Jako, że sporo osób mnie o to pyta to zakładam taki wątek i nie będę miał nic przeciwko gdyby któryś z modów go podpiął. Jest już taki o turbo ale ma 4 strony więc pewnie nikt nie znajdzie.
A więc:
kompresor Eaton M62 - 700 - 1000 PLN
obrócenie kompresora w stronę Hondy - 300 PLN
wskaźniki (AutoGauge SM Peak - temperatura oleju, EGT, boost) - 700 PLN
słupek - jakieś 100 PLN
mocowanie kompresora - 400 - 700 PLN
złączki do dolotu - 250 PLN
IC - 100 - 300 PLN
orurowanie do dolotu - 150 PLN
spawanie dolotu - 100 - 200 PLN
blow off - 200 PLN
strojenie - 400 - 700 PLN
flansze do kompresora - 100 PLN
dolot (filtr + rura elastyczna) - 100 PLN
wtryski 300 ccm - 200 - 300 PLN
jakieś bzdury typu kabelki do elektrosprzęgła, lakiery do dolotu, obejmy - 100 PLN
dodatkowo, zakładając że ma się obd0
to przejscie na obd1
komputer - 70 - 100 PLN
aparat obd1 - 150 PLN
przejściówka - 200 PLN
Dodatkowo warto mieć:
sprzęgło spiekowe - 400 PLN
chłodnica z Del Sol B serii (gruba) - 150 PLN
owinięty kolektor bandażem - 50 PLN
wydech 2,25'
mocniejsze hamulce (dużo mocniejsze)
twardsze zawieszenie
Razem na sam kompresor wychodzi 4500 PLN zakładając że nie ma się nic z powyższego
I uprzedzając pytania, większości z tych wydatków nie da się przyciąć - można zrezygnować ze wskaźników (ale bezpiecznie je mieć).
Można też samemu zrobić sobie mocowanie kompresora wraz z napinaczem ale jest to bardzo ciężka robota i bez odpowiedniego miejsca pracy i umiejętności spawalniczych nie ma nawet sensu się za to zabierać.
Flansze można wyciąć ręcznie z blachy ale może się je potem ciężko spawać.
Obrócenie kompresora nie jest niezbędne ale bardzo ułatwia pracę - jest więcej miejsce na zrobienie dolotu i całego orurowania. Potrzeba obrócenia wynika z tego, że silniki Hondy kręcą się w lewą stronę a silnik Mercedesa, z którego pochodzi Eaton w prawo. Trzeba więc przerobić kompresor by działał z silnikami Hondy.
A, i seryjne wtryski w życiu nie wystarczą na 0.5 bara - no chyba, że ktoś chce mieć zbyt ubogą mieszankę albo odcinkę przy 6 tys. RPM.
Pzdr