy niż gorszy. Co prawda nie mam porowniania, sprezyny u mnie siedza, to jeśli jest to kwestia 1000zł wiecej to wole wsadzić cos co jednak dluzej pozyje:) Preferuje raczej Twarsze niz miększe auto.

Tuleje u nie wszystkie byly na poli
"Do pełni szczęścia wystarczy mi kawałek huśtawki. Kiedy jest cała, cała dla mnie, odpływam. Nie poznasz, nie zrozumiesz. ."

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Wenega » 2016-01-04, 07:40

AP vs ISC to tak 1500-2000 więcej (a i AP nie jest syfem - to bardzo solidny gwint.. ja mam AP i dla mnie jest wystarczające.. szczerze to jeżeli nie planujesz kilkunastu razy w roku wypadu na tor, to bierz AP a z tego co zostanie kup porządne regulowane wahacze przód i tył (nie chińszczyznę).. no chyba że stwierdzisz że stać cię będzie na ISC + wahacze..

jeżeli masz już poli, i są w dobrym stanie - to to ci odpada oczywiście..
Ostatnio edytowano 2016-01-04, 07:42 przez Wenega, łącznie edytowano 1 raz
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
shinu
Forumowicz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 2009-11-22, 12:22

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez shinu » 2016-01-04, 07:42

Poki nie zobacze finalneo planu to cieżko mówić na co mnie stać a na co nie:p
Jeżeli nie ma az takie roznicy to bez sensu. Nie sztuka jest wladowac w auto cholera wie co za x kasy, jeśli tańsza opcja zda egzamin to lapiemy sie jej na poczatek:)
"Do pełni szczęścia wystarczy mi kawałek huśtawki. Kiedy jest cała, cała dla mnie, odpływam. Nie poznasz, nie zrozumiesz. ."

Avatar użytkownika
Dzemor
Forumowicz
 
Posty: 302
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Dzemor » 2016-01-04, 13:54

Co do silnika to K20 jest mało praktyczne w Rexie w którym silnik jest bardzo wysunięty przed przednią oś i każdy kilogram który jest wysunięty przed oś mocno pogarsza jego prowadzenie. Ja bym polecał kupić D15Z6 które ma usztywnienie (rozpórkę) w głowicy i misce. Dmuchając 0.8 bara będzie miało 200 koni dostępne od 1700 obr przy czym K20 ma moc od 4500 obr ;) K20 z osprzętem kompletnym waży 140 kilo, a uturbione D15Z6 waży 87kg.

Za koszt K20 kupujesz D15Z6 (silnik i części ASO kosztują złotówkę) i turbisz go na 0.8 bara.

B seria jest silnikiem służącym do chwalenia się przed kolegami bo przy uturbieniu moc wychodzi ta sama a koszt silnika i części jest 4 razy większa niż D15.

Jak założysz sobie normalny gaz (nie u janusza za 1500) to nie będzie z nim problemu. W Koszalinie jeździ Civic dmuchnięty na 1.2 bara i nic mu nie jest, a jedzie na gazie tak samo jak na 100 oktanowym paliwie z Shella. Jedynym minusem gazu jest waga układu która w porównaniu z kosztami paliwa jest niczym :)

Kaspol
Forumowicz
 
Posty: 2037
Dołączył(a): 2004-11-08, 16:47
Lokalizacja: Kryry
Samochód: crx ee8

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Kaspol » 2016-01-04, 14:23

Dzemor napisał(a):B seria jest silnikiem służącym do chwalenia się przed kolegami bo przy uturbieniu moc wychodzi ta sama


Chyba kolego cos troszke ci sie pomylilo.

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez wrobellos » 2016-01-04, 15:14

dzemor, sorry ale takich herezji to juz dawno nie slyszalem, przejedz sie crxem z k20 i wygaduj takie glupoty, domniemam ze crxem z dobra b seria 200+ na tez nie jezdziles, nie raz widzialem jak pizdziki 1,5, 1,6 turbo braly sie za mocne B n/a mocy bylo porownywalnie i zawsze pizdziki zostawy gdzies na tylach....

pozatym czy tu sie chwalic przed kolegami? swapem ktorego jest w stanie zrobic nastolatek pod blokiem majac podstawowy zestaw narzedzi ?
pochwalic to sie mozna k24 fank ~~ itb 500km albo k24 kute turbo 700-800km

tytoos
Forumowicz
 
Posty: 540
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez tytoos » 2016-01-04, 17:01

na początek - kibicuję projektowi :)

moje wrażenie po przeczytaniu postów autora jest takie, że chce zbudować fajny samochód do jazdy po mieście (lansu :P )
Wg mnie propozycja wrzucania D15 stoi w sprzeczności z założeniami ;)
Ja osobiście bym celował w kultowe B18C6, prywatnie nie lubię turbin, wieć zostawiłbym n/a ;)

Projekt zapewne ma budzić podziw, żeby składkowicze byli z niego również dumni ;)

Avatar użytkownika
Robs
Forumowicz
 
Posty: 173
Dołączył(a): 2008-08-24, 22:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Robs » 2016-01-04, 20:38

Dzemor napisał(a):Co do silnika to K20 jest mało praktyczne w Rexie w którym silnik jest bardzo wysunięty przed przednią oś i każdy kilogram który jest wysunięty przed oś mocno pogarsza jego prowadzenie. Ja bym polecał kupić D15Z6 które ma usztywnienie (rozpórkę) w głowicy i misce. Dmuchając 0.8 bara będzie miało 200 koni dostępne od 1700 obr przy czym K20 ma moc od 4500 obr ;) K20 z osprzętem kompletnym waży 140 kilo, a uturbione D15Z6 waży 87kg


K seria w komorze "kładzie się" na ścianę grodziową, w przeciwieństwie do D,B,H serii. Co do mocy od 4500 obr to już większej bzdury nie słyszałem. K20 waży to samo co B18. O reszcie zalet K20 o których ktokolwiek kto się chociaż trochę interesuje silnikami hondy nie ma sensu się rozpisywać...
Performance ... second

Avatar użytkownika
Dzemor
Forumowicz
 
Posty: 302
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: Odbudowa ed9 budzet 24.000

przez Dzemor » 2016-01-04, 21:30

Tu macie pierwszy lepszy wykres z K20A :) >klik<

Jakoś mi się nie chce wierzyć że silnik z turbo który zaczyna się zbierać od początku swoich obrotów był wolniejszy od n/a o tej samej mocy.

Co do wagi tych silników to potwierdzone info gdyż oba te silniki leżą u mnie w garażu i oba ważyłem bo to miało być kryterium decydującym w wyborze do mnie.

Pomijając powyższe sprawy to do n/a czemu nie F20 z S2000 ???

  Następna strona
Posty: 37   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Teraz jest 2024-04-26, 19:40