błąd nr 15 gaśnie b16a1

Posty: 13   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Czerwony
Forumowicz
 
Posty: 441
Dołączył(a): 2009-11-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

błąd nr 15 gaśnie b16a1

przez Czerwony » 2011-12-26, 21:07

b16a1 silnik pracuje aż w pewnym momencie gaśnie,błąd 15 ,problemy z odpaleniem po zgaśnięciu czasami trzeba długo kręcić żeby odpalił czasami od razu odpali, nie da się jechać bo często gaśnie i jest problem z odpaleniem jak odpali to na niskich obrotach można kawałek pojechać. :wrrr: :wrrr:

filmik na postoju: http://www.youtube.com/watch?v=3gIuULFa ... re=mh_lolz



dodam ze jak się nagrzeje to lipa na zimnym można normalnie jechać :wrrr:

Saiti
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2011-08-08, 13:27

przez Saiti » 2011-12-26, 23:05

Moduł zapłonowy?

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2011-12-26, 23:22

forum/portal.php?show=12

Tu masz link do kodów :)

Avatar użytkownika
Czerwony
Forumowicz
 
Posty: 441
Dołączył(a): 2009-11-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

przez Czerwony » 2011-12-26, 23:32

Saiti napisał(a):Moduł zapłonowy?


wymieniałem moduł i cewkę w maju więc tak szybko by padła :blee:

Saiti
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2011-08-08, 13:27

przez Saiti » 2011-12-26, 23:34

Nie wiem, zazwyczaj moduł generuje ten błąd ;) Podmieniłbym i sprawdził, może przewody pośniedziały i tu problem?
Obrazek

Avatar użytkownika
Czerwony
Forumowicz
 
Posty: 441
Dołączył(a): 2009-11-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

przez Czerwony » 2011-12-26, 23:35

Vincent napisał(a):http://www.honda-crx.info/forum/portal.php?show=12

Tu masz link do kodów :)


Wiem wiem ;) ale zastanawia mnie o co biega aparat sprawdzał elektryk i niby wszystko ok

[ Dodano: 2011-12-26, 22:37 ]
postaram się ogarnąć ten moduł ;) ale to tak by raz działał a raz nie?

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2011-12-26, 23:37

Miałem to cholerstwo u siebie. Pomogła mi wymiana całego aparatu zapłonowego aczkolwiek w dalszych rozważaniach uznałem że źródłem problemu był moduł sterujący.

forum/viewtopic.php?t=27653
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
Czerwony
Forumowicz
 
Posty: 441
Dołączył(a): 2009-11-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

przez Czerwony » 2011-12-26, 23:42

Chyba mam pecha do tych aparatów co parę miesięcy coś się piep........... :wrrr:

Saiti
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2011-08-08, 13:27

przez Saiti » 2011-12-26, 23:47

Pozazdrościć, ziom, mi padają silniki ;)
Obrazek

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2011-12-26, 23:48

Ano bywa, mi w "nowym" aparacie szybko po wymienianie wyskoczył check 8 i potrzebowałem nowego czujnika TDC (przelutowałem sobie ze starego bo był okey).

Silnik B16A1 lubi robić problemy z aparatem zapłonowym i uszczelką vtec'a. No i kasowniki po 200tys. km zaczynają klekotać. Z resztą już problemów nie ma :)
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
Czerwony
Forumowicz
 
Posty: 441
Dołączył(a): 2009-11-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

przez Czerwony » 2011-12-26, 23:49

Więc 15 to bankowo moduł czy może być coś innego? ;)

[ Dodano: 2011-12-26, 22:52 ]
normalnie skarbonka już chciałem robić sprzęgło "spieka" a tu jednak znowu APARAT :cry: :blee:
CRX ED9 B16A1T

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2011-12-27, 00:02

Błąd nr 15 to zapłon.

Kable bądź świece raczej nie bo by tylko szarpało ale nie gasło. Mi pomogła wymiana całego aparatu zapłonowego. Z czego się składa ten konkretny aparat? Trzy czujniki i każdy ma swój oddzielny błąd:
-czujnik GMP (ang TDC) błąd nr 8
-czujnik 1-cylindra błąd nr 9
-czujnik położenia wału błąd nr 4

Co jeszcze? Palec i kopułka. Tu głównie wilgoć może robić problemy i zaśniedzenie. Jeżeli to sprawdzimy i wyeliminujemy to palec i kopułkę można uznać za sprawne.

Zostaje moduł i cewka zapłonowa. Cewkę teoretycznie można sprawdzić ohmomierzem ale 100% pewności nie ma. Natomiast wiem że z tych dwóch rzeczy częściej psuje się moduł i w nim bym szukał przyczyny :)

PS. Jeszcze można styki idące do modułu sprawdzić. Ten boczny (niebieski kabelek?) czasami lubi się poluzować. Warto je podociskać.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
Czerwony
Forumowicz
 
Posty: 441
Dołączył(a): 2009-11-09, 17:19
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

przez Czerwony » 2011-12-30, 11:20

Ptasior, Saiti mieliście racje wymieniłem moduł i wszystko jest ok rex znowu śmiga po ulicy :poklony:

[ Dodano: 2011-12-30, 10:31 ]
poleciało pomógł:)
CRX ED9 B16A1T

Posty: 13   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Teraz jest 2024-04-28, 14:38