Skrzynia w ED9
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 19   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
letek
Forumowicz
 
Posty: 377
Dołączył(a): 2006-04-03, 14:50
Lokalizacja: Suwałki

Skrzynia w ED9

przez letek » 2007-04-16, 21:02

Witam czytalem o problemach z mech. roznicowym, ja sie bawie w kjs i u mnie padaja co jakis czas widelka/ wybieraki czy jak to sie tam zwie chodzi mi o takie widelka chyba alu ktore sa odpowiedzialne za przemieszczenia przesowek w celu zapinania biegu. Mam pytanie co i jak czesto wam sie psuje chodzi o skrzynie. Mam tez takie pytanie czy ciezko jest zmienic skrzynie na krutsza slyszalem ze przeklada sie kolo talerzowe/ satelite i ... no wlasnie co to da jakie sa roznice w predkosciach maks na poszczegolnych biegach i czy duzo jest zabawy z przerobieniem. Chodzi mi o dokladniejsze informacje najlepiej od ludzi ktorzy to robili. Dzieki pozdro

Avatar użytkownika
piechu
Forumowicz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 2006-10-07, 21:44
Lokalizacja: Kraków

przez piechu » 2007-04-16, 21:44

Ja bym też chętnie się coś dowiedział na ostatnim kjsie dawały znac o sobie synchronizatory 1 i 2 biegu troche zgrzytały przy redukcji. :(

Avatar użytkownika
letek
Forumowicz
 
Posty: 377
Dołączył(a): 2006-04-03, 14:50
Lokalizacja: Suwałki

przez letek » 2007-04-24, 23:27

Szkoda ze zainteresowanie tematem znikome mam tylko jeszcze takie pytanie z jakiego silnika concerto musi byc ta skrzynia a moze wszystkie sa takie same chce miec przelozenie glowne 4.25 pozdro

SZama89
Forumowicz
 
Posty: 1344
Dołączył(a): 2005-09-11, 11:10
Lokalizacja: DW

przez SZama89 » 2007-04-25, 07:20

Tutaj masz dane wszystkich skrzyń D serii w latach 1992-2000 mam nadzieje ze ci to pomoże.
Obrazek

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Skrzynia w ED9

przez w1c10 » 2007-04-25, 08:25

letek napisał(a):Witam czytalem o problemach z mech. roznicowym, ja sie bawie w kjs i u mnie padaja co jakis czas widelka/ wybieraki czy jak to sie tam zwie chodzi mi o takie widelka chyba alu ktore sa odpowiedzialne za przemieszczenia przesowek w celu zapinania biegu. Mam pytanie co i jak czesto wam sie psuje chodzi o skrzynie. Mam tez takie pytanie czy ciezko jest zmienic skrzynie na krutsza slyszalem ze przeklada sie kolo talerzowe/ satelite i ... no wlasnie co to da jakie sa roznice w predkosciach maks na poszczegolnych biegach i czy duzo jest zabawy z przerobieniem. Chodzi mi o dokladniejsze informacje najlepiej od ludzi ktorzy to robili. Dzieki pozdro


Cześć.
Akurat ja nie mam problemów z tymi widełkami czy jak to tam zwał, jeszcze mi sie nie zepsuło :)
Jeżeli wyciągnięcie silnika ze skrzynia biegów, rozkręcenie skrzyni, zmiany pary elementów to dla ciebie pikuś, to jest łatwo :D
Najczęściej właśnie wymienia się przełożenie główne, które seryjnie w ed9 jest 3.88, nie musi to być konkretnie z concerto, ja wziełem z del Sola 4.250. Wszystkie biegi sie troche skruciły i czym wyższy tym bardziej sie skrucił. Auto stało sie zrywniejsze i wydaje sie jak by lepiej od dołu ciągneło. Przyspieszenie od 0-100 pewnie gorsze, bo trzeba wbic trójke, chyba że ktos sobie odcinke wyżej przeniesie.

Avatar użytkownika
grom
Forumowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2005-11-19, 18:54
Lokalizacja: Poznań

przez grom » 2007-04-25, 09:38

a jak wygląda sprawa prędkości realnej a tej na liczniku po zmianie fd na 4.25
One Dream Team - HTP
HONDA TEAM POZNAŃ
www.htp.info.pl

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

przez w1c10 » 2007-04-25, 11:12

grom napisał(a):a jak wygląda sprawa prędkości realnej a tej na liczniku po zmianie fd na 4.25


Dokładnych danych nie podam, bo jakoś nie zwracałem uwagi na licznik :>
Przy seryjnej odcince na II biegu miałem 100 km/h(około) teraz jest poniżej ale więcej niż 90, na I było 60km/h teraz mniej. Na piątce jest bardzo nie ekonomicznie i teraz w trasie jeżdze 100-120 km/h, chyba przy 4 000 obr./min mam 120 km/h. Jak ktoś chce pogonic to można, na piątce sie można bujnąc napewno powyżej 210 km/h jakoś tyle miałem przy 7 000 obr./min

silnoreki
Forumowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2005-11-16, 23:28
Lokalizacja: wroclaw

przez silnoreki » 2007-04-26, 00:35

Ja tez mam zmienione fd na 4.25 z concerto (i uwaga bo skrzynia z concerto nie pasuje do crx-a jak na innym forum pisali ale zmobilizowalo mnie to do przlozenia srodka i nie jest to bardzo trudna sprawa choc trzeba sie troche orientowac:)) z tym ze zmienilem rowniez piaty bieg z seryjnego 0.873 na 0.75 dzieki czemu piatka jest troche dluzsza niz seria i przy 7 tys teoretycznie mozna osiagnac ok 240. A reszta biegow tak jak w1c10 pisze skrocila sie o ok 10 km/h przy 7tys. Jezeli chodzi o wybieraki to zadko sie slyszy zeby sie wyginaly bo pomimo ze sa aluminiowe to jednak trzeba sie postarac zeby je pokrzywic:)

Avatar użytkownika
Szybik
Forumowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2006-05-07, 22:47
Lokalizacja: 3city

przez Szybik » 2007-04-26, 10:19

Wybieraków nie pokrzywisz - są z takiego stopu, że po prostu się połamią. Bardzo częsta usterka w tych skrzyniach.
Błękitna Zdzira ED6 DOHC non Vtec 142ps i 151Nm powered by Dr Szybik Garage

Avatar użytkownika
piechu
Forumowicz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 2006-10-07, 21:44
Lokalizacja: Kraków

przez piechu » 2007-04-27, 18:30

Co zrobić :( mechanik mi wycenił wymiane synchronizatorów koszt 750 1 i 2 bieg. Może kupić skrzynie do concerto i przełożyć bebechy? Poradźcie coś bo przy tej okazji chciałbym skrócic przełożenia. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie.

[ Dodano: 2007-04-27, 18:31 ]
A i czy skrzynia nie huczy jak sie założy wałek od concerto bo tak mi powiedzieli że może huczeć. :szok:

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-04-27, 18:56

piechu, kup skrzynke od rem36 ;).

silnoreki
Forumowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2005-11-16, 23:28
Lokalizacja: wroclaw

przez silnoreki » 2007-05-09, 22:17

Ja kupilem skrzynie od concerto DOHC przelozylem srodek i jest wszystko wporzadu takze to bedzie chyba najlepsze rozwiazanie.

Avatar użytkownika
Mariusz_S
Forumowicz
 
Posty: 164
Dołączył(a): 2006-01-28, 13:33
Lokalizacja: TST/KR

przez Mariusz_S » 2007-05-17, 23:01

silnoręki skąd wytrzasnąłeś takie przełożenie dla 5tego biegu?? ja chcciałbym wydłużyć 5tkę bez zmiany przełożenia głównego. dużo po trasie śmigam i chciałbym to robić ekonomiczniej. Nie potrzebuję dużej mocy na 5tce ;-) jakie mogą być konsekwencje takiego zabiegu?
"I'm forever blowing bubbles
Pretty bubbles in the air
They fly so high
They reach the sky
And like my dreams they fade and die
Fortunes always hiding, I've looked every where
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air!"

silnoreki
Forumowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2005-11-16, 23:28
Lokalizacja: wroclaw

przez silnoreki » 2007-05-23, 17:23

0,75 wzialem z civica 5gen z silnikiem d15b2 ale sa takie same w d13b2 wyzej masz tabele, a konsekwencje sa takie ze roznica miedzy 4 a 5 bedzie dosyc znaczna, poniewaz teraz mam tak ze przy 3 tys obr jak zmienie z 4 na 5 to obroty spadaja prawie do 2 tys, jednak da sie do tego przyzwyczaic i troche wyzej krecic 4

Avatar użytkownika
mariusz123
Forumowicz
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 2005-05-30, 20:31
Lokalizacja: Szczerbice(Rybnik)

przez mariusz123 » 2007-05-23, 18:12

a gadali ze czesci z 5gen nie pasuja do skrzyn z modeli na linke???a juz widze pare osob z forum smiga na przelozeniach z solki i civa......

  Następna strona
Posty: 19   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Teraz jest 2024-04-27, 16:35