Jakiś czas temu szukałem na forum informacji (nie tylko tutaj) na temat czasów rozrządu. Niestety nic nie znalazłem dlatego trzeba było się zabrać za to samemu. Zrobiłem tarczke pożyczyłem czujnik zegarowy i wspólnie z kumplem Dawee zaczęliśmy mierzyć. A wyglądało to mniej więcej tak:
Wszystko starannie co do stopnia mierzone dwa razy. dwa razy sprawdzone wyznaczenie GMP także myśle że wartości są wiarygodne . Czasy są następujące:
Dla luzu pomiarowego 0,25 :
Otwarcie ssania: 8* przed GMP
Zamkniecie ssania: 54* za DMP
Otwarcie wydechu: 50*przed DMP
Zamknięcie wydechu: 12*za GMP
Wznios maksymalny krzywki ssącej: 9,85mm (zależna od zużycia wałka u mnie akurat tyle było, mierzony na dźwigni)
Wznios maksymalny krzywki wydechowej: 8,9 mm (mierzone na dźwigni)
Wznios krzywki ssącej mierzony na wałku: 6mm
Wznios krzywki wydechowej mierzone na wałku: 5,37mm
Przełożenie dźwigni ssącej : 1,64
Przełożenie dźwigni wydechowej: 1,65
Całkowity czas otwarcia krzywki ssącej= OS+ZS+180*= 242* (przy luzie 0,25)
Całkowity czas otwarcia krzywki wydechowej= OW+ZW+180= 242 * (przy luzie 0,25)
tak to by wyglądało.
A po co to wszystko?? Np. do przeliczenia długości kolektora wydechowego/ssącego jeżeli ktoś robi własną wydumkę, lub żeby ktoś nie wcisnął nam jakiegoś wypasionego wałka co będzie miał takie same w rzeczywistości parametry jak seria.
Mam nadzieje że się przyda.
Pozdro