Czy ktoś się zastanawiał nad tematem rejestracji CRXa na żółte blachy??
Teoretycznie auto musi mieć co najmniej 25 lat, czyli wszystkie z przed 1987 rokiem mogą uzyskać takie. Na pewno cała I gen się kwalifikuje, a zaraz powoli i II gen będzie można tak zarejestrować...
Jakie są plusy takiego rozwiązania:
- bezterminowy przegląd - auta zabytkowe przechodzą przegląd przy rejestracji na żółte tablice i maja go już dożywotnio
- tańsze OC - z tego co się orientuję to zabytki mają 50% zniżki
- No i chyba najważniejsze - korzystniejsze rozliczenia w przypadku wypadku/stłuczki...
Wiele osób wkłada sporo pracy, czasu i pieniędzy w doprowadzenie swojego autka do ideału - oczywiście niektórzy stawiają wyłącznie na sport ;> ale jest i spora grupa osób, która chce mieć oryginał. Niestety w przypadku jakiejś stłuczki możemy zakładać, że wycena ubezpieczyciela nie pozwoli na odbudowę auta nawet w przybliżonym stanie...
Natomiast gdy auto jest na żółtych tablicach sprawa jest już zupełnie inna. Wyceny również.
Wady/ograniczenia takiego rozwiązania:
- przede wszystkim auto musi być w 75% (bądź 80% - nie wiem dokładnie) oryginalne, czyli raczej przekładka silnika na B18 już nie będzie spełniać tego warunku
Aczkolwiek gdy mamy budę i silnik oryginał, to reszta już raczej powinna się mieścić w limicie dopuszczalnych zmian
Co myślicie o takim podejściu?