Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylematy

Posty: 274   •   Strona 7 z 19   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19
Avatar użytkownika
doman
Forumowicz
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2005-02-16, 15:00
Lokalizacja: Siedlce

przez doman » 2008-01-24, 11:19

atom1 napisał(a):hehe :) doman niech sie wypowie :P tez biedny zrobil glowice bo mu brala olej ale nic to nie dalo.. i litr na sto lykala


Niestety prawda :cry: . W głowicę wrzuciłem prawie 1,5k i było jeszcze gorzej jak wcześniej (. Dobra rada: jak macie biały dymek za sobą to nie dajcie sobie wmówić że wystarczy zmienić uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą :diabeleknie: Może być tak jak u mnie, że uszczelni górę ale zacznie brać dołem :cry:
This Is MADNESS!!!
This Is HONDA !!!

Avatar użytkownika
dymek1988
Forumowicz
 
Posty: 3850
Dołączył(a): 2007-01-08, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

przez dymek1988 » 2008-04-20, 18:15

Od 2 do 3 tys obrotow lecial niebieski dymek :szok: pozniej z kumplem sprawdzalem (jak byl jeszcze olej) czy jakies baki puszcza przy wyzszych nie bylo nic widac :zaskoczony: co jest grane?
..::Dymek1988 ::..
ED9 B16A2

Virus12 jest ciągle z nami i się śmieje :x

Avatar użytkownika
elmer
Forumowicz
 
Posty: 547
Dołączył(a): 2008-06-11, 17:31

przez elmer » 2008-06-27, 14:51

Witam

W tym tygodniu przyprowadzilem ED9 D16Z5 do domu. Jednak sprzeglo sie konczy i kopci na niebiesko. W płynie chłodniczym nie widze oleju.
Poprzedni właściciel zalał silnik olejem mineralnym Mobil 15W-40. Nie wiem po co, chyba tylko dlatego, że był tańszy. Szkoda gadac.

Szykuje sie na robote silnika i sprzegla.
Sprzeglo już zlokalizowalem Valeo za 250zł.

Teraz kwestia tego silnika. Silnik ma przebiej podobno 200tys km, przynajmniej tak pisze na liczniku. Oleju bierze raczej sporo bo juz jest prawie na min na bagnecie.

Z tym, ż mimo ze kopci to ma kopa. bez problemu polece 210 na autostradzie z 4 osobami na pokladzie.
zmierze cisnienie w cylindrach i wtedy ocenie pierscienie.

czy firma REINZ i firma CORTECO Pto dobra firma jsli chodzi u uszczelniacze ?
ED9 --> ...

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2008-06-27, 14:54

Kup oryginały z ASO za 200zł i nie będziesz się zastanawiał czy są złe czy dobre.

Avatar użytkownika
elmer
Forumowicz
 
Posty: 547
Dołączył(a): 2008-06-11, 17:31

przez elmer » 2008-07-03, 14:45

Jednak jedyny sposób na sprawdzenie pierścieni to będzie otowrzyc go od góry (i tak to musze zrobic, żeby wymienic uszczelniacze) i zaleje cylindry na noc pewnym roztworem.
Jdnak przy Hondize robie tylko popoludniami bo wczesniej siedze w pracy.
dziś w koncu wyciagne stare sprzeglo i zamowie nowe, przyjdzie nowe skaldam go do kupy tak zeby silnik robic osobno, bo za duzo tych gratow mi sie juz robi w garazu.
ED9 --> ...

badam
Forumowicz
 
Posty: 2337
Dołączył(a): 2005-01-25, 14:59
Lokalizacja: Wrocław

przez badam » 2008-07-03, 16:06

elmer napisał(a): będzie otowrzyc go od góry (i tak to musze zrobic, żeby wymienic uszczelniacze)


uszczelniacze wymienia sie bez sciagania glowicy

po co ponosic koszt oryginalnej uszczelki ;)

Avatar użytkownika
elmer
Forumowicz
 
Posty: 547
Dołączył(a): 2008-06-11, 17:31

przez elmer » 2008-07-07, 14:30

badam, też się nad tym zastanawiam...
Może mi sie uda zeby mi ktorys nie wpadł do środka :-).
wczoraj jak odkrecilem kolektor wylotowy od glowicy i odsunolem go w bok to widac na dwoch cylindrach jak po trzonkach zaworow wylotowych sciekł olej.
ten widok mnie pocieszyl :-)
Daj Boze zeby po wymianie uszczelniaczy bylo ok, to oszczedze sobie kosztow i grzebania z pierscieniami.

Póki co mam sprzeglo na wierzku. Nowe bedzie jutro AISIN czy jak to sie tam pisze :-0 .

[ Dodano: 2008-07-14, 09:50 ]
Jednak sciągłem głowice, ponieważ chcialem sprawdzic pierścienie tłokowe. Okazało sie, ze pierscienie sa ok, bo zalewajac je roztworem nafty, benzyny i czegos tam jeszcze w zadnym nic nie ubylo. Gladzie nie maja progow, co mnie zdziwilo. Ktos juz chyba zagladal do tego silnika... takze wszystko wskazuje na to, że obedzie sie bez wymiany pierscieni. Wiem wiem nie mow hop dopok nie przeskoczysz ;-) .
dzis zakladam nowe uszczelniacze i uszczelke pod glowice. Wymieniam olej i filrt oleju oraz pozostale filtry powietrza i paliwa.

[ Dodano: 2008-07-24, 23:06 ]
A więc postawilem dzis na nogi mojego Rexa. silnik jest po wymianie uszczelniaczy i sprawdzeniu stanu pierścieni.

Co do samych cylindrów:
Wszystkie cylindry zalałem na kilkanaście godzin roztworem benzyny noPB95 i nafty. Nic nie ściekło. Gładzie cylindrów nie mają progów.

Co o uszczaelniaczy:
Stare lały co było widać po zdjęciu kolektora wylotowego. laski zaworów mokre od oleju. nowe uszczaelniacze to reinz. Tak samo uszczelka pod glowice.


Efekt:
Silnik niestety dalej kopci, lecz mniej. Pochodził dziś tak ok 20min i wrocilem do domu, bo zmeczenie mnie juz dopadac zaczelo.

Rokowania:
Niestety wymiana pierścieni.

I tutaj pojawia sie pytanie:
jakie pierścienie i gdzie kupić ?
W jakiej cenie ?

Pozdrawiam
ED9 --> ...

Avatar użytkownika
Remi
Forumowicz
 
Posty: 434
Dołączył(a): 2006-12-31, 20:33
Lokalizacja: Krakow

przez Remi » 2008-08-08, 20:07

pewnie na kazdego przyjdzie kolej w tym temacie :rotfl:

kto mial tego typu problem mianowicie po ostrej jezdzie zwlaszcza jak np do skrzyzowania dojezdza sie hamujac biegami stajesz i po chwili pojawia sie chmurka spalonego oleju... w czaseie jazdy jest w miare ok nie kopci...

auto nie ma wielkiego przebiegu to raczej pewne pytanie czy warto same uszczelniacze wymienic????

Avatar użytkownika
bordos
Forumowicz
 
Posty: 200
Dołączył(a): 2007-07-28, 01:40
Lokalizacja: Gdańsk

przez bordos » 2008-08-21, 23:20


Avatar użytkownika
elcomo
Forumowicz
 
Posty: 310
Dołączył(a): 2006-08-22, 21:32
Lokalizacja: Poznań

przez elcomo » 2008-08-22, 17:19



Zasadnicza różnica.... D16A (Z6) SOHC; D16Z5 DOHC sporo z tego można wykorzystać ale najważniejszego nie czyli uszczelka pod glowicę i uszczelki do samej glowicy podejrzewam, że zawory również są inne ( średnica główki i prowadnica ). Dół możesz wykorzystać cały tłoki są takie same panewki też będą pasowały. Zestaw jest na serię więc jeżeli planujesz szlif szklanek to bierz na to namiar można kupić takie zestawy nadwymiarowe pod szlif. Generalnie głowice są zupełnie inne, nie da się również założyć uszczelki pod głowicę bo ma inaczej otwory przerabiałem ten temat kiedy chciałem złożyć dół D16A6 z czapką Z5.
W razie pytań wal na PW wszystkie silniki 1.3 - 1.6 mają średnicę tłoka 75mm róznią się tylko skokiem tłoków. W 1.6 SOHC i w 1.6 DOHC tłoki są takie same ( te masz zwiększające kompresję w zestawie więc odpada większe planowanie głowicy ) skok tłoka również.

Poza tym nie widzę sensu w sprowadzaniu takich zestawów lepiej samemu kupić coś na miejscu. W Poznaniu jest parę specjalistycznych sklepów podejrzewam, że u ciebie też. Możesz kupić coś Niemieckiego np. ERLING nie trzeba ściągać tego ponieważ połowy gumek i uszczelek i tak nie wykorzystasz. Taniej i szybciej będzie kupić wszystko na miejscu. Zdejmij głowicę rozbierz dół i wtedy będziesz wiedział co i jak i czy nie trzeba będzie szlifu robić bo możesz mieć potem zonka.
Pozdrawiam
Nie ma to jak zgrabna sylwetka

Avatar użytkownika
balder
Forumowicz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2007-02-26, 22:13
Lokalizacja: wasilków

przez balder » 2008-08-25, 11:55

W 1.6 SOHC i w 1.6 DOHC tłoki są takie same ( te masz zwiększające kompresję w zestawie więc odpada większe planowanie głowicy ) skok tłoka również.

to troche nie tak tloki od z6 nie pasuja do z5 roznia sie denkiem tloka w z5 jest bardziej wypukle a w z6 wklesle srednica tloka swoznia jest ta sama pierscienie sa tez identyczne oznaczenia tloka w z5-PM7 lub P29 a w z6 P28

tomato21
Forumowicz
 
Posty: 169
Dołączył(a): 2005-01-31, 23:56
Lokalizacja: Lublin/Wawa

przez tomato21 » 2008-08-28, 08:52

Witka a poda mi ktoś linka w którym jest opisane/ fotorelacja najlepiej, jak wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania czapki bo za Chiny ludowe nie mogę tego znaleźć :blee:
Pozdro i sorry za zawracanie d.upy
The POWER of CRX :)

Avatar użytkownika
elmer
Forumowicz
 
Posty: 547
Dołączył(a): 2008-06-11, 17:31

przez elmer » 2008-09-11, 10:54

No to teraz napisze troche moich przemyslen, spostrzerzen i doswiadczen zwiazanych z kopceniem i dazeniem do niekopcenia:

Najpierw wymieniłem same uszczelniacze zaworów.
Sciągłem głowice, założyłem REINZy, szalałem cylindry benzyna NoPB95 i zostawiłem na ponad 24h. Benzyny nic nie sciekło. Uznałem, że dół jest ok.
Założyłem głowice z nowymi uszczelniaczami.
Efekt: Dalej kopci i bierze ok 1litra oleju na 300km.

Więc auto znów do garażu i tym razem pierścienie.
Znów zciągałem głowicę, ale tez tym razem zdjąłem miskę olejową i wyciągłem tłoki z korbowodami. Następnie kupiłem sobie średnicówe z dokładnością pomiaru 0,01mm i pimierzyłem cylindry wg sposobu opisanego w Manualu Hondy. Wymierzyłem, że szczególnie na drugim cylindrze owalizacja wyzła 0,1mm, a więc wymiana samych pierścieni to za mało.

Dlatego kolejne kilka dni; wyciągłem blok, rozboriłem go i poczyściłem. Następnego dnia zawiozłem go na szlif i honowanie. Z racji takiej, że w Hipolu mieli tylko ostatni komplet tłoków ARCO/TEIKIN o nadwymiarze 0,5, to taki szlif został wykonany.

Co ciekawe, jak rozbiercie dół to zwróccie mocna uwage na stan panewek szczegolnie korobodowych, bo one tez u mnie byly tak wyjechane, ze szok.

A teraz koszt tej zabawy:
- szlif i honowanie cylindrów: 200zł
- tłoki nadwymiar ARCO lub TEIKIN (jedna cena w Hipolu), kupione poprzez Sklep Kapitan: 452zł
- pierścienie tłokowe JC pod powyższe tłoki: 160zł
- panewkim jeszcze nie mam ale będą chyba TDC nominalne, bo wał na szczęście trzyma wymiar: ok. 200zł
- uszczelka pod pokrywe zaworów REINZ: ok 10zł
- uszczelka pod głowice REINZ: 60zł
- uszczelka miski olejowej REINZ: 40zł
- olej na dotarcie + filtr oleju: Mobil 10W-40 + ALCO filtr
- płyn chłodniczy Petrygo: 30zł
- pasek rozrządu Geates: 50zł
- uszczelniacze zaworów REINZ: 70zł/18sztuk
- wymiana części przewodów chłodniczych: miałem u siebie
- robocizna: bezcenne wrażenia

Oprócz tego przegląd wszystkiego co mocowane do silnika: Rolka napinacza, pompa wody, alternator, rozrusznik, nowe sprzęgło AISIN, krokowiec (czyszczenie), czujnik polozenia przepustnicy (naprawa gniazda elektryczngo), czyszczenie przepustnicy, kompletne mycie zewnątrz głowicy o bloku, czyzczenie i malowanie na czarny mat pokrywy zaworów, nowe przewody WN SENTECH, nowe świece wg katalogu NGK, rozebranie i czyszczenie aparatu zapłonowego, nowa chłodnica wody, etc etc

Teraz to wszystko trzeba poskładać, dlatego efekt finalny przewiduje na koniec przyzłego tygodnia :-) .
ED9 --> ...

saper72
Forumowicz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 2007-06-27, 06:02

przez saper72 » 2008-09-11, 13:33

Mnie po takim zabiegu i tak ok 1,5 litry na 10 000 km zechla.
W każdym razie bez dolewki od wymiany do wymiany nie obgoni.

Avatar użytkownika
elmer
Forumowicz
 
Posty: 547
Dołączył(a): 2008-06-11, 17:31

przez elmer » 2008-09-11, 14:53

moze nadal gdzies ktorys uszczelniacz Ci puszcza, ale moze pierscienie sa zle wlozone/ustawione.
no bo tak szlif, nowe spasowane tloki, pierscienie, uzczelniacze, blok i glowice gladkie niemal jak szyba, wiec nie powinno juz brac oleju ta droga.
ED9 --> ...

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 274   •   Strona 7 z 19   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Teraz jest 2024-04-28, 12:53