Podłączam się pod temat - żeby nie śmiecić bo rzecz duperelną mi się wydaje.
Pytanie:
Mam automatyczną antenę, dziś zapiąłem stare radio Clarion - wysuwa sie wszystko fajnie. Tylko przy końcu wysuwania mam takie stuk, stuk, stuk i to samo jak radio wyłączam i antena kończy się chować "stuk, stuk, stuk"
Czy to normalne czy coś muszę przesmarować, itd itp ?
Był już taki temat więc możesz poszukać. Mam to samo i z tego co wszyscy mówią po prostu niektóre segmenty mogą być zapieczone. Zalecenia z forum są takie, żeby podczas wysuwania anteny trochę jej pomóc żeby się w ogóle wysunęła cała i potem przesmarować ją dobrze, schować żeby smar się rozszedł i tak kilka razy. U mnie poskutkowało na dwa segmenty, dwa dalej są zapieczone i ogólnie nie ruszałem tego ale pewnie jak już będę robił sprzątanie letnie to znowu ją zaatakuje, bo to strasznie irytujące a czasem się jednak tego radia słucha... Ale poszukaj tematu bo faktycznie nie ma sensu zakładać nowego. Pozdro
dziadek, te dzwieki oznaczaja zjechane plastikowe zęby w mechaniźmie. Niestety nic z tym nie zrobisz poza zlagodzeniem tego stanu - czyli wyczyszczeniem i przesmarowaniem segmentow batu. Jesli uzyjesz porzadnego smaru z dodatkiem teflonu to moze calkiem ja uzdrowisz. Z czasem jednak problem bedzie powracal.
No to jeżeli tak to kiszka:/ Mechanizm mozna wymienić ale tam się chyba bardzo ciężko dostać z tego co wiem - tzn może nie bardzo ale trzeba pogrzebać...
Nie mam stuków podczas rozsuwania tylko jak się już rozsunie to wieńczy dzieło paroma puknięciami - faktycznie jakby jakieś ząbki kilka razy przez coś przeskoczyły zanim "zauważą" że już rozsunięta, to samo jak składa się, już złożona i te same muszą puknąć kilka razy. Tak czy srak widzę że robótka garażowe przede mną
Mam też problem z tą automatyczną antenka. Nie chce się dziad schować. To zależy od typu radia? czy te anteny maja jakiś czujnik który chowa antenke gdy wyłączam radio?
Stukanie jest efektem dwóch defektów, które najczęściej niestety występują jednocześnie:
- wyrobionej białej plastikowej taśmy z ząbkami, która jest bezpośrednim przedłużeniem teleskopu, jeżeli tylko ząbki są wytarte można kupić w aso nowy teleskop z tą taśmą, do ITRa kosztuje ok. 160pln więc do sola droższy nie będzie,
- najczęściej razem z taśmą wyciera się też trybik silnika, który ją ciągnie, a który jest również plastikowy, musi być żeby nie rozerwać taśmy ale przez to też sam się pozbywa zębów i co gorsza nie można tego dostać w aso jako elementu, trzeba kupić cały mechanizm - 260pln do ITRa nie wiem ile do sola.
Silnik działa na tej samej zasadzie co w przypadku np. elektrycznych szyb - jak poczuje opór wyłącza się, jeżeli taśma jest już wyjebana nie stawia wystarczającego oporu i zawsze przeskoczy o kilka zębów zanim silnik się wyłączy - będzie tyrkotać za każdym razem co oczywiście prowadzi w końcu do śmierci anteny.
Naprawić się tego inaczej niż przez wymianę nie da, próbowałem milionem sposobów w ITRrze zanim wymieniłem całość. Kupować używek też nie polecam bo każda ma przynajmniej 13 lat więc już długo też nie pożyje.
Pomijam tutaj inne awarie jak np. zatarcie silniczka z braku smaru, zardzewiałe połączenia bez kontaktu itd. antenę można najzwyczajniej podłączyć na krótko pod 12V i zobaczyć czy reaguje.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD CB600F HORNET '10 SOLD cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project