Lampa sygnalizująca działanie vtec
Najcześciej zadawane pytania.
SPRAWDZ NAJPIERW TUTAJ CZY NIE MA ODPOWIEDZI NA TWOJ TEMAT !

Posty: 6   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

Lampa sygnalizująca działanie vtec

przez pirul » 2008-04-21, 00:29

No więc krótko, bo nie ma o czym się rozpisywać – jak sobie zrobić lampkę, która sygnalizuje włączanie vteca.

To samo się robi przy d jak i b serii, kwestia innej lokalizacji zaworu w b (po lewej przed aparatem zapłonowym). Umiejscowienie lampki dowolne – czy to w liczniku w jakiejś wolnej kontrolce czy w zewnętrznej obudowie, można na tylnym zderzaku żeby golfy i calibry wiedziały co jest przyczyną ich zguby :P Zależy od fantazji.

Potrzebne są:
- dioda 3, 5 lub 10mm dowolnego koloru, ale jak masz albo planujesz shift lighta to nie wybieraj diody o tym samym kolorze :)
- czarna taśma izolacyjna,
- 2-3m cienkiego przewodu w izolacji (najlepiej linka, nie drut) w zależności od miejsca montażu,
- konektor zaciskowy do połączenia przewodów,
- lutownica,
- ok. 1-1,5m peszla najlepiej czarnego,
- kilka opasek jednorazowych (tyrtytki, zipy, róznie się to nazywa, wiadomo o co chodzi)
- inne bajery jak obudowa czy cokolwiek związanego z miejscem montażu wedle własnych upodobań.

Nie robiłem fotki każdego ruchu ręką bo po pierwsze cały zabieg nie jest to na tyle skomplikowany, żeby była taka potrzeba, po drugie u siebie już miałem to zrobione a tylko na prośbę piszę co i jak. Lokalizujemy pod maską solenoid, podpięty jest pod niego jeden kabelek, którym ecu podaje plus i włącza vtec. Zaznaczone na fotce jego miejsce w z6.

Obrazek

Przygotowujemy kabel, który będzie podpięty do diody i konektor i zapinamy na kabelku idącym do kostki do zaworu vtec (zaznaczone strzałkami na poniższym zdjęciu), po czym owijamy szczelnie taśmą izolacyjną i naciągamy peszel (zaznaczone dwoma równoległymi strzałkami), przypięty kabelek przez przepustkę w ścianie grodziowej przeciągamy do wnętrza (pod akumulatorem) mocując po drodze tak, żeby się nigdzie pod maską nie ‘merdał’ i pod dywanem ciągniemy w żądane miejsce docelowe, ucinamy zbędny zapas.

Obrazek

Kabelek lutujemy do plusa na diodzie (dłuższy pręcik), do drugiego pręcika lutujemy drugi kabelek i podpinamy pod jakąkolwiek masę najbliżej miejsca montażu. Poniżej fotka jak ja to sobie wymyśliłem na gotowo. I już.

Obrazek

Chyba nie muszę pisać, żeby nie sprawdzać, czy urządzonko działa na postoju :) Musimy jechać, żeby vtec się włączył więc nie katujcie auta obrotami pod garażem :P

pozdro
pirul
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
TO-MASS
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2007-12-19, 20:52
Lokalizacja: Poznań

przez TO-MASS » 2008-06-06, 22:18

Czy owa dioda w układzie nie zmieni rezystancji/oporu? W końcu jest wczepiona w obieg. V-TEC nadal załączy mi sie przy 5,5? ;)

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2009-02-23, 12:00

stary temat ale mi się przydał...
moment załączenia Vteca się nie zmieni bo jest podawany prąd albo nie jest a tutaj chodzi tylko o impuls na zawór... dzisiaj sprawdze i potwierdze... sorry za stare kotleciska :D
Obrazek

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2009-02-23, 13:36

TO-MASS napisał(a):Czy owa dioda w układzie nie zmieni rezystancji/oporu? W końcu jest wczepiona w obieg. V-TEC nadal załączy mi sie przy 5,5? ;)


Nie zauważyłem wcześniej tego pytania, osobiście nie mierzyłem oporu, ale na wszelkich możliwych poradnikach DIY w sieci jest to opisane w ten sam sposób, gdyby miało to znaczenie myślę, że zostałoby zauważone, u mnie vtec włącza się jak dawniej :)
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
beata22staw
Forumowicz
 
Posty: 879
Dołączył(a): 2006-02-16, 23:04
Lokalizacja: Wlkp...

przez beata22staw » 2009-03-22, 12:15

A gdy sie v-tec zapnie to świeci wam ta dioda czy jak?????
bo u mnie tylko błysnie jak się zapnie...
gdzieś widziałem za filmie że po zapięciu się świeci ...
zrobiłem wszystko tak jak opisał (pirul) ale tylko błysnie
jak to jest?????
W221 S550

Avatar użytkownika
Szymo1988
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2009-08-27, 20:44
Lokalizacja: Słupsk

przez Szymo1988 » 2009-12-25, 20:48

a czy większa ilość diód nie wpłynie na czas w jakim załącza się Vtec?? chce zrobić zmienne podświetlenie zegarów i niektórych elementów deski . Vtec będzie zmieniał oryginalne na czerwone :rotfl:
JESTEŚ MOJĄ KOKAINĄ |-| /\ |/| | /\

Posty: 6   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Teraz jest 2024-04-28, 09:14