b16a1 silnik pracuje aż w pewnym momencie gaśnie,błąd 15 ,problemy z odpaleniem po zgaśnięciu czasami trzeba długo kręcić żeby odpalił czasami od razu odpali, nie da się jechać bo często gaśnie i jest problem z odpaleniem jak odpali to na niskich obrotach można kawałek pojechać.
Miałem to cholerstwo u siebie. Pomogła mi wymiana całego aparatu zapłonowego aczkolwiek w dalszych rozważaniach uznałem że źródłem problemu był moduł sterujący.
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
Ano bywa, mi w "nowym" aparacie szybko po wymienianie wyskoczył check 8 i potrzebowałem nowego czujnika TDC (przelutowałem sobie ze starego bo był okey).
Silnik B16A1 lubi robić problemy z aparatem zapłonowym i uszczelką vtec'a. No i kasowniki po 200tys. km zaczynają klekotać. Z resztą już problemów nie ma
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
Kable bądź świece raczej nie bo by tylko szarpało ale nie gasło. Mi pomogła wymiana całego aparatu zapłonowego. Z czego się składa ten konkretny aparat? Trzy czujniki i każdy ma swój oddzielny błąd:
-czujnik GMP (ang TDC) błąd nr 8
-czujnik 1-cylindra błąd nr 9
-czujnik położenia wału błąd nr 4
Co jeszcze? Palec i kopułka. Tu głównie wilgoć może robić problemy i zaśniedzenie. Jeżeli to sprawdzimy i wyeliminujemy to palec i kopułkę można uznać za sprawne.
Zostaje moduł i cewka zapłonowa. Cewkę teoretycznie można sprawdzić ohmomierzem ale 100% pewności nie ma. Natomiast wiem że z tych dwóch rzeczy częściej psuje się moduł i w nim bym szukał przyczyny
PS. Jeszcze można styki idące do modułu sprawdzić. Ten boczny (niebieski kabelek?) czasami lubi się poluzować. Warto je podociskać.
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE