Zwrotnica

Posty: 4   •   Strona 1 z 1
tpalasz
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2022-11-10, 12:57

Zwrotnica

przez tpalasz » 2022-11-10, 13:06

Siema.

Honda CRX III VTi, 1994, B16A2

Mechanik miał problem z odkręceniem śrub, żeby odkręcić lewe przednie koło. Zrozumiałem, że urwał się gwint. Mam teraz koło na 3 śrubach. Chcą użyć prasy, żeby usunąć pozostałość po starej szpilce. Boją się, że zostanie uszkodzona piasta / ew. inne elementy. Mam poszukać używanej zwrotnicy, bo nowej nie widzieli w hurtowni.
Może ktoś pomóc i mnie jakoś pokierować?

Dzięki

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

Re: Zwrotnica

przez akMe » 2022-11-11, 22:52

Kolego,
Masz problem by odkrecic kolo, urwal sie gwint wiec rozumiem, ze nakretki/ sruby niema? i 'masz kolo na 3 srubach'.
Na schemacie pod nr 2 masz lozysko ktore sie wciska w zwrotnice:
Obrazek
A na to sie nabija piaste czyli na schemacie nr 3.
cos takiego:
Obrazek
Na schemacie rowniez masz SZPILE pod nr 31 albo 33. (sa wciskane!)
Jesli w piascie jest wyrobiony klin to trzeba wcisnac szpile i walnac gluta migiem/ magiem czy innym czarownikiem od tylu i problem z glowy.
Zwrotnica czyli:
Obrazek
Nowa NIE jest potrzebna do tego zabiegu.

Trzeba wycisnac piaste ze zwrotnicy zapewne wyjdzie sama chodz moze wyjsc z lozyskiem, wtedy wyciskasz SZPILKE i wciskasz nowa szpilke.
Problem rozwiazany.

Za duzo kombinacji i narazania Cie na koszta niepotrzebnie chyba, ze zostala nakretka od kola na szpili i masz kolo na piascie tak jak napisales to wtedy potrzebujesz to:

Obrazek
+ to albo cos podobnego:
Obrazek
i skrobiesz nakretke az sie rozleci.

Napisalem to najbardziej lopatologicznie jak sie da co trzeba zrobic,

Zasadniczo JA OSOBISCIE jesli mial bym zwrotnice na stole bez zacisku, jazma i tarczy podparl bym piaste czyms zeby nie wykrzywic lozyska i jebal bym prasa w srube az wystrzeli na wylot, mozna taki zabieg przeprowadzic na aucie ale trzeba palnikiem czasami dlugo smarzyc no i tez lozysko moze dostac.
Ogolem, z tylnimi szpilami niema za bardzo problemu ale przednie to bol dupy bo jednak czasami trzeba sie nameczyc.
Nie szukaj zadnej zwrotnicy bo to bez sensu. zrob jak napisalem, ew moze ktos madrzejszy sie wypowie i sie okaze, ze zly mam system. Chodz moj sposob na to mi odpowiada, kilka szpil w zyciu wymienilem i niemam z tym nigdy najmniejszego problemu.

EDIT:

jesli jednak mechanik chce isc na latwizne to tu masz nr piasty:
44600-S04-A00
a tu masz nr lozyska:
44300-sr3-a02

i teraz jesli mnie pamiec nie myli to piasta od 262 z civica ek eg pasuje, musza byc hamulce 262 z przodu to jest jedyny mus, czyli np ej9 po lifcie itp.
lozysko to jeden kij z tego co pamietam bo one chyba wszedzie jest montowane takie same, ej, ek, eg, ep 1, ep2, ep4.

:)


No to tyle chyba, jeden z moich najbardziej rozwinietych postow ever.

tpalasz
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2022-11-10, 12:57

Re: Zwrotnica

przez tpalasz » 2022-11-12, 10:16

Dzięki.
Koło mam teraz na 3 śrubach. Zrozumiałem z tego co mówił mechanik, że mają problem zdjąć piastę/łożysko (nie pamiętam) i się boją, że się coś rozwali jak będą próbować na prasie usunąć szpilkę.

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

Re: Zwrotnica

przez akMe » 2022-11-15, 23:13

jak zrobi z glowa to nic nie rozwali,
niech podeprze piaste w razie czego i szpila wystrzeli.

Posty: 4   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Teraz jest 2024-04-27, 16:44