Jakie ET?
Troche o modyfikacjach wnętrz i karoserii.

Posty: 108   •   Strona 6 z 8   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8
uaz555
Forumowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2011-09-21, 23:33
Lokalizacja: Krosno

przez uaz555 » 2011-12-18, 11:54

Ja powiem tak, może mnie nazwiecie starym dziadkiem itd. Jeździłem na 15" 195/55 opony jakieś Firestone w miarę młode bo z 2010, et 35 (o.z. racing f1), i jak dla mnie zero trzymania na mokrym, na koleinach kierownice wyrywa, auto nerwowe, na dziurach tłucze, kierownica na postoju ciężko kręcić, jak raz sobie chciałem szybciej pojeździć po parkingu to zakwasy miałem przez parę dni później.

Teraz mam 14" oryginalne od delsola vti, może trochę gorzej wyglądają dla niektórych, ale jazda, prowadzenie i komfort w porównaniu do tamtych 15 to rewelacja.

Wiec podsumowując, jeśli auto ma być do jazdy codziennej (tak około 1000km miesięcznie) to polecam się zastanowić nad jakimiś 14 z et powyżej 40.

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2011-12-18, 12:06

uaz555, a zbieżność miałeś dobrze ustawioną ? :P
Ja śmigałem na 14, potem przesiadka na 17 i bardzo nie wiele różnica była, a bez wspomagania tak to jest jak ktoś kręci w miejscu :rotfl:

Tak pozatym według mnie co ma et do skręcania kołem ? Na opór idzie ich szerokość i ilość powietrza, a nie ET.
Jak kupiłem mojego ee8 miał jakieś aezy czy coś w tym stylu z et 30 albo mniej bo koszmarnie wystawały i tak samo się skręca na felgach z et 42 i innymi oponami więc wiesz ;)

[ Dodano: 2011-12-18, 11:07 ]
No ale prawda jest taka, że pracuje przed domem, crx'a odpalam raz na tydzień, albo po chlebek do sklepu ^^, pozatym szkoda mi go i śmigam już praktycznie tylko na zloty nim i dlatego nie boje się negatywu czy szerokiego koła.
Obrazek

uaz555
Forumowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2011-09-21, 23:33
Lokalizacja: Krosno

przez uaz555 » 2011-12-18, 12:34

Et ma znaczenie ponieważ od osi obrotu koła do najbardziej wysuniętego miejsca z którym koło styka się z asfaltem jest tak jakby dźwignia. Im dłuższa ta "dźwignia" tym większy opór. Czyli im niższe et (bardziej wysunięte koła) tym ta dźwignia dłuższa. Dlatego na koleinach i dziurach siły które przechodzą na elementy zawieszenia i na kierowce są większe. Dla mnie różnica jest zauważalna szczególnie że w moich okolicach drogi nie są w najlepszym stanie, jakby robił mniej km miesięcznie to by mi to aż tak bardzo nie przeszkadzało:)

Staram się nie kręcić w miejscu bo to i oponom szkodzi i układowi kierowniczemu jednak czasem w mieście łatwiej pokręcić w miejscu niż parkować na 5 razy:D.

Avatar użytkownika
RobKeyn
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2012-08-01, 03:27
Lokalizacja: Rybnik

przez RobKeyn » 2012-08-10, 20:09


Avatar użytkownika
oskarr17
Forumowicz
 
Posty: 746
Dołączył(a): 2010-06-22, 10:59
Lokalizacja: Radomsko/Kielce

przez oskarr17 » 2012-08-10, 20:43

Miałem te felgi w rozmiarze 16 z oponami 215/40. ET miałem 20 + dystans 5mm, jeździłem bez problemowo

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-08-10, 21:11

też potwierdzam, że wejdą... szkoda że taki malutki rant ;)
Obrazek

Avatar użytkownika
RobKeyn
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2012-08-01, 03:27
Lokalizacja: Rybnik

przez RobKeyn » 2012-08-10, 21:24

dzieki :) a czy nie bd czasem wystawac poza obrys auta ?

Avatar użytkownika
oskarr17
Forumowicz
 
Posty: 746
Dołączył(a): 2010-06-22, 10:59
Lokalizacja: Radomsko/Kielce

przez oskarr17 » 2012-08-10, 22:07

będą, u mnie wystawały 2cm ;)

Avatar użytkownika
Snyka
Moderator
 
Posty: 1287
Dołączył(a): 2004-09-12, 23:45
Lokalizacja: POZNAŃ

przez Snyka » 2012-08-10, 22:26

RobKeyn napisał(a):wejdzie takie cos do solki? bd obcierac ?

http://moto.allegro.pl/borbet-tyl-9j-przod-7-5j-4x100-vw-opel-honda-itd-i2551262173.html


ET 30 za malo... zeby dobrze jechac CRX trzeba miec ET zbliżone 35-45 w zależności od szerokości.

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-08-10, 23:14

ja mam et25 felga wystaje z 3cm ale oponą i naciągiem nadrobiłem że wlazło mi w nadkole. Prowadzenie się auta według mnie tak samo jak na et45 moich poptrzednich felgach wiec pic na wodę, nadal tak samo się jeździ
Obrazek

pasta725
Forumowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2012-09-26, 16:50

przez pasta725 » 2012-11-28, 20:20

Odświeżę, alu 15", et43, opona na to 195/40/15.
Będzie ok?
Nie będzie zbyt schowane koło?

Avatar użytkownika
Ecik
Forumowicz
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 2007-05-04, 13:28
Lokalizacja: Lędziny

przez Ecik » 2012-11-28, 20:22

pasta725, skoro oem mają et45 to czemu nie ma być ok? ;)

Avatar użytkownika
oskarr17
Forumowicz
 
Posty: 746
Dołączył(a): 2010-06-22, 10:59
Lokalizacja: Radomsko/Kielce

przez oskarr17 » 2012-11-28, 20:35

pasta725 napisał(a):Odświeżę, alu 15", et43, opona na to 195/40/15.
Będzie ok?
Nie będzie zbyt schowane koło?


Będzie schowane, nawet przy ET35 koło chowa się w nadkole

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-11-28, 20:38

ok opona 195/40 ale jaka szerokość felgi :) ja mam et15 i naciągniętą taką oponę na 16" i gdyby auto nie było obniżone to by wystawało z 5cm ;D
Obrazek

pasta725
Forumowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2012-09-26, 16:50

przez pasta725 » 2012-11-28, 20:40

Szerokość 6J.
Chodzi mi o to czy będzie bardzo bardzo schowane że będzie wyglądało jak z dup* czy będzie ok :)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 108   •   Strona 6 z 8   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Teraz jest 2024-04-27, 07:42