Ustawianie zbieżności - Wawa
Warszawa i okolice.. jest Was tam wielu :)

Posty: 20   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
rogalike
Forumowicz
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

Ustawianie zbieżności - Wawa

przez rogalike » 2012-01-15, 22:21

Szukam kogoś kto umie ustawić zbieżność kół z przodu w rexie, ściąga mi auto lekko w prawo po dłubaniu w zawieszenie... ewentualnie jak ktoś zna jakieś patenty to może napisać jak to zrobić samemu:)) pozdrawiam
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-01-15, 22:41

Rogal, jak Ci ściąga *lekko* to generalnie bez podnośnika z czujnikami przypinanymi do kół ciężko to będzie ustawić :P No ale w sumie posłucham jakichś podpowiedzi bo też jestem ciekaw jak ustawia się zbieżność :)

Avatar użytkownika
Paweł
Forumowicz
 
Posty: 385
Dołączył(a): 2009-07-08, 18:39
Lokalizacja: Białystok

przez Paweł » 2012-01-15, 22:50


Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2012-01-15, 22:50

a czy trudno wydać parę groszy i jechać na laserowe ustawianie ;]

Avatar użytkownika
rogalike
Forumowicz
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

przez rogalike » 2012-01-15, 22:55

za 2 miechy rozbieram caly zawias i wchodza poliuretany wiec tak czy siak bede musial to ustawić w serwisie, chodzi mi tylko o to co jest teraz zeby mnie nie sciagalo:)
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-01-15, 22:55

przema72 napisał(a):a czy trudno wydać parę groszy i jechać na laserowe ustawianie ;]


Jasne że nie trudno ale ja z ciekawości sam bym sobie chciał umieć ustawić zbieżność ;) A przynajmniej wiedzieć jak to się robi :P

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2012-01-15, 23:07

no to napewno , tylko ze ustawianie bez sprzętu jest takie ze nigdy się pewności niema :D
pewnych rzeczy bez narzędzi zrobić się nie da , mimo ze zbierznos sama w sobie jest prosta , gorzej z jej idealnym pomierzeniem
u mnie laser kosztuje 30zl wiec nawet by mi się nie chciało kombinować

ale w linku podanych przez Paweł, sporo wskazówek , tym bardziej sposób z listwą czy sznurkiem znanych mi jeszcze z prl-owskich książkach typu "jeżdżę mz250" itp wtedy to działało wiec jakoś tam zadziała i teraz
Ostatnio edytowano 2012-01-15, 23:11 przez przema72, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-01-15, 23:10

przema72 napisał(a):no to napewno , tylko ze ustawianie bez sprzętu jest takie ze nigdy się pewności niema :D
pewnych rzeczy bez narzędzi zrobić się nie da , mimo ze zbierznos sama w sobie jest prosta , gorzej z jej idealnym pomierzeniem
u mnie laser kosztuje 30zl wiec nawet by mi się nie chciało kombinować


W Wawie 80zł :P To wytłumacz chociaż jak to się robi krok po kroku i przede wszystkim jak się odkręca drążki kierownicze, których za ch*ja nie umiałem odkręcić :) Będę wdzięczny bo nic tak nie poprawia humoru jak świadomość, że samemu można wszystko przy aucie ogarnąć ;)

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2012-01-15, 23:17

luzujesz kontre , potem wyciagasz swoznie ze zwrotnicy i kręcisz ustawiając zbieżność , tylne kola ustawiasz zbieżność na wachaczyku przy baku paliwa , można nim poruszać do wewnatrz i na zewnatrz

a jak ze wszystkimi sworzniami czy kontrami na zawieszeniu , wymaga to dobrego młotka , dobrych kluczy , no i mocnych nerwów :rotfl:
Ostatnio edytowano 2012-01-15, 23:19 przez przema72, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2012-01-15, 23:18

Góral, jak nie umiałeś drążków kierowniczych odkręcić to o czym tu mowa... Na drążku masz nacięcia na klucz, przytrzymujesz drążek kluczem, luzujesz nakrętkę kontrującą, potem kluczem przytrzymujesz drążek który wychodzi z maglownicy i ręką wykręcasz... zbieżność z przodu się ustawia luzując te nakrętki kontrujące i kręcąc tymi drążkami wychodzącymi z magla (wkręcasz lub wykręcasz je z drążka kierowniczego). A z tyłu są wahaczyki od zbieżności połączone z wahaczem wzdłużnym i przykręcone do budy na "fasolke" - jak poluzujesz śrubę to ruszasz tym wahaczykiem w prawo i w lewo zmieniając położenie wahacza wzdłużnego i całej tylnej piasty.

[ Dodano: 2012-01-15, 22:18 ]
przema72, nie trzeba wyciągać ich ze zwrotnicy ;)

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2012-01-15, 23:20

a tak w H nie trzeba , pomyliło mi sie

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-01-15, 23:56

Dzięki Panowie :) sebas, próbowałem to wykręcić całe 30 sekund :P jakby mi bardzo zależało to pewnie by dało radę ale chciałem tylko zobaczyć :) Teraz już wiem co & jak, danke - jakby to był dział techniczny to by poleciały kolejne pomogi ;P

Avatar użytkownika
rogalike
Forumowicz
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

przez rogalike » 2012-01-16, 00:17

taa ja też dziś próbowałem i to nie na moje nerwy, łatwiej jest zwrotnice zmienić niż te końcówke drążka wykrecić... [lubiezne posuwanie dupa w tyl i przod] to i jutro jade na zbieżność bo mnie już wkurwia taka jazda
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2012-01-16, 03:33

Ja już to rozbierałem kilka razy i nigdy nie miałem problemów... Bez młota nie robota :rotfl:

Avatar użytkownika
rogalike
Forumowicz
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

przez rogalike » 2012-01-16, 21:15

bylem na geometrii i nie byli w stanie mi nic ustawić, wzieli kase i zjebali robote, potem poprawiali po sobie i tak nie mogli sobie poradzić, dostałem wydruk, poczytałem troche w necie, dwie godziny roboty w garażu i fura jeździ prosto:))
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

  Następna strona
Posty: 20   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Teraz jest 2024-04-28, 16:26