chodzi jak diesel. teraz moja prosba. moglby ktos opisac krok po kroku jak to sie robi. tak zebym mogl sobie pod blokiem to sam zrobic. co jak po kolei odkrecac i dokrecac. nie robilem tego wczesniej a nie chce nic spiepszyc.
ojeja, jak sam nie sprobujesz to nigdy nie bedziesz wiedzial, do odwaznych swiat nalezy:
na poczatek zestaw kluczy:
pokretlo grzechotka
przedluzka
klucz 10 nasadowy oczkowy lub inny
szczelinomierz z wartosciami od 0.10 do 0.25
klucz nasadowy 12 najlepiej dlugi i do tego przyspwana raczka
srubokret plaski z mocna koncowka w dobrym stanie
benzyna ekstrakcyjna plus szmatka
silikon
co i jak masz robic z silnikiem to masz w innym temacie zimny cieply itp ja przejde do sedna
otwierasz maske zdejmujesz przewody zaplonowe, odkrecasz kluczem 10 wszystkie nakretki z pokrywy zaworow oraz zdejmujesz te podkladki metalowo-plastikowe,mase co idzie do okulara, powoli odchylasz pokrywe i wyciagasz poza auto
wyjmujesz z pokrywy wszystkie uszczelki duza plus oringi myjesz je benzyna (najlepiej zrobis sobie pudeleczko z banki piatki po plynie do spryskiwaczy czy czym tam i nalac beny i miec pedzelek wrzucic tam srubki i te podkladki i oringi i se je tam tarzac w benie )odtluszczasz to samo robisz z pokrywa na rantach tam gdzie sa (ja proponuje umyc cala i przy okazji odmalowac jak lakier odpadl) zostawiasz wszystko az wyschnie
teraz sedno na obu walkach widac srubeczki z nakretka na klucz 12 oraz gwint z nacieciem srubokreta, (masz zdjecie szama wkleil) walek ustawiasz tak zeby byl jak nawyzej czyli scieciem do gory (podpychasz samochodem na biegu i walki sie kreca) tylko te cycem do gory ustawiasz, wtykasz szczelinomierz (rozpatrujemy dolot czyli na 0.15) 0.20 patrzysz wchodzi czyli zaduzo nakladasz klucz 12 odkrecasz nakretke i srubokret wsadzasz w otwor klucza i wkrecasz gwint kontrujesz i patrzysz znowu 0.20 wchodzi?? nie, 0.15 wchodzi? tak.. z oporem czy luzno ? odpowiedz srednio, potem sprawdz 0.10 i zobacz czy wchodzi luzno jak tak to zostaw a jak 0.10 ma opor to odkrecasz troche srubke i takie to bawienie sie kazdym z osobna ustawione to gitara!
myjesz szmatka z benzyna glowice tam gdzie przylega uszczelka (doklanie w okolicach tych wygarbien!!) oraz oringi pod swiece, dajesz deczko silikonu na tych garbach po bokach silnika, skladasz uszczelki do dekla i ciach przyklejasz do glowicy, nakladasz czapeczki a potem dokrecasz srubkami opor sam sie znajdzie, zakladasz kable i czekasz chwil kilka nich silikon zlapie, potem juz cieszysz sie ze ci sie udalo..a dalej cos klepie
otoz to, w wielu egzemplarzach nie da sie calkowicie wyeliminowac tego klepania pomimo wlasciwego luzu zaworow (szczegolnie jak ktos wymontowywal walki razem z popychaczami i pozniej poskladal "jak leci"), winna temu jest sama budowa popychaczy zaworow...
mam takie pytanie czy jak ustawie wałki tak jak na foto czyli od siebie to mam tak ustawić wszystkie zawory?
bo patrząc na inne fora to trzeba kęcić kołem i ustawiać kułka rozrządu inaczej do każdego cylindra
no dokładnie kręcisz kołem .4 razy obrót 90 stopni na kółeczkach rozrządu wtedy kolejno kładą się zawory najpierw ustawiasz 1z2 ssące i wydechowe okręcasz kołem tak ab na kółeczkach obrót wynosił 90 stopni ustawiasz 5i 6 ssące i wydechowe znowu o 90 i ustawiasz 3i 4 znowu o 90 i ustawiasz 7i 8 na kółkach masz strzałkę żeby ustawić 1i 2 to strzałka musi być do góry