Cos wiecej bo mam rozne dane co do luzow zaworowych,teraz mam 10 ssace 15wydech a glowica 0,5 lizneta z nominalu ale za malo ,wiec znowu w tygodniu zdejme i zawioze do planowania tylko nie wiem ile ?pewne jest ze musze doprezyc troszke bardziej,tylko ile?
b16a1 według manuala wdech 0.15-0.17 mm wydech 0.17-0.21 mm
dobrze znalazłem ?? Dla pewnści pytam. Ktorej wartosci sie trzymac gornej czy dolnej i na zimnym oczywiscie ??? Dzieki
A moze ktos z okolic Bytomia dałby rade dłubnac ??
Ostatnio edytowano 2010-07-15, 22:35 przez Lax2, łącznie edytowano 2 razy
może ktoś podrzucić manulala jak ustawia sie zawory, chodzi o to jak ustawiać wał dla danego cylindra i które po kolei regulować.
był tu już taki link ale nie działa, szukałem troche sam ale nie znalazłem, będe bardzo wdzięczny
dzięks tomato21, już sie poprawiłem
Ostatnio edytowano 2010-07-25, 13:17 przez bont, łącznie edytowano 2 razy
No tak ale jak na przykład mam minimalną różnice na krzywkach (wytarcie) i po ustawieniu wszystkich ssących na tą samą wartość jeden cylinder traci kompresję a przy ustawieniu też wszystkich ale na trochę inną wszystkie mają kompresję? Więc kminie aby ustawić wszystkie tak jak należy a jednego deczko luźniej.
Może nie wysrał od razu, nie chcę siać pogłosek. Mierzyłem suwmiarką i wydaje mi się że na 3 cylindrze na krzywkach jest różnica 0,1 mm względem pozostałych cylindrów a 0,1 mm to dużo! Jaki masz ustawiony luz na ssącym teraz? Ja mam D16A9 i na ssącym mam teraz bardzo luźno bo aż prawie 0,25-0,27 i auto gada na 4 gary a jak dam na 0,18 to auto chodzi na 3 tylko... Kupię chyba mikromierz i zrobię dokładny pomiar. Zawory klekotają jak w diźle ale na tym wałku podobno tak ma być właśnie luźno.
No raczej mam ten co Ty czyli ten co wszyscy. Ten co w ssącym jest podebrany u podstawy względem serii. No to dzięki za konkretną podpowiedź! Ssący mam właśnie 0,27 chyba teraz ale wydechowy na serie czyli coś koło 0,17 i tu może być problem. W wałkach GMS do DOHC przerobiony jest tylko ssący wałek wiec nie myślałem że trzeba też wydech dać luźniej. Sprawdzę to. Dzięki!
No to oficjalnie potwierdzam: wysrała mi sie jedna krzywka na wałku GMS. 0,25 mam na ssących i nie pali na 3 gar, nie domyka się zawór. Musiałem dać go na 0,30 i pali na 4. Wydechowe dałem na 0,25 ale strasznie klekotały zawory, bardzo ale to bardzo więc wróciłem na serię czyli ciasne 0,20 (nie mam 0,18 listka). Ty może masz też wydechowy przerobiony a ja z tego co wiem to tylko ssący jest ruszany. Dla informacji: poprzedni właściciel wałka (i silnika) przelatał na tym z 2 lata w tym upalał na torze, ja z rok jeżdżę. Możliwe też że po prostu ten wałek miał wadę już na początku, że źle zebrali, nie precyzyjnie na tym 3 garze...
[ Dodano: 2011-06-15, 11:44 ] Ustawiłem zawory w oparciu o pomiary kompresji. Na każdym cylindrze inny luz musiał być... ale kompresja jest teraz prawie równa na 4 garach. Na tym wałku maja być luzy i one wycierają koniki i krzywki ale na kompresje da się ustawić to.