Koszty założenia kompresora do ED9 D16Z5
Najcześciej zadawane pytania.
SPRAWDZ NAJPIERW TUTAJ CZY NIE MA ODPOWIEDZI NA TWOJ TEMAT !

Posty: 7   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

Koszty założenia kompresora do ED9 D16Z5

przez Góral » 2012-10-26, 13:58

Jako, że sporo osób mnie o to pyta to zakładam taki wątek i nie będę miał nic przeciwko gdyby któryś z modów go podpiął. Jest już taki o turbo ale ma 4 strony więc pewnie nikt nie znajdzie.

A więc:

kompresor Eaton M62 - 700 - 1000 PLN
obrócenie kompresora w stronę Hondy - 300 PLN
wskaźniki (AutoGauge SM Peak - temperatura oleju, EGT, boost) - 700 PLN
słupek - jakieś 100 PLN
mocowanie kompresora - 400 - 700 PLN
złączki do dolotu - 250 PLN
IC - 100 - 300 PLN
orurowanie do dolotu - 150 PLN
spawanie dolotu - 100 - 200 PLN
blow off - 200 PLN
strojenie - 400 - 700 PLN
flansze do kompresora - 100 PLN
dolot (filtr + rura elastyczna) - 100 PLN
wtryski 300 ccm - 200 - 300 PLN
jakieś bzdury typu kabelki do elektrosprzęgła, lakiery do dolotu, obejmy - 100 PLN

dodatkowo, zakładając że ma się obd0
to przejscie na obd1
komputer - 70 - 100 PLN
aparat obd1 - 150 PLN
przejściówka - 200 PLN

Dodatkowo warto mieć:
sprzęgło spiekowe - 400 PLN
chłodnica z Del Sol B serii (gruba) - 150 PLN
owinięty kolektor bandażem - 50 PLN
wydech 2,25'
mocniejsze hamulce (dużo mocniejsze)
twardsze zawieszenie :P

Razem na sam kompresor wychodzi 4500 PLN zakładając że nie ma się nic z powyższego :P

I uprzedzając pytania, większości z tych wydatków nie da się przyciąć - można zrezygnować ze wskaźników (ale bezpiecznie je mieć).

Można też samemu zrobić sobie mocowanie kompresora wraz z napinaczem ale jest to bardzo ciężka robota i bez odpowiedniego miejsca pracy i umiejętności spawalniczych nie ma nawet sensu się za to zabierać.

Flansze można wyciąć ręcznie z blachy ale może się je potem ciężko spawać.

Obrócenie kompresora nie jest niezbędne ale bardzo ułatwia pracę - jest więcej miejsce na zrobienie dolotu i całego orurowania. Potrzeba obrócenia wynika z tego, że silniki Hondy kręcą się w lewą stronę a silnik Mercedesa, z którego pochodzi Eaton w prawo. Trzeba więc przerobić kompresor by działał z silnikami Hondy.

A, i seryjne wtryski w życiu nie wystarczą na 0.5 bara - no chyba, że ktoś chce mieć zbyt ubogą mieszankę albo odcinkę przy 6 tys. RPM.

Pzdr :)
Ostatnio edytowano 2012-10-26, 16:43 przez Góral, łącznie edytowano 1 raz

Michalll_1991
Forumowicz
 
Posty: 109
Dołączył(a): 2012-07-08, 23:57
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

przez Michalll_1991 » 2012-10-26, 16:15

Możesz troche jaśniej to "obrócenie kompresora w stronę Hondy " ?

Siles
Forumowicz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 2011-09-04, 17:37

przez Siles » 2012-10-26, 16:27

Silnik Hondy kręci się w lewą stronę.

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-10-26, 16:44

Zedytowałem już pierwszy post, wszystko jest wytłumaczone :)

Michalll_1991
Forumowicz
 
Posty: 109
Dołączył(a): 2012-07-08, 23:57
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

przez Michalll_1991 » 2012-10-26, 18:56

Siles napisał(a):Silnik Hondy kręci się w lewą stronę.


naprawdę??

Chodzi mi o fizyczne obrócenie kompresora (wsadzenie pod podłużnicę) czy przerabianie czegoś w środku (czego i jak to działa) ?

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-10-26, 19:10

Ehh, był już o tym wątek :) Trzeba przerobić kompresor w środku a bez specjalistycznych narzędzi w stylu prasa pneumatyczna tego nie zrobisz ;) W innym wypadku będziesz miał wlot tam gdzie normalnie jest wylot - da się zrobić żeby to działało ale jest więcej kombinowania. Tak czy siak kończmy offtopa tutaj bo nie po to powstał ten wątek, dodatkowe informacje znajdziesz na stronie mojego projektu albo innych :)

Avatar użytkownika
luxu$
Forumowicz
 
Posty: 579
Dołączył(a): 2008-09-17, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

przez luxu$ » 2012-11-09, 11:18

O kręceniu kompresora to myślę, że każdy powinien sobie w wyszukiwarkę Google wpisać po prostu :) Jest tyle o tym na forach, że książkę można napisać :) Nie ma sensu jeszcze raz poruszać tego tematu. Kto obraca to obraca kto uważa, że nie trzeba to nie obraca :) Niech każdy sobie sam zadecyduje :).
Mój del Sol na części! --=> http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=60462 <=--

Posty: 7   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Teraz jest 2024-04-27, 16:14