Kto w PL sie zajmuje przerabianiem - tj. dobraniem lepszych, optymalnych przełożeń, i regeneracja oraz naprawa skrzyń biegów do CRX? Chodzi mi raczej o kogos kto zajmuje sie autami do sportu i jakie sa tego koszta, aby "odnowic" skrzynie?
Ja tez jestem zainteresowany przeróbką skrzyni pisałem do rem36 ale się nie odzywał
Mam do zrobienia przy okazji synchronizatory. Jakby ktoś miał główne przełożenie od concerto albo od del sola to chętnie kupie. No i synchronizatory 1 i 2 też bym wziął.
zmienia przelozenia, tak ze wybierasz czy chcesz krotka skrzynie (wyscigi), czy tez dluga (trasy), czy tez hybryde ze 1,2,3 krotkie - 4,5 dlugie itd
koszt zaraz sprawdze bo pisal mi kiedys o tym
Koszt poskladania skrzyni 200PLN, co do przelozen pisalem troche o tym na www.civicklub.pl w dziale teksty/inne/ogolne info o skrzyniach. 1-4 mozna skrocic, zostawiajac prz tym mniej wiecej taka sama 5(FD 4,25 ;5-0,7), jesli chcesz dluzsza 5 to opcja jest tylko ze 1-4 zostaje takie jak jest 5 jest duzo dluzsza (FD 3,888 ;5-0,7) lub opcja posrednia troche krotsze 1-4 i troche dluzsza 5 ( FD 4,05 ;5-0.7)
Polecam opcje nr 1 Koszt jaki podalem jest kosztem robocizny wszelkie czesci do zlozenia musisz mi sam dostaraczyc, w razie czego jakies tam czesci mam lub moge pomoc w znalezieniu.
Robocizna nie jest droga ale ja zawsze sam to robie zadnej filozofii w tym nie ma do tego dochodzi jeszcze koszt czesci i przesylki. Dajcie mi jego maila albo gg to postaram sie pogadac z nim pozdrawiam
Zajrzałem na tą stronę ale wiele się nie dowiedziałem. Rem36 pisze że ciekawe przełożenia były w D16Z5 mam ten silnik i nie wiem teraz czy skrzynia jest z przełożeniem głównym krótszym 4,25 czy ma jakieś inne. Prosze o wiadomość kogoś kto grzebał coś w tej skrzyni.
do naszych modeli podejdzie kazde przelozenie glowne z rocznikow civicow 87-91r 4gen,,nic z 5gen...pojemnosc bez roznicy byle,,4gen do 91rok....ale ja sie zastanawialem czy nie lepiej kupic skrzynie z civa 4gen w dobrym stanie i przelozyc same biegi z naszej skrzyni czyli 3-4 moze,,,tylko trzeba odrazu ze skrzynia kupic cale polosie bo z naszej skrzyni nie pasuja....a jak co skrzynie z civa sa tansze wrazie awari,znowu przekladamy 3-4 i jazda,,,,aha przelozenia z 4gen to 4.25[wszystkie] byly tez krotsze[concerto ] ale malo kto takie cos widzial ...ogolnie to czytalem szukalem pytalem,ale ci co wiedza nic nie powiedza a reszta to olewa,,,,,,trzeba samemu kombinowac lub zlecic np remkowi,,,
No własnie a jak to jest z tymi skrzyniami od concerto bo słyszałem że sama skrzynia nie podchodzi, ale może da się przełożyć same bebechy, czy też jest jakaś trudność. Bo skrzynia od concerto to około 300 - 400 zł więc by się opłacało. Niech się ktoś wypowie co to juz robił.
w d16z5 standardowo jest przelozenie głowne czyli FD 3.88. concerto 1.6 sohc mialo 4,25. Podobno zdarzaly sie 4,37 ale to rzadkość. ja mam zrobione fd 4,25 ( na 4 odcina przy ok 180 ) i dluższa ciut 5 niz seria ( przy 3 tys obr jakies 110 km/h ) dobry setup. polecam.
szumal moze ty bedzie dobrym kolegom i opiszesz nam co i jak...przekladka byla latwa,,chodzi mi glownie i zeby ,czy dobrze sie zakladaly itp..czy cos zgrzytalo na poczatku???ogolnie opisz co i jak ,jakies problemy itp...masz jakies fotki itp???
mariusz ja niewiele moge powiedzieć. z mojej perspektywy wyglądało to tak ze kupiłem skrzynie od concerto, przy okazji remontu silnika i wymiany sprzegła wyjąłem swoją z crxa zawiozłem obie do rema i po kilku dniach odebrałem. przed zabiegiem zgrzytalo mi czasem jak biłem mocno bieg z 1 na 2. mialem delikatnie przytarty wybierak jak sie okazało i został on wymieniony. potem zapakowalem skrzynie do siebie i jazda. nic nie wyje nic nie zgrzyta wszystko cacy.
A rem36 przyjmuje tylko wymontowane skrzynie do roboty, czy można też mu dać całe auto? Zamierzam za jednym zamachem zmienić sprzęgło na Exedy stage1, dać nowy synchronizator 1-2, wymienić w skrzyni co będzie trzeba (np. łozyska) i zrobić dłuższą piątkę - najchętniej dałbym wszystko do zrobienia jednej osobie.