OGŁOSZENIE GRZECZNOŚCIOWE !
Samochód sprzedaje mój dobry kolega.
Wszelkie pytania proszę kierować pod numer telefonu podany w ogłoszeniu.
Na sprzedaż niedokończony projekt. Kultowe, japońskie auto przełomu lat 80/90, czyli Honda CRX - prosta recepta na miejski samochód do jazdy na co dzień oraz auto weekendowe, stworzone do czegoś więcej niż przemieszczanie z punktu A do B. Ponadczasowa bryła, sportowy charakter, niezawodna mechanika to trzy główne powody, dla których 2 lata temu poszukiwałem egzemplarza dla siebie. Niestety, obecnie priorytetem stał się inny projekt, Nissan 200sx, który bezlitośnie woła o ciągłe zastrzyki finansowe. Z tego powodu jestem zmuszony sprzedać Hondę. Suche fakty:
- nadwozie ED9, rok produkcji 1991, 100% bezwypadkowa, wolna od rdzy buda, z FABRYCZNĄ BLACHARKĄ, tzn. nadwozie nie miało dotąd żadnych napraw w postaci wstawiania reparaturek progów czy nadkoli, napraw szpachlą czy innych tego typu), przebieg budy to 260 000 km, fabryczny lakier!, przed zimą wykonana konserwacja progów i nadkoli z tyłu
- 1,5 roku temu został wykonany swap jednostki na B16A1 z przebiegiem 170 000 km (obecnie 190 000 km), silnik to zdrowa seria, legitymująca się mocą 155 km i momentem 147 Nm
(potwierdzone wykresem z hamowni), pobór oleju znikomy, za mojej kadencji jeżdżony tylko na Motulu 10W40, 6100 Synergie, silnik nigdy nie był przegrzany
- pomiar przyspieszenia 0-100 km/h przy pomocy Gtech: 6,8 s
- spalanie w cyklu mieszanym: 7,6 l/100 km przy dynamiczniejszej jeździe, jak ktoś się uprze to zejdzie i poniżej 7 ale ten samochód jest raczej stworzony do szybszej jazdy
- masa pojazdu z jednostką B16A1 i cross-barem: 950 kg
Specyfikacja:
Silnik: B16A1 zdrowa seria, przebieg 190 000 km
Skrzynia: Y2, przebieg 190 000 km, żadnych zgrzytów czy niepokojących dźwięków, zalana MTF 5000 km wstecz, przy swapie wymienione przeguby wewnętrzne oraz zregenerowane
zewnętrzne, wszystko wykonane w MOTOMAX, koszt takiej operacji to 1200 zł
Jednostka sterująca: seryjne PW0, okablowanie OBD0
Układ dolotowy: Simota big tube + stożek
Układ wydechowy: seria jeszcze od D16Z5 czyli niestety trochę za wąski ale za to cichy
Zawieszenie: P: amortyzatory KYB ExcelG (2-letnie) + sprężyny FK (roczne),
T: amortyzatory MTS (roczne) + sprężyny FK (roczne), ogólnie jest dosyć sztywno, obniżenie auta -40 mm w stosunku do serii, nowe sworznie dolne, żadnych luzów czy stuków
Układ hamulcowy: pompa hamulcowa + serwo od EE9 iVT
P: wyrzucone seryjne zwalniacze, zamontowane zaciski 282 mm od Prelude VTi,
na tarczy 262 mm
T: seryjne hamulce tarczowe, zaciski po regeneracji
Wnętrze: czerwona wykładzina, Cross-bar, zdemontowane oparcie kanapy, Radio JVC, bardzo rzadka kierownica Formuling France w świetnym stanie
Pozostałe: akumulator przeniesiony za fotel pasażera, sanki wraz z maglownicą od wersji ze wspomaganiem (dorzucam pompę wspomagania, sanki i magiel ORI), felgi alu CMS z prawie niezużytymi oponami zimowymi GoodYear, maska bez garba (z taką kupiłem) podniesiona na zawiasach (dystanse)
Samochód jest mechaniczne doinwestowany, posiada jednak kilka wad, o których muszę napisać:
- szyberdach: blat nadgryziony zębem czasu, poprzednik zamontował go na sztywno, moim zdaniem należałoby go wymienić lub wstawić laminatowy,
- przedni lewy błotnik po przygodzie z wybitym na dziurze sworzniem, wygląda słabo, również należałoby go wymienić no chyba że komuś nie przeszkadza,
- uszczelka zaworu VTEC do wymiany
- kasowniki VTEC do regeneracji (dla niewtajemniczonych - nie mają wpływu na pracę silnika, regeneracja to rozbiórka i czyszczenie papierem ściernym)
Podsumowując, auto pomimo 24 lat, nie sprawia żadnych problemów a raczej wywołuje pozytywne wrażenia i dreszcz emocji (o przechodniach bijących brawo pisać chyba nie muszę). Pierwszy lakier - nie wygląda może rewelacyjnie, w kilku miejscach są jakieś małe zadrapania, zaprawki po przytarciach, itp., ale nie kryje za to pod sobą szpachli i po kosmetyce będzie igła.
OC do 23.05.2015
przegląd do 13.06.2015
Cena: 8999 zł do negocjacji, a wynika z prostego rachunku:
zdrowa buda ED9: 3500 zł, zdrowy swap b16a1+skrzynia+wiązka przerobiona pod ED9, komputer, łapy przerobione pod budę ED, nowe przeguby: 4000 zł (opuszczam i tak 500 zł na kasowniki i uszczelkę), pozostałe rzeczy: parówa simoty, cross-bar, zawieszenie, hamulce, kierownica, radio, koła, itp: 1500 zł, w sumie: 9000 zł (nie wliczyłem oczywiście kosztów swapa, robocizny, części eksploatacyjnych, konserwacyjnych itp. ponieważ już dawno pogodziłem się z faktem, że może odzyskam połowę tego, co włożyłem). Auto jest doskonałą bazą do dalszych modyfikacji, chociażby ze względu na to, że kupujący nie będzie musiał męczyć się z gnijącą budą czy zdychającym d16z5...
Eksploatowane z głową i dbane.
Możliwość obejrzenia auta oraz jazdy próbnej w Toruniu. Posiadam miernik lakieru, jeśli chcesz możesz na miejscu obadać całą budę.
Kontakt: tel. 665 415 100
Stay tuned.
linki do zdjęć:
całość:
https://plus.google.com/u/0/photos/100234573203798144496/albums/6122698606618899953
swap, komora, dodatki, wykres z hamowni:
https://plus.google.com/u/0/photos/100234573203798144496/albums/6122701191545776593
hebel i zawieszenie:
https://plus.google.com/u/0/photos/100234573203798144496/albums/6122702150892010481
konserwacja progów i nadkoli + wgląd w blacharkę:
https://plus.google.com/u/0/photos/100234573203798144496/albums/6122703758566396433
filmik z pojedynku z EK3 B16A2 turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=fZFHHyVpi_E&feature=youtu.be