po podliczeniu kosztow wydalem w tej chwili 6 tys zl. na czesci ze strojeniem.
Oczywiście to jest wersja wg mnie proofi jaka należy sie kierować aby cos dobrz enam służyło
Założenie 0,5 bara
sprzeglo exedy stage 1 850 zl. ( niezbedne dla rozwoju przeniesie 250 koni i 280 momentu)
chlodnica sportowa ALU najtansza z ebay - 400 zl ( ALU nie polecam lecz miedzianą warto wlozyc od vti civica z wiatrakiem badz del sola) mishimoto jak najbardziej koszt ok 950zł
kolektor 200zl (kolektor z silnika D15z1, civic)
intercooler sportowy ALU -400 zl. - (niezbedny)
turbina regenerowana Garret od Saab 9000 2.3T z kompresorem 0.48A/R - 1000 zl. ( warto wsadzic jakas nowsza turbine garreta. np T25-T28)
blow - 200 zl.
orurowanie z kolankami i opaskami zbrojonymi 450 zl. (opaski warto kupic zbrojone silikonowe z usa, ktore sciagam w kazdej ilosci -sa polowe tansze niz w polsce!!)
boost kontroler 50 zl ( ALU) (jesli masz wyregulowane silownikiem w sprezarce to nie potrzebujesz tego)
smarowanie turbiny 170zl. z podkladki oleju
podkladka pod filtr oleju do smarowania 120-150 zl.
komplet 6 wskaznikow boost, egt, afr, temp oleju, temp wody, cis. oleju. 750 zl
slupek na wskazniki plus na deske 140 zl.
chlodnica oleju z wezami 250 zl.
flansza kolektor turbo plus redukcja na sonde EGT 100 zl
chromowanie flanszy 100 zl - moj wymysł
nowa sonda lambda NGK 130 zl. - uznałem że warto kupić nową
świece irydowe ngk 120 zl - najlepsze świece na rynku i doskonałe na każde warunki.
FMU aby dojechać do warsztatu na strojenie - 350 zl po strojeniu kompa do sprzedania.
strojenie komputera 650zl (fmu mozna sobie wsadzic do 0,3 bara)
i jakies drobne rzeczy ktore nie pamietam
Wkład własny- bezcenne.
moc jest dalej przy 6300 wiec v max sie nie zmienia. zreszta nie katuje na turbo auta na v max.
przy wyscigach na 1/4 ee8 ma przewage gdyz ma wiekszy zakres momentu i mocy u mnie po zmianie biegu wskakuje na 4500 i po 6500 zaczyna spadac i juz nie ciagnie, musialbym miec przelozenie glowne od crx wtedy wydluzylbym biegi, lub silnik z vtec na pokladzie.
ale przykladowo jadac na trojce 2500 i dociskajac gaz to mowie wiekszosci ...by by
a teraz kilka porad:
- zanim wsadzisz turbo zmierz kompresje, jesli silnik jest slabej kondycji szybko sie przegrzeje a olej bedzie schodzil z bagnetu w oczach. rada: zmień pierscionki. dotrzyj zawory.
- na fmu nie polecam jazdy gdyż po jakims czasie okazuje sie ze pompa daje za małe ciśnienie i trzeba inwestować w pompe paliwa mocniejszą oraz wtryski. a wszystko mogą ogarnąć seryjne wtryski i komp PM7 lub p28.
- dobrze byloby wymienic uszczelke pod glowica na oryginalną, ja wymienilem bo mi stara poszla ale nie ma reguły. jak chcesz dmuchac powyzej 0,5 to jest konieczne splanowanie bloku pod taką uszczelkę, w crx uszczelka oem honda daje rade i na duzych cisnieniach też wytrzyma.
- warto zamontować chłodnice oleju, gdyż przy jezdzie po mieście silnik jest słabo chłodzony w lecie. zima nie trzeba a nawet warto ja zdemontowac.
- węże do smarowania turbiny oraz do chłodnicy dorobisz w hydraulicznym zakładzie.
- typ gwintu czujnika ciśnienia oleju to 1/8 cala. ale nie polecam stad brac smarowania gdyz turbina dostaje za duze cisnienie.
- kupować w polsce turbosprężarki i takie ktore się łatwo i tanio regeneruje.
-odpływ oleju do miski ze sprężarki powiniem miec ok 1,5-2 cm srednicy aby nie bylo zatorów.