klatka
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 50   •   Strona 3 z 4   •   1, 2, 3, 4
Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2008-12-02, 00:58

Zaspawany na bank. Mnie też to czeka :wrrr:
:O

Avatar użytkownika
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 600
Dołączył(a): 2005-11-09, 14:00
Lokalizacja: Warszawa

przez Marcel » 2008-12-02, 19:36

Arv napisał(a):wg załączników musisz mieć rurę ciągnioną (bezszwową) o przekroju 45x2,5mm albo 50x2mm lub odpowiednio większym.
DLa 50x2 znalazłem, że metr bieżący waży 2,37kg. Zakładając, że masz ok 13m rur wychodzi 30kg + podstawki.... wychodzi jakieś 33kg.... hmm to więcej niż myślałem 8)

Znalazłem też dla 45x2,5 jest jeszcze więcej bo 2,69 :cry:


eXtreman napisał(a):jak pomierzyłem auto to wyszło mi ok 25metrów rur.. wga coś koło 55kg.. z tym że na pałąk główny i boczny rury 48mm a reszta 42mm, klatka będzie rozbudowana tak żeby można było na czechach startować czyli muszą też być zastrzały do przednich kielichów..


no więc właśnie ;)

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2008-12-04, 02:17

Marcel napisał(a):no więc właśnie


ale o co chodzi? :rotfl: , rozwiń to b onie bardzo rozumiem 8) może już za późno jest, hehe

Avatar użytkownika
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 600
Dołączył(a): 2005-11-09, 14:00
Lokalizacja: Warszawa

przez Marcel » 2008-12-04, 03:26

twierdziles ze twoja klatka winna wazyc mniej niz 40kg tak .... ja + 106tka wypruta wazylismy 1080kg ... a auto wazylo mniej niz 960kg ..... klatka wazy przewaznie 45kg+

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2008-12-04, 16:49

aha rozumiem już o Ci chodziło Marcel. Ale ja nie pisałem o swojej klatce, tylko jak policzyć ile waży. Nawet nie zmierzyłem ile mam rur. 13m to pewnie jakieś minimum, nawet nie... no niestety swoje waży klatka

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2008-12-21, 14:18

Jak zrboie swoją klatke to policze dokładnie ile waży.. Strzelam że coś między 40 - 50kg :/


Poniżej przedstawiam dwa szpiegowskie zdjęcia..
Waga to około 50kg :/ około 20m rur a klatka wcale nie jest mocno rozbudowana..

Przy okazji powiedzcie mi jak mocujecie fotele kubełkowe ? wycinacie standardowe z podłogi ? Dajcie jakies foty bo nie wiem jak to rozwiązać

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2008-12-21, 20:14

Ja zrobiłem pod seryjne profile bo nie umiem spawać, a chciałem sam zrobić :rotfl: Z przodu dałem kątownik z blachy 1,5mm. Chciałem aluminium, ale ciężko by było je powyginać pod odpowiedni kąt, a spawanie odpada bo by się powykrzywiał ten kątownik więc kupiłem płaskownik i dałem do wygięcia dajać na wzór seryjną szynę z fotela CRXowego. POtem wiercenie i odchudzanie bo waży to od pyty, ale i tak jeszcze muszę sporo powycinać, bo jest trochę zbędnego materiału. Z tyłu jest płaskownik z aluminium 5mm i do tego są przymocowane właściwe kątowniki i płąskowniki kubła. Wszystkie śruby mają twardość 8,8, fotel przymocowany jest w oryginalnych miejscach mocowania i jest naprawdę solidnie przymocowany, ale wątpie żeby to było zgodne z załącznikiem J :rotfl:
Obrazek

Obrazek

P.S. Problem w CRX jest taki że kubeł musi być minimalnie nisko nad podłogą żebyś się zmieścił z kaskiem pod pałąkiem klatki, daltego cała ta kombinacja z płaskownikami i kątownikami pod seryjne mocowania. Niestety seryjne mocowania mają węższy rozstaw niż fotel

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2008-12-21, 20:26

U mnie takie rozwiązanie jak Ty masz odpada, bo bym się nie zmieścił z kubłem( za wysoko bym siedział)

W załączniku tak piszą:

Mocowanie wsporników foteli bezpo rednio do nadwozia/podwozia
Wsporniki muszą być zamocowane do nadwozia/podwozia w co najmniej 4
punktach / fotel, przy użyciu śrub o średnicy min. 8 mm i płytek wzmacniających, zgodnie z rysunkiem
Minimalne pole kontaktu pomiędzy wspornikiem, nadwoziem/podwoziem i
płytką wynosi 40 cm² dla każdego punktu zamocowania.

Avatar użytkownika
Arv
Forumowicz
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2004-03-23, 01:20
Lokalizacja: W-wa Białołęka

przez Arv » 2008-12-21, 21:16

w sumie można by było naspawać ten kątownik z przodu do seryjnego profilu, tak samo z tyłu i po problemie. Ten fotel jest naprawdę nisko, z tyłu jest może 3cm od podłogi do spodu fotela, spód siedzi praktycznie na seryjnym profilu. A przód musi być trochę wyżej bo musisz mieć odpowiednio ugięte nogi. Ja mam 1,82 i jak siedzę w kasku to mam do pałąka jeszcze parę ładnych cm. Bardziej mnie interesuje ten zapis:

"Wsporniki muszą być zamocowane do nadwozia/podwozia w co najmniej 4
punktach / fotel, przy użyciu śrub o średnicy min. 8 mm i płytek wzmacniających"

o co chodzi z tymi płytkami wzmacniającymi??

Chyba już czaję, po pierwsze nie może być płąskownika i kątownika skręcanych tylo jeden element, a po drugie przy mocowaniu do podłoże musi być dodatkowa płytka nad i pod tym kątownikiem??

Avatar użytkownika
letek
Forumowicz
 
Posty: 377
Dołączył(a): 2006-04-03, 14:50
Lokalizacja: Suwałki

przez letek » 2009-02-23, 16:16

Mam takie pytanie co jest podstawowa klatka czy jest to juz:
palak glowny
polpalaki boczne
element laczacy boczne nad szyba
odkosy od glownego do tylnych kielichow

i ewentualnie co jeszcze by sie przydalo

w1c10 co tam za gietarke mialales? mozesz jeszcze raz z allegro linka zapodac?

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2009-02-23, 20:35

Na pewno musisz dać coś na boki czyli połączenie pałąka głównego z półpałąkami.. Tu masz całą wiedze na ten temat:
http://www.pzm.pl/userfiles/2009-pliki/ ... 15XI08.pdf

Avatar użytkownika
letek
Forumowicz
 
Posty: 377
Dołączył(a): 2006-04-03, 14:50
Lokalizacja: Suwałki

przez letek » 2009-02-23, 23:01

Skoro podałeś ten link to powiem że oczywiście czytałem to i chodziło mi o pytanie czy konstrukcja bazowa to już klatka czy jeszcze nie.

Avatar użytkownika
eXtreman
Forumowicz
 
Posty: 290
Dołączył(a): 2006-12-07, 22:56
Lokalizacja: Skoczów

przez eXtreman » 2009-02-23, 23:32

I tak i nie.. Zależy czy chcesz mieć przepisową klatke czy tylko podstawe.. Konstrukcja bazowa musi być uzupełniona odpowiednimi wzmocnieniami i uzupełnieniami, wtedy jest rawdziwa klatka bezpieczeństwa..

Avatar użytkownika
Iron man
Moderator
 
Posty: 1728
Dołączył(a): 2004-03-22, 13:37
Lokalizacja: Olsztyn / Siedlce

przez Iron man » 2009-02-23, 23:54

Ale BK z tą "kostrukcją bazową" przejdziesz
:O

Avatar użytkownika
letek
Forumowicz
 
Posty: 377
Dołączył(a): 2006-04-03, 14:50
Lokalizacja: Suwałki

przez letek » 2009-02-24, 00:00

I o to chodzi zeby sobie wstawic klatke a nie pospawac pare rurek bo jak cso robic to zeby to mialo rece i nogi i kjs mozna by z tym pojechac, Iron poskladales swojego moze masz foty jak wchodza palaki w konsole

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 50   •   Strona 3 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Teraz jest 2024-04-28, 12:12