Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-07-15, 07:56

Miałem w ogóle nie wrzucać tutaj swojego dupowoza, ale 1. w poprzednim temacie zrobił się chlewik, 2. skoro sami forumisie zaproponowali... Mam tylko nadzieję, że Fiat Coupe mieści się w regulaminowym "wart zainteresowania, nietuzinkowy lub ciekawie zmodyfikowany samochód" :D

Tak więc w skrócie, bo nie ma co się rozpisywać.

1. Fiat Coupe, wersja SE, rok produkcji 2000. Edycja na sam koniec produkcji (VIN potwierdza), wyszło tego ponoć dokładnie 208 sztuk na świat. Wedle tego "co mówią na mieście" to jeden z najmłodszych Coupe w kraju. W odróżnieniu od innych wersji, ma pikowane skóry (takie same jak Barchetta, pozostałe FC jeśli mają to gładkie), felgi BBSa 16" (te co na fotkach, na takich wyjechał z fabryki), inny grill, środkową konsolę pod kolor nadwozia, srebrne wnętrza lamp,
2. egzemplarz z dłuuugą historią, w kraju od 8 lat w rękach jednego właściciela (no dobra, dwóch, syna i ojca), lista dopieszczeń i inwestycji długości murzyńskiego kutanga :D Ogólnie drugiego tak zadbanego i dofinansowanego auta nie widziałem w trakcie prawie półrocznych poszukiwań... a nie, przepraszam, widziałem. Było o połowę młodsze i kosztowało prawie dwa razy tyle. I tyle. W temacie.
3. motór - benzynowy wolnossak 1.8 16V (identyczny ma Barchetta, podobny Fiat Stilo) wedle hamowni 132 kunia i 170Nm. Tak, też mam zmienne fazy rozrządu :D Mimo, że fiatowscy puryści wolą 2.0 20V (jeden z tych rzadkich silników z pięcioma cylindrami), to i tak jestem co najmniej zadowolony z tego co siedzi pod maską. Z modów:
- wymieniony wariator faz na jakiś ulepszony model, teoretycznie przeżyje dłużej niż reszta silnika,
- zmieniony dolot, airbox z wersji 20VT z wkładką K&N, jak mi się będzie chciało przerobię na pełny cool air intake
4. z pozostałych tjunerskich spraw:
- ksenon, wstawione w ori lampy z pełną regulacją, co mi bardzo odpowiada,
- wydech: katalizator Magnaflow, brak pierwszego środkowego, drugi środkowy Ragazzon, tył CSC Italia, ponoć ściągane bezpośrednio od Belrusconiego :D
- maska z laminatu, krajowy wyrób jakiegoś magika od FC,
- przedni zderzak PIU (taka firma tjunerska, ja się nie znam),
- reszta w zasadzie seryjna, np. zawieszenie nie obniżane. I bardzo dobrze. Chociaż i tak jest stosunkowo nisko (ale wbrew pozorom nie tak nisko jak myślałem) i dość twardo, dla porównania na pewno sztywniej niż w seryjnym Solu,
5. z wypaśnych rzeczy:
- automatyczna klima - włączam, ustawiam powiedzmy "20" na pokrętle temperatury i tyle mam w kabinie,
- wspomniana skóra na fotelach, boczkach (bardzo fajne bo wykładane pianką, można wygodnie trzymać rękę), kierownicy, mieszku i gałce. Co do foteli... w Barce nie robią aż takiej roboty, bo jest wąska i i tak opieramy się łokciami o drzwi / pasażera, ale w szerokim Coupe trzymają rewelacyjnie. To chyba w ogóle jedyne fotele z pełnej skóry w których siedziałem (nie liczę kubełkowatych wynalazków z alcantarą jak w np. Peugeocie 207 RC - do wygóglowania) i nie przesuwałem się dupą w trakcie dynamicznej jazdy. Czego niestety o np. waszych Motegi powiedzieć nie mogę. Sorry.
- wspomaganie, elektryka szyb i lusterek, 4 poduszki,
- tarcze przód i tył (przód wentylowane) + ABS,
- audio (kopiuję wedle otrzymanej specki): radio Alpine CDA-9884R, wzmacniacz Sony XM-754HX, głośniki Audio System Radion 165-4 4x midbass 165mm + 2x zwrotnica + 2x tweeter,
6. z ciekawostek:
- auto jest zarejestrowane na 4 miejsca, do tyłu wchodzą tylko dwie osoby, do tego gabarytów "młodych dup z klas 1-3" :D
- za to przód jest absurdalnie wygodny i pojemny. Zwłaszcza na szerokość, miejsca jest tyle co w samochodach uważanych za "limuzynowate". Do tego zaskakująco dużo widać, bo szyby małe ale z bardzo fajnymi kątami nachylenia, i da się naprawdę zgrabnie parkować... no, może z tyłem bywają problemy, bo za szybą wystaje 30cm dupy, a lusterka są mniejsze niż w Seicento,
- jak na swoje gabaryty (4,25m) i całą resztę jest autem bardzo lekkim - realnie niewiele ponad 1100kg na pusto. Nawet z silnikiem "tylko" 130-konnym zbiera się bardzo dobrze, tak na poziomie Sola ESi tylko jest trochę bardziej "ucywilizowane". Do tego środek ciężkości gdzieś na poziomie kostek :D i przywoity rozkład masy jak na przedni napęd powoduje, że zajebiaszczo trzyma się drogi. Różnica między usportowionymi hatcbackami, gdzie mamy dach na wysokości twarzy a tył nic nie waży, jest naprawdę odczuwalna,
- na tablicy wskaźników jest woltomierz i ciśnienie oleju. Kurde jak w samolocie :D Chociaż i tak szkoda, że nie ma temperatury oleju, ta była montowana tylko w niektórych wersjach. Ale i tak nie narzekam, kto w ogóle ma dzisiaj takie wskaźniki? :D
7. Z planów:
- z mechaniki: uszczelka pod pokrywą zaworów + świece bo to i tak jedna robota, wszystkie płyny, odboje tylnego zawieszenia,
- z elektryki: radio jest ch***wo zamocowane i lata w kieszeni,
- z innych: sensowne opony całoroczne (tak tak, gunwoburza "całoroczne to zuo" za 3...2...1...), wygłuszenie maski i podłogi bagażnika (drzwi, klapa bagażnika i ściana grodziowa już są), jakieś lepsze zamocowanie tablic rejestracyjnych bo co jest to zrobiłem na szybkiego pod urzędem :D

- cieszyć się jazdą. FHUI :D

Focięta:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od poprzedniego właściciela:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmidło:

https://youtu.be/VP-kif5MNZ8

W podsumowaniu - auto specyficzne, w zasadzie strasznie niepraktyczne, ale "ma to coś". Jeśli macie okazję, koniecznie się przejedźcie. Najlepiej wersją 20VT - w serii 220kunia, ale chyba nikt nie jeździ serią w tym silniku, zwykle podkręcają pod 300. Urywa głowę przy samej dupie :D
Ostatnio edytowano 2016-10-07, 10:48 przez MrJ, łącznie edytowano 1 raz

chudzina
 
Posty: 168
Dołączył(a): 2012-11-07, 18:25
Lokalizacja: Tarnów / małopolska

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez chudzina » 2016-07-15, 11:26

deska rozdzielcza - mega-kozak. ciekawy samochód, podoba mi się, choć ma "egzotyczną urodę", nie jest piękny w oczywisty sposób. gratulacje i udanego użytkowania :)

TomTom
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2015-12-06, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Honda CRX Del Sol

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez TomTom » 2016-07-15, 12:08

Mi też się podoba. W zeszłym roku sam rozważałem kupno takiego. Do niczego jednak nie doszło i kupiłem Solkę ;)

Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: CTR
Samochód: CRX 91'

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez Masny » 2016-07-15, 18:38

Mi się niestety Coupe zupełnie nie podoba ;/
Fajne ma bebechy, fajnie ma otwieraną maskę ale z designem to ktoś pojechał po bandzie (te wyżłobienia po bokach). Bez nich wyglądał by o wiele lepiej:
Obrazek

Takie przynajmniej moje zdanie, wiadomo, ludzie mają różne gusta :)

PS. Po Toruniu jeździło jedno, pomalowane na kolor ferrari i z wielkim napisem "ferrari" po bokach. Ostatnio gdzieś znikło; coś wie co się z nim stało? :>


EDIT:
Obrazek

Taki to w ogole bylby kozak :D

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9938
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez atom1 » 2016-07-15, 19:12

no tak to jak ferrari faktycznie:D
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-07-15, 20:39

z designem to ktoś pojechał po bandzie (te wyżłobienia po bokach). Bez nich wyglądał by o wiele lepiej:


Pitolicie, Hipolicie :D Właśnie to jest cecha FC, design "pojechany po bandzie". A i tak jak dla mnie mogli pójść jeszcze dalej, np. robiąc większe załamanie tylnej bocznej szyby (google > Citroen C2) albo dając oddzielne lampy przednie, wzorem tylnych. Ale fakt, taki styl się albo bardzo podoba, albo jak to powiedziała Moja Siostra "jest paskudny" :D

A w ogóle, to na żywo wygląda dużo lepiej i zgrabniej niż na zdjęciach.

A kolor... na seledynowo to sobie można nie powiem jakie marki malować :D Najlepiej do FC pasują kolory właśnie w stylu Ferrari, czyli czerwony i żółty - do poszukania na necie. Chociaż ja tam na srebrnego nie narzekam, przynajmniej kurzu nie widać*

* ponad 9 lat mam srebrne auto, to wiem :D

grzesiek84
 

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez grzesiek84 » 2016-07-16, 12:38

Bardzo mądrze zrobiłeś wybierając tego Fiata,zamiast kobiecego del sola,szkoda że nie wersja turbo ale choć wyposażenie masz zacne.

Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-07-18, 14:43

Ja tam nie dzielą aut na "męskie" "damskie" "anna grodzka" czy "dżastin bajber" :D Przede wszystkim ma spełniać określone warunki stanu technicznego / wyposażenia / wygody (takie rzeczy jak pozycja za kierownicą, widoczność itp.) i jeszcze parę innych. Jeśli tego nie zrobi, to sorry - może być najsuperaśnym autem świata, ale nie moim. Częściowo dlatego odpadł właśnie Sol, bo niestety plusy nie były w stanie przesłonić minusów.
Na razie powolutku sobie dopieszczam co tam mam do dopieszczenia, planuję kilka rzeczy, a przede wszystkim jeżdżę. I mam się dobrze :)

A 20VT... jeździłem. Gdzie i co urywa to już napisałem :D Ale to nie mój poziom, miałbym problem i z utrzymaniem (pół biedy paliwo czy koszty ewentualnych wymian, ale skąd wziąć ogarniętego mechanika?) i przede wszystkim wykorzystaniem tego kopa. Bo gdzie niby? No i przede wszystkim po co? :D

chudzina
 
Posty: 168
Dołączył(a): 2012-11-07, 18:25
Lokalizacja: Tarnów / małopolska

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez chudzina » 2016-08-26, 22:19

i jak bolid się sprawuje?

Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-09-02, 07:58

A bardzo fajnie :D Na razie leję, jeżdżę, a w przerwach sobie dłubię powoli z duperelami, no i myślę co trzeba zrobić z grubszych przed zimą:

- wywaliłem ksenony bo się kończyły, na razie jeżdżę na zwykłych H1 ale będę musiał coś wymyślić w tym temacie, bo lampy w FC są jakie są... Tak dla porównania - z lewej ksenon, z prawej H1 Tungsram BLUish:

Obrazek

- opony "się szukają", na razie najbardziej prawdopodobna opcja to Vredestein Quatrac 5,
- jak zdejmę koła, to porządnie wyczyszczę tarcze i klocki (czytaj: nie tylko odtłuszczacz, ale i demontaż zacisków, nowa pasta miedziana, szlif rantów)
- lakier czeka na polerkę i woskowanie, a skóry na sensowną impregnację,
- wygłuszę maskę i bagażnik. To i tak jest najcichsze auto jakie miałem (!!!) ale chcę jeszcze ciszej w środku :D
- muszę wymienić poduszkę / łożysko mcPhersona i ogólnie przejrzeć zawieszenie zarówno auta jak i silnika (wydaje mi się, że jedna poduszka się kończy), zmienić płyn chłodniczy, sprawdzić stan pozostałych. Zresztą już czekają:

Obrazek

chudzina
 
Posty: 168
Dołączył(a): 2012-11-07, 18:25
Lokalizacja: Tarnów / małopolska

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez chudzina » 2016-09-02, 17:19

ekstra! :) czemu wjeżdża 10W60 taki jest dedykowany?

Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-09-05, 07:46

Powód nazywa się "VFD" czyli odpowiednik waszego VTECa. Ponoć najlepszy do tego jest olej nie 10W40, ale właśnie 10W60, zwłaszcza kiedy jeździ się dynamicznie... chociaż na forum FC trwają ożywione dyskusje w tym temacie :D
Tak czy siak kupiłem akurat taki a nie inny, bo 1. poprzedni właściciel to lał i chwalił (silnik faktycznie chodzi bardzo fajnie), 2. trafiłem na bardzo dobrą cenę i to z pewnego źródła (bezpośrednio od dystrybutora, więc już chyba pewniej się nie da) i mam 10W60 Valvoline w cenie plusminus 10W40 Orlena czy innego Lotosa. A na wynalazki typu Millers czy LiquiMoly mnie nie stać :P Inna sprawa, że to nie 2.0 20V turbo, gdzie w ogóle sprawa oleju ma znaczenie pierwszorzędne, więc...
Ostatnio edytowano 2016-09-05, 10:58 przez MrJ, łącznie edytowano 1 raz

wondero
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-06-23, 11:33
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Honda CRX D16Z5 1.6

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez wondero » 2016-09-05, 10:51

Te "oczy" ma lekko przerażające, takie świdrujące. Generalnie mi się podoba.

Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-09-05, 11:00

A to proszę, jeszcze jedno foto, tym razem z długimi:

Obrazek

Avatar użytkownika
MrJ
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-02-01, 17:00
Lokalizacja: SH/SC
Samochód: FC SE

Re: Fiat Coupe SE 1.8 16V by MrJ

przez MrJ » 2016-10-03, 06:42

Nikt nie czekał, ale tak jakoś wpadło fajne ujęcie z cyklu "Blok ekipa", odcinek 66,6 "Hundy som fszendzie" :D

Obrazek

  Następna strona
Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości