podniesienie mocy
Grupa Krakowskich CRX-maniaków

Posty: 23   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Adrianoob
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2012-11-11, 17:43
Lokalizacja: Podhale

podniesienie mocy

przez Adrianoob » 2013-01-29, 20:22

Witam, interesuje mnie podniesienie mocy mojego D16Z5. Oczywiscie zalozenie turbiny odpada bo nie chce go zajezdzic. Co mozna zrobic zeby osiagi podniesc? Dodam tylko ze mam juz dedykowany wydech Remus'a i na wiosne zakładam filtr stożkowy plus dolot. Co jeszcze mozna zrobic zeby realnie podniesc moc?

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-01-29, 20:39

Takich tematów były miliardy...

kolektor - dolot + zimne powietrze - 2" lub 2.25" przelot + wydmuszka

Po co ci moc jak nie chcesz jej używać ? ;)
Obrazek

Adrianoob
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2012-11-11, 17:43
Lokalizacja: Podhale

przez Adrianoob » 2013-01-29, 20:51

Po pierwsze kto ci powiedzial ze nie chce uzywac tej mocy a po drugie co to jest " wydmuszka" ? Czy chodzi ci o tłumik koncowy?

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-01-29, 20:55

o wywalenie wnętrza.
Adrianoob napisał(a):Oczywiscie zalozenie turbiny odpada bo nie chce go zajezdzic.
sam napisałeś :)
Turbina to najsensowniejsze i najprostsze podniesienie mocy i wcale nie musisz katować na niej auta bo silnik działa tak samo jak i bez, a zawsze można dać doładowanie około 0,3bara i lataś bez najmniejszego problemu i dużo kasy zoszczędzonej w kieszeni.
Obrazek

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2013-01-29, 20:56

Adrianoob napisał(a):Oczywiscie zalozenie turbiny odpada bo nie chce go zajezdzic


Sugerujesz, że połowa forum regularnie zajeżdża swoje samochody? :razz: Jak tylko masz fundusze to sofcik zrobiony z głową nie zaszkodzi silnikowi pod warunkiem, że ten silnik jest zdrowy i ktoś go dobrze wystroi. Moim zdaniem modyfikacje NA mają sens jak startuje się z pułapu minimum 170KM żeby to miało ręce i nogi, inaczej wpakujesz kupę kasy, wydoisz z z5 może ze 150 koni i nadal co trzecie auto Cię objedzie.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

kamil328
Forumowicz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 2012-05-15, 14:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

przez kamil328 » 2013-01-29, 21:01

albo sb kompresor fundnij ;] ja myśle do swojej Z5 zamontować ;
)
Nisko ,twardo i szybko to właśnie CRX

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

przez bar_oo » 2013-01-29, 21:02

wydmuszka - czyli puste auto w środku, rajdówka, tylko fotel/e szelki i ewentualnie klatka to jest wydmuszka, podnosić moc można w rożne sposoby, dać inny kolektor dolotowy rozwiercony na większą średnice, dolot zimnego powietrza nie seryjny a spod lub sprzed zderzaka, bądź parówa ( to rodzaj dolotu ), do tego wydech kompletnie nowy inny kolektor wydechowy, wywalenie katalizatora i jak se tam chcesz bo to tylko od twojej inwencji zależy i zasobności portfela, zmiana średnicy wydechu na większy, zmiana wnętrza silnika co niesie za sobą znaczne już koszta, wymiana na inne walków rozrządu , i teraz pytanie czy to się opłaca i czy rzeczywiście da widoczna poprawę w mocy samochodu i czy jest to warta skórka za wyprawkę by za kilka tysi podnosić moc Z5 o te parę koni dla spokoju ducha, jeśli interesuje cie rzeczywiste podniesienie mocy momentu to turbo soft tez jest dobrą opcją, tu wtedy na pewno widoczna jest poprawa mocy i przede wszystkim momentu obrotowego silnika
Ostatnio edytowano 2013-01-29, 21:03 przez bar_oo, łącznie edytowano 1 raz
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-01-29, 21:02

lub wpakować seryjne b16a1 robi duży młyn w serii już w reksie i w porównaniu z D16z5 jest przepaść.
Obrazek

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

przez bar_oo » 2013-01-29, 21:07

lub jak pisze miras za cene pakowania gratów w z5 wsadzic zwykłe b16a1 i masz widoczna roznicę i poprawę osiagów a ze zmiana dolotu i wydechu i wystrojeniu w ogóle będziesz happy :P
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2013-01-29, 21:23

Ja już widzę koniec tej historii - A1 turbo ;)
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-01-29, 21:38

ja też latałem na d16z5... modziłem... ze 140kuniuf było, sprzedałem. B16a1 N/A WOW... po chwili, mało... TURBO ~220-230km ciort wie ile... po chwili, mało. Teraz kucizna i celowanie w 3xx hp i nadal niewiem czy nie będzie za mało :P Auto nie miało ani jednej awarii więc turob nie jest takie złe ;] Tak czy siak najlepiej turbo.
Obrazek

Avatar użytkownika
Coligen
Forumowicz
 
Posty: 519
Dołączył(a): 2008-12-01, 00:16
Lokalizacja: ok.Zielonej góry

przez Coligen » 2013-01-29, 22:39

M!R@S napisał(a):ja też latałem na d16z5... modziłem... ze 140kuniuf było, sprzedałem. B16a1 N/A WOW... po chwili, mało... TURBO ~220-230km ciort wie ile... po chwili, mało. Teraz kucizna i celowanie w 3xx hp i nadal niewiem czy nie będzie za mało :P Auto nie miało ani jednej awarii więc turob nie jest takie złe ;] Tak czy siak najlepiej turbo.


x2 :szok:
Było ED9 D16Z5> Bedzie B18C4

Avatar użytkownika
KubsonNH
Forumowicz
 
Posty: 328
Dołączył(a): 2010-01-12, 14:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: EE8 & Rally ED9

przez KubsonNH » 2013-01-29, 22:51

Na początek proponuje silnik doprowadzić do stanu seryjnych 124-130 koni :razz: bo dobrze wiemy że połowa silników nie jedzie, a remoncik i szlif głowicy zawsze dużo daje.
Z czasem mocy będzie mało to wtedy turbo i masz pewność,że silnika nie wysra. Niestety bez $ nie da się zrobić mocy. Więc tak jak chłopaki stopniowo możesz wkładać lepsze sprzęty :)

Adrianoob
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2012-11-11, 17:43
Lokalizacja: Podhale

przez Adrianoob » 2013-01-29, 22:51

Ok koledzy to widze ze jednak nie ma sensu sie bawic w te drobiazgi z NA. Czy np turbine moge wziasc z 1.9 tdi jakas zregenerowana czy cos innego? Np ze supry ?

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2013-01-29, 23:23

:cry:

Czytaj, czytaj, czytaj bo brakuje Ci wiedzy. Na forum są dziesiątki tematów o turbo. Nie ma sensu tworzyć kolejnego i zaczynać od zera z tłumaczeniem czemu nie można turbiny od tdi ani od supry.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

  Następna strona
Posty: 23   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Teraz jest 2024-04-27, 05:24