Ja powiem tak, może mnie nazwiecie starym dziadkiem itd. Jeździłem na 15" 195/55 opony jakieś Firestone w miarę młode bo z 2010, et 35 (o.z. racing f1), i jak dla mnie zero trzymania na mokrym, na koleinach kierownice wyrywa, auto nerwowe, na dziurach tłucze, kierownica na postoju ciężko kręcić, jak raz sobie chciałem szybciej pojeździć po parkingu to zakwasy miałem przez parę dni później.
Teraz mam 14" oryginalne od delsola vti, może trochę gorzej wyglądają dla niektórych, ale jazda, prowadzenie i komfort w porównaniu do tamtych 15 to rewelacja.
Wiec podsumowując, jeśli auto ma być do jazdy codziennej (tak około 1000km miesięcznie) to polecam się zastanowić nad jakimiś 14 z et powyżej 40.
uaz555, a zbieżność miałeś dobrze ustawioną ?
Ja śmigałem na 14, potem przesiadka na 17 i bardzo nie wiele różnica była, a bez wspomagania tak to jest jak ktoś kręci w miejscu
Tak pozatym według mnie co ma et do skręcania kołem ? Na opór idzie ich szerokość i ilość powietrza, a nie ET.
Jak kupiłem mojego ee8 miał jakieś aezy czy coś w tym stylu z et 30 albo mniej bo koszmarnie wystawały i tak samo się skręca na felgach z et 42 i innymi oponami więc wiesz
[ Dodano: 2011-12-18, 11:07 ] No ale prawda jest taka, że pracuje przed domem, crx'a odpalam raz na tydzień, albo po chlebek do sklepu ^^, pozatym szkoda mi go i śmigam już praktycznie tylko na zloty nim i dlatego nie boje się negatywu czy szerokiego koła.
Et ma znaczenie ponieważ od osi obrotu koła do najbardziej wysuniętego miejsca z którym koło styka się z asfaltem jest tak jakby dźwignia. Im dłuższa ta "dźwignia" tym większy opór. Czyli im niższe et (bardziej wysunięte koła) tym ta dźwignia dłuższa. Dlatego na koleinach i dziurach siły które przechodzą na elementy zawieszenia i na kierowce są większe. Dla mnie różnica jest zauważalna szczególnie że w moich okolicach drogi nie są w najlepszym stanie, jakby robił mniej km miesięcznie to by mi to aż tak bardzo nie przeszkadzało:)
Staram się nie kręcić w miejscu bo to i oponom szkodzi i układowi kierowniczemu jednak czasem w mieście łatwiej pokręcić w miejscu niż parkować na 5 razy:D.
ja mam et25 felga wystaje z 3cm ale oponą i naciągiem nadrobiłem że wlazło mi w nadkole. Prowadzenie się auta według mnie tak samo jak na et45 moich poptrzednich felgach wiec pic na wodę, nadal tak samo się jeździ