Co do taśm to nie wiem jakie to są bo je dostałem od znajomego, tak luzem bez opakowania. Od spodu na taśmie było 3M. Ciąć ją można co 3 diody, odległości między poszczególnymi diodami to jakieś 1,5 - 2 cm. Kolor zimny biały
A co do kolorów to będę kombinował jeszcze vtec light
Wiem, wiem, odkopałem strasznie temat ale liczę na Waszą pomoc/rady Chciałem uczynić sobie podświetlanie ledowe zegarów oraz panelu nawiewów ze zmiennymi kolorami. Teraz kilka pytań: 1) Taśmy, których użyliście są wodoodporne, czy zwykłe wystarczą? 2) Jak zamontować taśmy to zegarów? Samo podłączenie i kabelkologię powinienem opanować ale nie jestem pewien w jaki sposób najlepiej "przytwierdzić" same ledy.
skoro już odkopałeś to też zapytam tutaj bo szukałem w różnych miejscach i coś znaleźć nie mogę jakie tam są żarówki? bo kupiłem zwykłe T5 i wczoraj jak odkręciłem te zegary to tam są te oprawki - cokoły czarne (ok.10 szt.) i brązowe (ok. 5)...w czarnych to raczej na pewno te T5, ale w tych brązowych już chyba jakieś inne bo nieco większe od T5 ale chyba mniejsze niż W5W. Są w ogóle jakieś żaróweczki pomiędzy? gdzieś na forach znalazłem że jakieś 3W, ale nie wiem... tak tam pogrzebałem że teraz nie mam kontrolki lewego kierunku i długich... do tego jak tak zakładałem i zdejmowałem kilka razy to za którymś razem nie było niczego...wskazówki stały w miejscu to pewnie jakieś styki w kostkach, tak? w ogóle te cokoły przydało by się wymienić, bo te które tam są to praktycznie się kruszą ze starości gdzie dostane takie oprawki? gdzieś tam na alle... niby są ale nie wiem czy to takie same...?
może ktoś mi podpowiedzieć jak to jest z tymi żarówkami? bo dzisiaj znowu walczyłem z tymi żarówkami i niestety po podłączeniu zegary stoją wszystkie wskazówki są na 0...tylko ta od poziomu paliwa jest gdzieś na 1/4... działają tylko kierunki i żarówka od "długich"...
Wiem, ale pytam o dwie rzeczy... Jakie tam są żarówki? I czy można dostać takie oprawki? I drugie pytanie odnośnie prędkościomierza i obrotomierza, co może być przyczyną tego że nie działają?
W sumie, tak się zastanawiałem... Nie wiem jak zegary są rozwiązane w EE ale robiłem teraz u mnie podświetlanie tych nieszczęsnych liczników w solce. Rozebrałem je dosyć mocno by wyciągnąć całkowicie wskaźniki z obudowy. Gdy założyłem je "na szybko", by tylko wrócić z pracy do domu zauważyłem, że nie działa mi prędkościomierz. Oryginalnych żarówek nie miałem ale okazało się, że winę ponosiły niedokręcone śrubki od wskaźnika prędkościomierza - chyba tylko na 2 miałem go dokręconego. Wiem, wiem - może to dla niektórych oczywiste ale ja jestem laikiem Mimo wszystko, może to choć trochę pomoże w walce z Twoim problemem
Wczoraj pojechałem do faceta który zajmuje się licznikami... Facet sprawdził przepływ prądu na tej foli z tyłu i wszędzie był sygnał, potem spsikał te 'styki' jakimś sprayem, złożyłem zegar i podpiąłem kostki i okazało się że wszystko działa Podejrzewam, że może dotknąłem te styki brudną ręką i dlatego nie było sygnału...
A jeśli chodzi o żarówki to są tam mniejsze T5 1,2W (ok.10 szt.) od kontrolek i nieco większe 3W (6 szt.) te są od podświetlenia licznika... Te oprawki mniejsze raczej dostępne, ale te większe od żarówek 3W już może być problem...prawdopodobnie tylko ASO...